دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1400 - 12:53
بطحایی عنوان کرد؛

پرورش زنجیره تأمین نیروی انسانی ماهر در دانشگاه آزاد اسلامی

برترین‌های مسابقات ملی مهارت در رشته توسعه نرم‌افزار موبایل معرفی شدندمعاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی کشور عنوان کرد: این دانشگاه دانشکده‌های مهارت‌، مراکز مهارتی و مشاوره شغلی راه‌اندازی کرده است تا زنجیره تأمین نیروی انسانی ماهر و شایستگی را پرورش دهد.
کد خبر : 627153
سیدمحمد بطحایی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از سنندج، سیدمحمد بطحایی در آیین اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته توسعه نرم‌افزار موبایل که به‌صورت ویدئو کنفرانس و با قرائت پیام دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: مهارت‌آموزی با نیاز بازار کار یکی از مهم‌ترین حلقه‌های مفقودی در حوزه اشتغال و نظام آموزشی رسمی بوده و یکی از مهم‌ترین عوامل در موفقیت حوزه اشتغال ملی است.


وی افزود: برگزاری رویدادهای مهمی مانند برگزاری مسابقات ملی و مهارتی تلاش مؤثر برای توجه به جامعه در حوزه اشتغال، تولید و استعدادشناسی بوده که حلقه مفقودی انتقال مهارت‌آموزی با نیاز بازار کار به شمار می‌آ ید که امروزه جلوی پیشرفت و توسعه استان را گرفته است. (بیشتر بخوانید)


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی کشور عنوان کرد: این دانشگاه در تأسیس دانشکده‌های مهارت‌آموزی، مراکز مهارتی و مراکز مشاوره مشاغل ایفای نقش مؤثرتری داشته تا زنجیره تأمین نیروی انسانی ماهر و شایستگی را پرورش دهد. در این مسیر به‌شدت به همکاری و بهره‌مندی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، وزارت صمت و بنگاه‌های اقتصادی نیازمندیم. امروزه مقررات سخت‌گیرانه، مراحل پیچیده اداری بر سر راه بنگاه‌های اقتصادی و بنگاه‌های اشتغال وجود دارد که نیازمند دلسوزی‌های سازمان‌ها، ارگان‌های ذی‌ربط و نخبه‌های کشوری هستیم.


افراد دارای ارزش و شایستگی در جامعه ایفای نقش کنند


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان نیز گفت: مسابقات ملی مهارتی توسعه نرم‌افزار موبایل با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شد و شاهد همراهی و همکاری ارگان‌های مختلف، رسانه‌ها و رقابت کننده‌ها بودیم. برای شناخت هر کار تخصصی و اشتغال به خودشناسی نیاز داریم. امیدوارم هر فردی که ارزش و شایستگی دارد در جامعه ایفای نقش کند.


قباد میمنت‌آبادی اضافه کرد: برای تلاش اولیه و ایفای نقش کافی است که استارت تلاش خود را بزنید، گام‌های بعدی قطعاً تسهیل‌ خواهد شد. در این دوره از مسابقات زمینه شناخت بیشتر افراد و ایجاد فضای رقابتی و رفاقتی به نمایش گذاشته شده و امیدوارم نتیجه آن ایجاد اشتغال، کار، استعدادیابی و حضور مفید در نظام جمهوری اسلامی باشد.


پرورش زنجیره تأمین نیروی انسانی ماهر در دانشگاه آزاد اسلامی


وی پیام دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور به نوزدهمین دوره مسابقات ملی و مهارتی رشته توسعه نرم‌افزار موبایل را قرائت کرد. در بخشی از پیام آمده است: دانشگاه آزاد اسلامی در گام اول، نقش مهمی در گسترش آموزش سرزمینی ایفا کرده و در گام دوم خود نیز به دنبال تبدیل به دانشگاهی کارآمد است و بر این اساس شعار «هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت» را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است. در این رویکرد، به دنبال آن هستیم که تجاری‌سازی را از همان زمانی که دانشجو وارد دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود، تحت عنوان سراهای نوآوری به آنها بیاموزیم.


اقتصاد دیجیتال و دانش‌بنیان از درآمد و بازار خوبی برخوردار است


مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز مطرح کرد: خداوند را شاکریم که افتخار میزبانی این دوره از مسابقات منحصربه‌فرد در استان کردستان را داشتیم که در فضای بسیار با صفا و جمعی همدل برگزار شد. در طول کل دوران کاری خود که در مسابقات مختلف ملی و مهارت حضور داشتم این دوره از مسابقات به دلیل همدلی و هماهنگی خاص از تازگی خاصی برخوردار بود.


سیدجمیل احمدی ادامه داد: کل تلاش سازمان فنی و حرفه‌ای استان و دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد فضایی با کم‌ترین مشکلات و کمبودها بوده هیچ‌گونه اعتراضی در این دوره از مسابقات نداشتیم. رقابت در کنار رفاقت بود و جمع بسیار دوستانه‌ای تشکیل شد. طبق تحلیل مطالعاتی خود اقتصاد دیجیتال و دانش‌بنیان از درآمد و بازار خوبی برخوردار بوده که می‌تواند ارزش‌افزوده خوبی داشته باشد و با توجه به داشتن کسب‌وکارهای متنوع، آینده بسیار مطلوبی خواهد داشت. شما شرکت‌کننده‌های مسابقات هر کدام به‌عنوان نماینده استان خود، استعدادهای درخشان و نخبه‌های کشوری جزء سرمایه‌های خوب هستید که می‌توانید در آینده این مملکت تأثیر بسزایی داشته باشید.


نتیجه محوری مهم نیست


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان نیز بیان کرد: این مسابقات با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان فنی و حرفه‌ای به میزبانی استان کردستان برگزار شد، نخستین واحد دانشگاهی هستیم که در کل کشور به شکل میزبان مشترک این مسابقات را برگزار کردیم.


عادل صلواتی تبیین کرد: نتیجه محوری مهم نیست؛ بلکه فرآیند مسابقات مهم است. این دوره از مسابقات با حمایت‌های داوران و ناظران به مدت یک هفته در تلاش و فعالیت بسیار خوبی به پایان رسید.


پرورش زنجیره تأمین نیروی انسانی ماهر در دانشگاه آزاد اسلامی


به گزارش آنا، در پایان این مسابقات امیرحسین آقاجری از استان خوزستان به مدال طلا دست یافت. مهدی ایرانمنش از استان کرمان مدال نقره را از آن خود کرده و نادیا مردوخی از دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان مدال برنز را کسب کرد. محمد ناصرپور و علی زمانی از استان آذربایجان شرقی، علیرضا طغیانی و آرمین آصفی از استان البرز، سینا دالوند از استان لرستان و متین عباسپور از استان خراسان رضوی نیز دیپلم افتخار این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته