دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1400 - 15:49
طی بررسی محققان مشخص شد؛

زمان‌بندی مناسب؛ انتخابی ایده‌آل برای انجام کارها

آزمایش‌های هوشمندانه محققان آشکار کرد که با استفاده از زمان‌بندی ایده‌آل می‌توانید کارهای خود را انجام دهید.
کد خبر : 619515
زمانبندی



به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ساینس آلرت، زمان‌بندی ایده‌آل یک راه بسیار خوب برای انجام وظایف است. محققان از دانشگاه اوتاگا در نیوزیلند، شرکت‌کنندگان را در این مطالعه به صورت تصادفی انتخاب کردند، از هر فرد خواسته شد نظرسنجی آنلاینی را در خصوص کمک‌های خیریه در حدود پنج دقیقه تکمیل کنند. در عوض تکمیل پرسشنامه یک پاداش نقدی کوچک به شرکت‌کنندگان داده می‌شد که می‌توانستند آن را به سازمان بشردوستانه یا سازمان خیریه بین‌المللی اهدا کنند.


سه پرسشنامه مختلف به هزار و ۹۲ نفر فرستاده شد، مهلت پاسخگویی به یکی از پرسشنامه‌ها ۱۰ روز بود، در پرسشنامه دوم سه هفته به مهلت ۱۰ روزه اضافه شد و برای پرسشنامه سوم نیز مهلتی تعیین نشده بود. براساس یافته‌های این مطالعه، زمان‌بندی مشخص و مناسب نشان‌دهنده فوریت و اهمیت کار است که احتمال تکمیل کار را افزایش می‌دهد چراکه مردم چنین کارهایی را زودتر انجام می‌دهند. تنها به یادآوری طبیعی اکتفا نکنید چون‌که بسیاری از مردم به‌محض انجام کار خود، آن را فراموش می‌کنند.


نرخ پاسخ افراد در تکمیل این پرسشنامه‌ای که هیچ سررسیدی نداشت به‌طرز عجیبی بالا بود، ۸.۳۲ درصد افراد پاسخ، پرسش‌ها داده بودند. به نظر می‌رسد افزودن احساس فوریت در کارها، حداقل در این سناریو، باعث دریافت پاسخ‌های بیشتر نمی‌شود. ۶.۵۹ درصد از افراد به پرسشنامه‌ای که یک هفته مهلت تکمیل داشت، پاسخ داده بودند، نرخ مشارکت در پرسشنامه با مهلت چند ماهه نیز ۵.۵۳ درصد بود.


پرسشنامه با سررسید ماهانه کندترین روند پاسخ‌دهی را داشت،سریع‌ترین روند پاسخ‌دهی از سوی افرادی بود که پرسشنامه با سررسید یک هفته‌ای یا بدون زمان‌بندی را دریافت کرده بودند. شاید به نظر برسد که دادن زمان بیشتر برای پاسخ‌دهی به یک پرسشنامه انتخاب منطق‌تری است که منجر به دریافت پاسخ‌های بیشتر می‌شود اما القای حس اهمیت و فوریت می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد، به خصوص اگر سررسید مهلت بیش از چند روز باشد.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته