دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 دی 1400 - 14:30

توضیحاتی درباره افزایش وزن با استفاده از کراتین و مکمل ورزشی

افزایش وزن که به دلیل بزرگ شدن ماهیچه ها ایجاد شده است، برای ورزشکاران رشته بدنسازی ارزشمند است.
کد خبر : 630460
image-20211225141440-1.png



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا آیا شما درباره افزایش وزن با استفاده از کراتین و مکمل ورزشی، اطلاعات کافی دارید؟ در هفته اول مصرف کراتین این افزایش وزن اتفاق می افتد و علت اصلی آن حرکت آب از جریان خون به درون عضلات اسکلتی می باشد. این افزایش وزن که به دلیل بزرگ شدن ماهیچه ها ایجاد شده است، برای ورزشکاران رشته بدنسازی ارزشمند می باشد.


کراتین


کراتین در ترکیب نوشیدنی های انرژی زا و مکمل های عضله ساز وجود دارد. کراتین از سه آمینو اسید گلیسین، ال متیونین و ال آرژنین ساخته شده است و تقریبا یک درصد از حجم خون را تشکیل می دهد. ۵ درصد از کراتین در مغز و ۹۵ درصد آن در عضلات اسکلتی ذخیره می گردد. حدود ۵/۱ تا ۲ درصد از ذخیره کراتین به وسیله پانکراس، کبد و کلیه ها، روزانه مصرف می شود.کراتین در جریان خون قرار می گیرد و توسط اعضایی از بدن که احتیاج به انرژی بیشتری دارند، مثل مغز و عضلات، مصرف می شود.


استفاده از کراتین در بین ورزشکاران موجب افزایش قدرت پایین تنه و بالا تنه در بزرگسالان و جوانان می شود. همچنین کراتین موجب بهبود عملکرد ورزشکاران رشته های فوتبال، پرش ارتفاع و قایق رانی می گردد. علاوه بر این کراتین باعث افزایش کارایی ورزشکاران جهت انجام تمرینات انفجاری مانند دوی سرعت می گردد.


افزایش وزن


افزایش وزن با کراتین


استفاده از کراتین موجب افزایش وزن می شود. البته باید دانست مصرف کراتین به کمک جذب آب موجب رشد عضلات می شود. ورزشکاران در هفته اول مصرف کراتین حدود ۱ تا ۲ کیلوگرم افزایش جذب آب دارند که موجب افزایش وزن می شود. آب زیادی جذب عضلات شده و باعث بزرگتر شدن آنها می گردد. برخی افراد


تصور می کنند که بدون ورزش کردن و مصرف کراتین می توانند، افزایش وزن داشته باشند که این امر امکان ندارد. از فواید کراتین می توان به موارد زیر اشاره کرد:


۱- افزایش عملکرد بدنسازان: کراتین موجب بهبود عملکرد ورزشی آنها می شود. انجام ورزش های سنگین نیاز به انرژی زیاد دارد که کراتین آن را فراهم می کند.


۲- کمک به عضله سازی: مصرف کراتین برای افرادی که تحرک کمی دارند، ورزشکاران سالمند و ورزشکارانی که به صورت حرفه ای کار می کنند، بسیار مفید است و می تواند موجب رشد فیبرهای عضلانی در آنها شود.


۳- کمک به افزایش قدرت و بهبود عملکرد ورزشی: کراتین به ورزشکاران کمک می کند تا وزنه های سنگین تر را امتحان کنند و در هنگام پرس سینه قدرت بیشتری داشته باشند. به طور کلی کراتین می تواند کمک کند تا تمرینات شدید، بهتر انجام شود.


۴- کمک به بهبود عملکرد مغز: کراتین به سلامتی مغز و بهبود بیماری های عصبی کمک می کند. همچنین کراتین باعث بهبود بیماری هایی مانند آلزایمر، سکته مغزی، صرع، پارکینسون، کاهش حافظه، آسیب ستون فقرات یا مغز و بیماری نورون حرکتی می شود. مصرف کراتین برای کسانی که رژیم گیاه خواری دارند، مفید است چون مهم ترین منبع کراتین، گوشت ها می باشند.


۵- کمک به کاهش میزان قند خون


۶- کمک به بهبود عملکرد عضلانی


۷- کمک به درمان بیماری کبد چرب که به دلیل غیر الکلی ایجاد شده است.


عوارض جانبی مصرف کراتین


۱- افزایش وزن: در ورزشکاران رشته های رشته های دو میدانی استقامتی که باید مسیر طولانی را بدوند، افزایش وزن مضر می باشد و موجب خستگی ورزشکار می شود، همچنین در ورزشکارانی که در محدوده وزنی خاصی با هم رقابت می کنند مانند رشته های رزمی، اضافه وزن مشکل ایجاد می کند.


۲- کم آبی بدن: با مصرف کراتین آب زیادی در ماهیچه ها جمع می شود و آب سایر بافت های بدن کاهش می یابد. به همین علت میزان ادرار کم می شود. اگر تمرین ورزشی خیلی سخت، در هوای گرم انجام شود، باعث خستگی بیش از حد و ایجاد مشکل در تنظیم درجه حرارت بدن می شود.


۳- ایجاد عوارض گوارشی: احتمال بروز حالت تهوع و اسهال به دلیل خوب حل نشدن کراتین در آب ایجاد می شود.


توضیحاتی درباره افزایش وزن با استفاده از کراتین و مکمل ورزشی


۴- ایجاد ناراحتی کلیوی: کسانی که سابقه ابتلا به بیماری های کلیه دارند، باید از مصرف کراتین اجتناب کنند چون موجب وارد شدن فشار زیادی به کلیه ها می شود.



گلوتامین


گلوتامین از ترکیب آمونیاک و گلوتامات ساخته شده است و یک آمینو اسید غیر ضروری محسوب می شود که بدن می تواند آن را بسازد. گلوتامین در عضلات اسکلتی و پلاسما وجود دارد. این ماده می تواند از عضلات در برابر تجزیه شدن پروتئین محافظت کند و پدیده کاتابولیسم یا آتروفی عضلات ایجاد نمی شود. گلوتامین نقش مهمی در حجم سلولی و متابولیسم پروتئین دارد. گلوتامین به شکل یک مکمل ورزشی در دسترس ورزشکاران وجود دارد که می تواند در افزایش میزان تولید هورمون رشد تاثیر بگذارد. هورمون رشد بر افزایش قدرت عضلانی، افزایش حجم عضلات و چربی سوزی تاثیر دارد و می تواند موجب کاهش وزن شود. به این ترتیب ورزشکاران می توانند عضلاتی بدون چربی داشته باشند. برای آگاهی از خواص گلوتامین و سایر مکمل های ورزشی به سایت پارس پودر مراجعه کنید.


مزایای استفاده از گلوتامین


۱- استفاده از گلوتامین در زمان ضرب دیدگی و آسیب دیدگی موجب تسریع در بهبودی آن می شود.


۲- گلوتامین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.


۳- گلوتامین در بیماران مبتلا به سرطان کاربرد دارد.


۴- گلوتامین از دستگاه گوارش محافظت می کند، استفاده از این ترکیب موجب درمان و بهبود بیماری های التهابی روده و زخم معده می شود.


۵- گلوتامین برای بهبودی زخم معده که به دلیل آسیب هلیکوباکتر ایجاد شده است، موثر می باشد.


۶- در هنگام انجام ورزشهای سنگین سطح گلوتامین خون پایین می آید، با استفاده از مکمل ورزشی، گلوتامین مورد نیاز را فراهم کنید تا بدن از ذخایر گلوتامین عضلات استفاده نکند.


۷- گلوتامین موجب بازسازی و ترمیم عضلات می شود. مصرف گلوتامین موجب مقابله با ترشح کورتیزول می گردد، هورمون کورتیزول باعث فرسایش و تحلیل عضلانی می شود.


۸- گلوتامین موجب سنتز پروتئین در عضلات اسکلتی شده و رشد عضلات را در پی دارد. رشد عضلات موجب افزایش قدرت میوفیبرها جهت انقباض عضلانی می شود.


۹- این مکمل ورزشی موجب سوختن چربی های اضافی بدن می شود و بدن می تواند مواد غذایی بهتری را جذب می کند.


۱۰-گلوتامین در مواقع استرس کمک می کند تا توده عضلانی حفظ شود.


-مصرف گلوتامین به عنوان یک مکمل غذایی در کسانی که جراحی باز شکم را انجام داده اند، باعث جلوگیری از هدر رفتن نیتروژن می شود و میزان استرس جراحی کم می شود.


توضیحاتی درباره افزایش وزن با استفاده از کراتین و مکمل ورزشی



انتهای پیام/ ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته