رویکرد دانشگاهها در مسائل فرهنگی عملگرا شده است
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از شهرکرد، حجتالاسلام رضا قاسمینژاد در نخستین گردهمایی هماندیشی اعضای شورای فرهنگی دانشکدهها و استادان مشاور کانونهای فرهنگی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: بخش فرهنگی جایگاه خود را دانشگاه پیدا کرده و از شعار وارد میدان عمل شده است. کار فرهنگی در میدان بازی کردن، آموزش دادن و در میدان بودن معنی میدهد.
وی افزود: برداشتی که مردم از دانشگاه آزاد اسلامی دارند این است که افراد ثروتمند وارد دانشگاه آزاد اسلامی میشوند؛ در صورتی که بسیاری از دانشجویان این دانشگاه در پرداخت شهریه مشکل دارند، خیلی از دانشجویان از لحاظ روحی و فکری نیاز به کمک دارند. گاهی انفاق، انفاق مالی بوده و گاهی انفاق معنوی. پس باید دانشجویانی که نیاز به کمک دارند را به مشاوران فرهنگی ارجاع داد.(بیشتر بخوانید)
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری توضیح داد: دانشجو، استاد را محرم خود میداند در بسیاری موارد دانشجو مسائلی را با استاد در میان گذاشته که حتی خانوادهاش از آن بیخبرند. پس جایگاه استادان و مشاوران فرهنگی در دانشگاه بسیار حساس است.
وظایف مشاوران فرهنگی در دانشگاه
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد نیز گفت: کارنامه فرهنگی برای واحدها تعریف شده که دارای بخشهای مختلف دانشجویی، کارمندان، اعضای هیئت علمی، نشریات دانشجویی و مسئولان است. در این کارنامه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن رتبه برتر و عالی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد رتبه خوب را از استان چهارمحال و بختیاری کسب کردهاند.
ابراهیم رحیمی اضافه کرد: مشاوران فرهنگی، یکی از امتیازاتی است که در حوزه فرهنگی وجود دارد. وظایف آنان در دانشکدهها ارائه برنامه، تعیین خوراک فکری شورای فرهنگی دانشگاه، ارائه راهکار، کمک به مسائل فرهنگی و تشکیل شوراهای دانشجویی و استادان است.
محیط دانشگاه به انسانسازی و تربیت انسان کمک میکند
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد نیز عنوان کرد: محیط دانشگاه، علمی و فرهنگی بوده و به انسانسازی و تربیت انسان کمک میکند.
محمد قاسمی پیربلوطی ادامه داد: در این جلسه، مشاوره فرهنگی، تربیتی برای راهنمایی و مشاوره دانشجویان در رشتههای مختلف تحصیلی تعریف شد تا بتواند آنها را در هدفگزینی و در ارتقای فعالیتهای فرهنگی، رشد استعدادها و کمک به آنها در دستیابی به موفقیت بیشتر کمک کند. در دانشکدهها شوراهای فرهنگی تشکیل شد که قرار است مسائل فرهنگی طبق این شوراها مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و بر اساس راهحلهایی که درباره کارهای فرهنگی در دانشگاه ارائه میدهند، فعالیتها انجام شوند.
وی تبیین کرد: به دلیل اینکه یکی از قطبهای اثرگذار در دانشگاه، کانونها و تشکلها هستند هر کدام از این کانونها و تشکلها قرار شد مشاور فرهنگی داشته باشند و این مشاور فرهنگی، دانشجویان را هدایت کند که آن کانون را با موفقیت و تحرک بیشتری دنبال کنند. با استفاده از ظرفیت استادان بهعنوان قطب فرهنگی مهم در دانشگاه و تأثیرگذاری که در تربیت دانشجویان از بعد فرهنگی دارند، قرار است این فعالیت ادامه پیدا کند و به رشد و تعالی دانشگاه و دانشجو منجر شود.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد مطرح کرد: انتظار میرود با استفاده از این ظرفیتها، انسانهایی ساخته شوند که این انسانها از نظر فکری، اعتقادی و رفتاری رشد کنند و بهعنوان شهروند مسئول بعد از فارغالتحصیلی بتوانند برای جامعه کارآمد و کارا باشند.
انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/
انتهای پیام/