دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1394 - 11:39
تایمز هایر اجوکشین اعلام کرد

تحصیلات تکمیلی، مقطع محبوب دانشجویان خارجی آمریکا

«تایمز هایر اجوکیشن» اعلام کرد که بیشتر دانشجویان بین‌المللی که به آمریکا مهاجرت می‌کنند متقاضی تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.
کد خبر : 61722

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، «تایمز هایر اجوکیشن» اعلام کرد بیشتر دانشجویان بین‌المللی که به آمریکا مهاجرت می‌کنند متقاضی تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.


این گزارش اعلام کرد تعداد دانشجویان بین‌المللی که در دوره‌های تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند بر حسب رشته و کشوری که از آن آمده‌اند متفاوت است.


از هر 5 دانشجوی بین‌المللی 4 نفر آن‌ها برای تحصیل در دوره‌‌های کارشناسی ارشد و دکتری یا برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی به آمریکا می‌روند.


بیشترین تعداد دانشجویانی که برای اولین بار در دانشگاه‌های آمریکا مشغول به تحصیل شده‌اند متعلق به کشورهای هند و چین بود. 72% از دانشجویان بین‌المللی ورودی جدید از چین و هند هستند.


91% از دانشجویان ورودی جدید هندی که در دانشگاه‌های آمریکا مشغول به تحصیل شده‌اند در مقاطع کارشناسی‌ارشد و 9% در مقطع دکتری ثبت‌نام کرده‌اند.


همچنین 23% از دانشجویان چینی مقاطع تحصیلات تکمیلی 47% از دانشجویان کره‌ای و 44% از خاورمیانه و آفریقای شمالی و 20% از عربستان سعودی در دوره دکتری دانشگاه‌های آمریکا ثبت‌نام کرده‌اند.



آمارهای سال 2014 نشان داد تنها 16.8% از دانشجویان ورودی جدید دوره دکتری آمریکایی بودند و 83.2% را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دادند. این آمار نشان‌دهنده این است که دانشجویان کشورهای دیگر از کیفیت آموزش و اعتبار مدارک دانشگاه‌های آمریکا آگاهی کافی دارند.


طبق آمارها در پاییز 2015 دانشگاه‌های آمریکا 790هزار درخواست از دانشجویان بین‌المللی دریافت کردند که تعداد بسیار زیادی از آن‌‌ها دانشجویان متقاضی تحصیلات تکمیلی بودند.


اگرچه میزان دانشجویان بین‌المللی آمریکا در دوره‌های تحصیلات تکمیلی چشمگیر است اما نرخ رشد ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی تحصیلات تکمیلی در سال 14-2013 از 8% به 5% سقوط کرد. البته با وجود کاهش نرخ رشد دانشجویان بین‌المللی هنوز هم این میزان در مقایسه با دانشجویان بومی بیشتر است، نرخ رشد دانشجویان بین‌المللی 5% و نرخ رشد دانشجویان بومی 3% در سال 14-2013 اعلام شد.


35% از دانشجویان ورودی جدید بین‌المللی دوره دکتری از چین، 12% از هند، 11% از خاورمیانه و آفریقای شمالی و 10% از اروپا بودند.


همچنین اعلام شد که رشته‌های مهندسی محبوب‌تر از سایر رشته‌ها است و 32% از دانشجویان دکتری و 28% از سایر دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این رشته ثبت‌نام کردند.


البته نرخ رشد ثبت‌نامی‌ها در رشته‌های ریاضیات و علوم کامپیوتر در سال‌های اخیر بیشتر از سایر رشته‌ها بود و از 9% به 11% رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته