دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1400 - 08:52
داداندیش در روز دانشجو:

دانشجویان باید کار جمعی را یاد بگیرند/ ضرورت میراث‌داری دانشجویان شهید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: در شرکت‌های بزرگ فضاهای کار اشتراکی ایجاد شده و افراد در کنار هم بدون اینکه احساس کنند مزاحمتی برای یکدیگر دارند، کار می‌کنند، ما این فضا را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم، توصیه می‌کنم که از این فضا استفاده کنند.
کد خبر : 626485
داداندیش



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی واحد تهران غرب، به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو و افتتاح فضای کار اشتراکی دانشجویی ایده تا عمل، نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با هیئت‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.


افتتاح فضای کار اشتراکی دانشجویی ایده تا عمل


به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و باشگاه پژوهشگران جوان فضای کار اشتراکی دانشجویی ایده تا عمل برای انجام فعالیت‌های دانشجویان عضو کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی و نشریات با حضور پروین داداندیش، رئیس واحد تهران غرب، فربد رزازی، معاون دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی جوکار، مدیرکل توانمندسازی باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان، روسای دانشکده‌ها، دبیران و اعضا انجمن‌های علمی، کانون‌های دانشجویی و نشریات افتتاح شد.


در این مراسم محمدعلی ساعدی، دبیر انجمن علمی مهندسی صنایع به نمایندگی از انجمن‌های علمی، حانیه رضایی ثابت، مدیرمسئول نشریه آگاه و دبیر انجمن گردشگری و هتل داری و نماینده نشریات دانشجویی و مائده مظلوم نماینده کانون‌های دانشجویی به ارائه گزارش فعالیت‌های خود و بیان درخواست‌های دانشجویان پرداختند.


داداندیش با ابراز خرسندی از حضور دانشجویان بعد از دو سال در محیط دانشگاه گفت: دانشجویان حق دارند که درخواست‌هایشان را مطرح و مطالبه کنند و وظیفهٔ ما هم این است که درخواست‌های آن‌ها را برآورده کنیم. البته ما هم محدودیت‌های قانونی و مقرراتی داریم و سعی می‌کنیم در چهارچوب قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌ها حداکثر خدمات را به دانشجویان ارائه دهیم.


رئیس واحد تهران غرب با اشاره به جملهٔ «تهدید را باید به فرصت تبدیل کرد» گفت: واقعیت این است که باشگاه پژوهشگران جوان واحد تهران غرب با تبدیل تهدید کرونا به فرصت توانسته دانشجویان را در انجمن‌های علمی فعال کند. اینجا خانهٔ دانشجویان است چراکه حق دارند سالن و فضا برای انجام کارهای دانشجویی داشته باشند. در تمام دنیا و در شرکت‌های بزرگ ایرانی این فضاهای کار اشتراکی ایجاد شده و افراد در کنار هم بدون اینکه احساس کنند مزاحمتی برای یکدیگر دارند، کار می‌کنند. ما این فضا را از امروز در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم، توصیه می‌کنم که از این فضا استفاده کنند.


وی خطاب به دانشجویان بیان کرد: به خودتان این فرصت را بدهید تا کار در این چنین فضاهایی را یاد بگیرید و تجربه کنید. در این فضا فرهنگ مراقبت از یکدیگر را یاد می‌گیریم. خواهش من این است که این فضا را خالی نگذارید و در کنار یکدیگر بدون اینکه تضاد منافع به وجود بیاید، کار کنید.


وی افزود: با ویژگی‌هایی که از اعضا انجمن‌ها، کانون‌ها و نشریات سراغ دارم مطمئن هستم که در این فضا اتفاقات خوبی خواهد افتاد. قطعاً زمانی که دانشجو نمی‌آید کم‌کاری از ما است. یک نصیحتی برای شما دانشجویان دارم این خیابان ۱۶ آذر نباید بن‌بست باشد. نسل‌های مختلف دانشجوی انقلابی و ایرانی باید از این خیابان ۱۶ آذر عبور کنند و به بالا برسند. مرداد ۱۳۳۲ دانشجویان رسالتی داشتند که آن را به‌خوبی ایفا کردند و امروز میراث آن دانشجویان دست شما است. واقعیت این است که اگر شما از این میراث به‌خوبی حفاظت نکنید با بحث‌های روز و نوآوری به گوش بقیه جوانان نرسانید این خیابان بن‌بست خواهد شد. به دنبال این باشید که ببینید چطور می‌توانید این خیابان را همچنان باز نگهدارید که یک‌طرفه و بن‌بست نشود.


رئیس واحد تهران غرب گفت: یکی از چهار عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی آگاهی و بازگشت اسلام و خویشتن دانشجویان آن دوره و از طریق راهنمایی‌ها و سخنرانی‌های افرادی مثل دکتر علی شریعتی و شهید مطهری بوده است. وظیفهٔ ما است که بی‌تفاوت و ناامید نباشیم و آنچه نسل‌های گذشته انجام داده‌اند و منجر به پیروزی انقلاب شد را حفظ کنیم. انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی به‌عنوان تشکل‌ها باید آگاهی سیاسی دانشجویان را بالا ببرند. آگاهی سیاسی درگیری جناحی و حزبی نیست، آگاهی سیاسی این است که آگاه باشید که از راه انقلاب گمراه نشوید. از شما می‌خواهم که مطالعاتتان را بیشتر کنید.


در پایان این برنامه احکام شورای تعامل دانشجو و دانشگاه واحد تهران غرب که در انتخابات مجازی در هفته گذشته توسط بیش از ۳ هزار نفر از دانشجویان واحد انتخاب شدند اهدا شد. منتخبین این شورا آیدا عبدی، مبینا عباسی مطلق، عرفان آقایی، کامران اشرفی، سید امیرحسین بابایی، هاله طاهری، آیناز عظیمی پویا هستند.


همچنین به همت بسیج دانشجویی واحد تهران غرب، فیلم منصور در سالن شیخ بهایی مجتمع پیامبر اعظم(ص) واحد تهران غرب اکران شد که با استقبال خوب دانشجویان روبرو شد.


انتهای پیام/۴۰۴۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته