دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1400 - 10:46
معاون دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر:

دستورات الهی ناظر بر نیازهای روانی و ذاتی انسان است

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: همه دستورات الهی ناظر بر نیازهای روانی و ذاتی انسان بوده و این پاسخگویی برای به کمال رساندن ظرفیت‌های اوست.
کد خبر : 618347
باقر گرگین



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بوشهر، باقر گرگین در کارگاه آموزشی حجاب، عفاف، پیراستگی و شئون رفتاری ویژه معاونان، مدیران، رؤسای دانشکده‌ها و کارکنان حراست و حفاظت فیزیکی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد با تأکید بر اینکه همه دستورات الهی ناظر بر نیازهای روانی و ذاتی انسان است، اظهار کرد: در دین مبین اسلام به‌عنوان آخرین شریعت الهی، هیچ حکمی وجود ندارد مگر اینکه نیاز اساسی انسانی را مورد توجه قرار داده و به آن پاسخی جامع و کامل داده باشد. این پاسخگویی به‌منظور به کمال رساندن ظرفیت‌های انسان و در جهت آرامش درونی است.


وی با تأکید بر اینکه مسئله حجاب دغدغه امروز جامعه است، عنوان کرد: ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب میان دانشگاهیان و صیانت از عفاف و حجاب به‌عنوان مفهومی فرهنگی در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است.(بیشتر بخوانید)


دستورات الهی ناظر بر نیازهای روانی و ذاتی انسان است


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر اضافه کرد: مسئله حجاب و عفاف در دانشگاه از دو منظر قابل تأمل است، ابتدا کارکرد ویژه حجاب و عفاف در مناسبات اداری و آموزشی و فضای دانشگاه بوده و در مرحله دوم کارکرد فردی و برون دانشگاهی آن بر افراد، خانواده و جامعه است. قرآن فلسفه حجاب را هویت بخشی به انسان به‌ویژه زنان می‌داند. حجاب منجر به آرامش روحی و روانی فرد خواهد شد و امکان شکوفایی و بروز استعدادهای افراد در محیطی سالم را فراهم خواهد آورد.


دستورات الهی ناظر بر نیازهای روانی و ذاتی انسان است


گرگین مطرح کرد: ارزش افراد به آشکارسازی ویژگی‌های ظاهری نیست و حقایق و کارکردهای حجاب و عفاف غیرقابل انکار است. اسلام نقش زنان در جامعه را بسیار مهم و حساس معرفی کرده و از ویژگی‌های ذاتی زنان دست نیافتنی بودن و مورد توجه قرارگرفتن بوده؛ اما اسلام جلب محبت را در محیط خانواده و دست نیافتنی بودن را در اجتماع برای زنان در نظر گرفته است. هر محیطی اقتضائات و شرایط خاص خود را طلب می‌کند و تا تمرکز و توجهی بر آن شرایط ایجاد نشود، اهداف مدنظر محقق نخواهد شد. در دانشگاه با توجه به فضای علمی، تمرکز بر دانش و تحقیق برای تحقق کارکرد دانشگاه مهم بوده و در این راستا دو رویکرد قانونی و دستورالعملی و رویکرد معرفتی، ایجابی و تشویقی وجود دارد.


وی با تأکید بر اینکه همه ارکان دانشگاه از یک پیکر هستند و باید مانند واحد عمل کنند، تشریح کرد: همه امور در دانشگاه باید با محور شئون رفتاری اجرایی شوند و نوآوری، ابتکار عمل و بردباری در این فضا مورد انتظار است. دستورالعمل‌ها در این حوزه کاملاً مشخص و صریح است. کارکرد تربیتی یک‌دفعه و یک‌باره ایجاد نخواهد شد. تلاش، بسترسازی و تمرکز در محیط دانشگاه با توجه به ظرفیت‌های دانشجویی مانند تشکل‌ها، کانون‌ها، ظرفیت کلاس‌های درسی مانند مقالات و تحقیق‌ها، مسابقات و ظرفیت استادان و کارکنان نظیر کرسی‌های ترویجی و کارگاه‌های آموزشی بسیار راهگشاست.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب