دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1400 - 15:54
کلانتری اعلام کرد؛

دریافت ۱۱۴ مقاله در همایش «حکمت اسلامی و تعالی معماری و شهرسازی»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی اعلام کرد: تعداد ۱۱۴ مقاله به ستاد مرکزی همایش ملی «حکمت اسلامی و تعالی معماری و شهرسازی» ارسال و چکیده‌ مقالات بررسی شد.
کد خبر : 620927
حسین کلانتری

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اراک، کمیسیون تخصصی «حکمت اسلامی و تعالی معماری و شهرسازی» نخستین همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی با محورهای اصول و بنیان‌های عمران معماری و شهرسازی اسلامی، نظریه‌های حکمت عمران فلسفه و حکمت عمران معماری و شهرسازی شناخت‌شناسی با حضور حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک و دبیر همایش، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، زندیه وکیلی معاون عمرانی استاندار مرکزی، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای استان مرکزی به صورت مجازی و حضوری در واحد اراک برگزار شد.




بیشتر بخوانید:


پیوند عمیق حکمت، شهرسازی و هنر/ معماری زاییده نمادهای فرهنگی است




رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این کمسیسون گفت: علوم انسانی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به ارزش آن واقف هستیم و با توجه به اینکه قدرت یک کشور بر دو مقوله قدرت نرم و قدرت سخت استوار بوده، هر دو قدرت ضامن امنیت، رفاه، پیشرفت و آبادانی یک ملت و یک کشور است.


کلانتری با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای دنیا یک پیام فرهنگی دارد، بیان کرد: علوم انسانی مایه پیشرفت کشور بوده و نیازمند انجام کارهای جهادی با نیت الهی است.


ویژگی‌های مکان خوب از دیدگاه امام علی (ع)


دبیر کمیسیون تخصصی «حکمت اسلامی و تعالی معماری و شهرسازی» افزود: تعداد ۱۱۴ مقاله به ستاد مرکزی همایش ارسال و چکیده‌ای از مقالات هم توسط داوران بررسی شده است. از تعداد ۸۴ مقاله پذیرفته شده ۷۳ مقاله تأیید شده و ۱۶ مقاله هم به صورت سخنرانی و پوستر و در نهایت ۶ مقاله به صورت ارائه انجام می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی توضیح داد: آرمانشهر اسلامی مکانی دارای ساختار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی بوده که سعادت و خوشبختی انسان‌ها را تضمین می‌کند. اندیشه خلّاق آرمانشهر اسلامی در تمام مکاتب و اندیشه‌ها وجود داشته است و قدمتی به تاریخ بشر دارد.


کلانتری تشریح کرد: دین اسلام خصوصیات خاصی را برای آرمانشهر بیان می‌کند که تمام فلاسفه و اندیشمندان اسلامی مانند ابن سینا، فارابی، استاد مطهری و آیت‌الله جوادی آملی به تبیین آرمانشهر پرداختند.


وی به بیان ویژگی‌های خوب یک مکان از دیدگاه امام علی علیه‌السلام و نهج‌البلاغه پرداخت و افزود: از ویژگی‌های یک مکان خوب می‌توان مکان سبز با باغات زیبا که در قرآن و احادیث آورده شده، همراه با رنگ‌های روشن و ملایم در شهرسازی آن، داشتن آب کافی و سالم و و نور کافی را ذکر کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی یادآور شد: مردم در آن مکان محله‌محور و همسایه‌محور همراه با امنیت و آرامش زندگی می‌کنند؛ چراکه آن مکان دارای جاده‌های مناسب و امن و مکان‌های آموزشی برای افراد جامعه است.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته