دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت و گو با آنا

خسرو قمری: به دنبال سهمیه‌های بیشتر المپیک هستیم/ ملی‌پوشان باید در جزیره ناشناخته شده در ژاپن رکاب بزنند

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: اعزام نفراتی که شانس کسب مدال ندارند به مسابقات قهرمانی آسیا هزینه اضافی بود که از جیب فدراسیون می‌رفت.
کد خبر : 62334

خسرو قمری ضمن بیان این مطلب با ابرازخوشحالی بابت تایید سه سهمیه تیم ملی دوچرخه‌سواری توسط اتحادیه جهانی دوچرخه سواری UCI به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «این موضوع با ارسال ایمیلی به کمیته ملی المپیک اعلام شده‌است و حالا ما یقین داریم که در «ریودوژانیرو» با 3 سهمیه در بخش جاده حاضر خواهیم بود.سهمیه‌های تایید شده در بخش تایم تریل 1 نفر و در بخش جاده 3 نفر(در مجموع 3 نفر که یک نفر در 2 ماده رکاب می‌زند) است که به دلیل اول بودن ایران در بخش جاده به ما رسیده است.»


وی در خصوص نحوه حضور دوچرخه‌سواران کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن یادآور شد: «با توجه به اینکه بحث کسب مدال برای ما اهمیت بیشتری دارد در این دوره از رقابت‌ها 10 شرکت کننده کمتر داریم. به هر صورت بحث کیفیت مهم است و ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که با مدال‌های بیشتری به ایران برگردیم. در دوره‌های گذشته یکی از رتبه‌های اول تا پنجم در مجموع نصیب ایران می‌شد و این بار هدف مان ایستادن در میان 3 تیم اول آسیا است.»


رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ادامه داد: «امیدواریم که با مدال‌های بیشتری در مقایسه با دوره‌های قبلی به ایران بازگردیم. آنچه بیش از هرچیز دیگری اهمیت دارد کسب سهمیه‌های بچه‌ها در قسمت‌هایی است که هنوز موفق نشدیم حدنصاب لازم برای شرکت در المپیک را به دست آوریم. در این میان با مشکلی که برای «محمد رجبلو» به وجود آمد و وی دچار آنفلونزا شد سریعا «علیرضا حقی» را به ژاپن فرستادیم تا امید کسب سهمیه دیگرمان در بخش «تایم‌تریل» انفرادی از دست نرود هر چند «رجبلو »شرایط بهتری داشت و امیدوارم به رقابت‌ها برسد.»


قمری خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه ما در بخش جوانان و امید هم باید شرکت می‌کردیم و امیدواری زیادی به این دوچرخه‌سواران خود داریم به دنبال این بودیم که بهترین نفرات خود را که همگی انگیزه فراوانی برای موفقیت در این رقابت‌ها دارند را راهی ژاپن کنیم. البته شرایط آب و هوایی که شهرهای درنظر گرفته شده برای مسابقات دارند باعث شد در قسمت بزرگسالان نفرات باتجربه را اعزام کنیم که پیش از این در مناطق سرد زندگی و تمرین کرده باشند.»


وی با اشاره به سخت‌تر بودن رقابت در بخش پیست یادآور شد: «از آنجایی که سهمیه‌های المپیک مختص بخش پیست است ما امیدواریم که بتوانیم دو سهمیه خود را در این بخش به دست آوریم. نباید فراموش کنیم که کشورهای شرق آسیا تلاش زیادی کرده‌اند تا در مسابقات پیست بدرخشند و البته که این موضوع کار را برای بچه‌های ما سخت‌تر می‌کند. ما می‌توانیم در بخش‌های «اسپرینت» و «کایرین» دو سهمیه دیگر به سهمیه‌‌های قبلی اضافه کنیم اگر «محمد رجبلو» یا «علیرضا حقی» و «محمد دانشور» ضمن کسب ورودی مسابقات جهانی سهمیه المپیک خود را نیز بگیرند.»


رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با انتقاد از مسئولان فدراسیون ژاپن خاطرنشان کرد: «یکی از دلایلی که باعث شده من رقابت‌های قهرمانی آسیا را سخت‌تر از دوره‌‌های قبلی بدانیم مخالفت میزبان مسابقات با حضور زودتر تیم ما در این بازی‌ها بود. بالاخره ما نیاز داشتیم تا با اقامت و تمرین زودتر دوچرخه‌سواران را بهتر با شرایط آب و هوایی محل برگزاری رقابت‌ها آشنا کنیم. در بخش پیست این بهانه آورده شد که پیست در اختیار مسابقات داخلی است و نمی‌توانند آن را در اختیار کشورهای شرکت کننده بگذارند. رقابت‌های قسمت جاده در یک جزیره ژاپن برگزار می‌شود که آنجا برای بچه‌ها ناشناخته است.»


قمری در واکنش به این موضوع که حضور نفرات کمتر باعث نخواهد شد تیم ملی موفق نشود همچون دوره‌ قبل رقابت‌ها موفق شود حتی با وجود کیفی بودن رکاب‌زنان ایرانی تصریح کرد: «کسب 9 مدال در دوره قبل را می‌توانیم ارتقا دهیم و نباید فکر کنیم نمی‌توانیم موفق شویم. وقتی نفراتی در رقابت‌ها حاضر می‌شوند و دست‌شان از کسب مدال کوتاه می‌ماند رفتن آنها تنها هزینه اضافی است که از جیب فدراسیون می‌رود. نفرات کم تجربه را به رقابت‌های کاپ آسیا می‌فرستیم که هم بتوانند مدال بگیرند هم اینکه خود را آماده حضور در رقابت‌هایی مهم‌تر کنند.»


رییس فدراسیون دوچرخه سواری در مورد اینکه برای مستقل‌تر شدن فدراسیون دوچرخه‌سواری در بخش خصوصی سازی و بحث درآمدزایی چه اقداماتی صورت گرفته است، بیان داشت: «یکی از آیتم‌هایی که همیشه مدنظر ماست و روی آن کار می‌کنیم جذب منابع مالی توسط رکابزنان ملی‌پوش است. ما تلاش‌های خوبی داشتیم و به نتیجه خوبی هم رسیدیم. در همین زمینه در نظر داریم با افتتاح مرکز علمی کاربردی و تدوین آیین نامه مدارس دوچرخه سواری در سطح کشور، علاوه بر توسعه این رشته، درآمدزایی نیز داشته باشیم تا در آینده رشته پرمدال دوچرخه‌سواری جای بیشتری در خانواده‌های ایرانی داشته باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته