ثبت اطلاعات در سامانه همتا برای گوشیهای دست دوم ضروری است؟
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، طبق قانون تمامی خریداران گوشیهای هوشمند در سراسر کشور باید دستگاه مورد نظر خود را در هنگام پرداخت هزینه یا در مدت کوتاهی پس از خریداری رجیستر کنند. از سه سال پیش تاکنون اجرای قانون رجیستری انواع گوشیهای هوشمند در کشور اجباری شده است و تمامی خریداران و فروشندگان تلفنهای همراه موظف هستند اطلاعات دستگاه خود را در سامانه همتا ثبت کنند.
اگرچه چند سال از زمان آغاز اجرای این طرح میگذرد ولی همچنان برخی از مردم در مورد جزئیات آن سؤالهایی دارند. یکی از پرسشهای متداول در مورد طرح رجیستری این است که آیا گوشیهای دست دوم نیز نیاز به ثبت اطلاعات مالک در سامانه همتا دارند؟ بر اساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات تمامی خریداران گوشیهای هوشمند دوم باید پس از دریافت دستگاه مشخصات هویتی خود را در سامانه همتا وارد کنند. برای رجیستر کردن گوشی دست دوم در ابتدا باید دستگاه را به حالت تنظیمات کارخانه(ریست فکتوری) بازگرداند. در مرحله دوم کاربران میتواند با شمارهگیری کد دستوری #۰۶#* شناسه(IMEI) درج شده روی دستگاه را با شناسه موجود در بخش تنظیمات گوشی مقایسه و از اصالت دستگاه خریداری شده اطمینان حاصل کنند.
بیشتر بخوانید:
مشترکان اپراتورهای تلفن همراه برای ترابرد سیمکارت به چه نکاتی باید توجه کنند؟
مرحله سوم مربوط به انتقال مالکیت است. در این مرحله کاربر باید از فروشنده دستگاه بخواهد اطلاعات او را در سامانه همت ثبت کرده تا مالکیت گوشی به فرد جدید منتقل شود. لازم به ذکر است وارد کردن شماره سیمکارت فعال در گوشی در سامانه همتا ضروری است. آخرین مرحله فعالسازی نام دارد که در آن کاربران کد دریافتی از سامانه همتا را طبق روش اعلام شده از سوی سازمان تنظیم مقررات وارد و مالکیت گوشی را به نام خود ثبت میکند.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/