از تجاریسازی ۸۶ محصول تا حمایت ۳۰۰ میلیون ریالی از ایدههای فناور
گروه استانهای خبرگزاری آنا؛ مطابق تفاهمنامه همکاری بین معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، مراکز رشد این دانشگاه، ابتدا مجوز اولیه و راهاندازی را از دانشگاه و وزارت علوم، دریافت میکنند، سپس براساس ۳۸ شاخص ارزیابی شده در سه سطح قرار میگیرند.
نتایج سطحبندی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی با حضور نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شورای سیاستگذاری و راهبری مراکز رشد به تأیید رسیده و مراکز رشد سطح یک و ۲ برای صدور مجوز به وزارت علوم معرفی میشوند.
بیشتر بخوانید:
سرای نوآوری تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت راهاندازی میشود
از تجاریسازی ۱۸ طرح تا جذب صنایع خلاق و اخذ مجوز قطعهسازی
بهتازگی در راستای حمایت و با توجه به ارزیابی و سطحبندی صورت گرفته برای مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی و تأیید شورای سیاستگذاری و راهبری مراکز رشد دانشگاه، مجوز فعالیت همه مراکز رشد سطح یک و ۲ صادر شد و مراکز رشد اصفهان (دو مرکز رشد)، اراک، مشهد، واحد علوم و تحقیقات تهران، واحد تهران جنوب، ایلام، بجنورد، واحد تهران شمال، دزفول، زاهدان، نجفآباد، زنجان، ساری، قائمشهر، کرج، قوچان، اهواز، اردبیل، رودهن، سنندج، درود و الیگودرز موفق به اخذ مجوز فعالیت شدند.
خبرنگار خبرگزاری آنا به همین مناسبت با رؤسای مراکز رشد در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی درباره نحوه فعالیت و استقرار هسته و واحدهای فناور، شرکتهای دانشبنیان و دستاوردهای مراکز رشد گفتوگو کرده است که در این شماره گفتوگو با بابک پردل رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل را پی میگیریم.
پردل در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با بیان اینکه مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل سال ۱۳۹۴ راهاندازی و با تلاش مسئولان سال ۱۳۹۶ موفق به اخذ موافقت اصولی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد، عنوان کرد که این مرکز در سطحبندی سال ۱۴۰۰ توانست جایگاه سطح یک را در کنار واحدهایی مانند علوم و تحقیقات، اصفهان، مشهد، اراک و اهواز به خود اختصاص دهد.
وی ادامه داد: مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل مقام نخست جذب اعضای هیئت علمی و فناوران را بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور به دست آورده و اکنون ۵۲ هسته و واحد فناور و شرکت دانشبنیان در این مرکز مستقر هستند.
فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در ۷ حوزه
به گفته رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، این مرکز در هفت حوزه صنایع غذایی، صنایع تکمیلی، انرژی و آبهای گرم دامنه سبلان، سلامت، گردشگری، صنایع خلاق دیجیتالی، صنایع خلاق هنری و کشاورزی نوین و تولید بذر و نهال بهجد فعالیت کرده و اکنون نیز در این حوزهها فعال است.
پردل بیان کرد: سیاست همه مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بر پایه مسئلهگرایی و حل نیاز جامعه و گام برداشتن در راستای حمایت از ایدههای نسل جوان و فناور و تبدیل ایده به پدیده و دستیابی به خودکفایی در حوزههایی بوده که کشور نیاز مبرم به آن دارد. حمایت از پایاننامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و هدایت آنها به تولید محصول از دیگر مأموریتها در مراکز رشد است.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ محصول در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تولید شده که ۸۶ قلم از آنها به مرحله تجاریسازی رسیده است، گفت: با تعامل مؤثر با نهادهایی ازجمله پارک علم و فناوری، صندوق حمایت از صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت، صندوق توسعه کارآفرینی و شکوفایی، صندوق توسعه امید، صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد و سایر نهادهای حمایتی در راستای تجاریسازی محصولات از واحدهای فناور حمایت میشود.
بیشتر بخوانید:
پارک علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی راهاندازی میشود
تولید و عرضه دهها محصول فناور در مقیاس آزمایشگاهی با محور مرکز رشد
رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل افزود: دانشگاه هم در ابتدای راه بهمنظور حمایت از واحدهای فناوری که کار تحقیقاتی خود را انجام دادهاند در مرحله نخست تا مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال حمایت مالی انجام میدهد. بر اساس سیاستگذارهایی که در مرکز رشد دانشگاه صورت گرفت و با توجه به اعتماد اداره کل کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی هشت مرکز رشد اقماری در استان اردبیل ایجاد شد.
پردل راهاندازی سرای نوآوری گردشگری سلامت و اخذ ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را از دیگر دستاوردها دانست و بیان کرد: مرکز رشد، حلقه واسطه بین مرکز تحقیقات، شتابدهندهها و مراکز نوآوری با نهادهای حمایتی در راستای تجاریسازی محصولات بوده بهطوریکه ایدههای خلقشده در مرحله پیشرشد را حمایت و پرورش میدهد و به پدیده تبدیل کرده و گامهای اساسی در راستای عرضه به بازار برمیدارد.
انتهای پیام/۴۰۶۲/
انتهای پیام/