تخفیف ویژه مشاوره کسب و کار برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، همین افزایش شدید رقابت های کاری باعث شده تا امروزه افراد بیش از هر زمان دیگری به فکر این باشند که از بقیه جلو بیافتند، و برای اینکار ترجیح می دهند به سراغ متخصصان کسب و کار بروند.
شما دانشجویان عزیز نیز در صورتی که مایلید با استفاده از خدمات تخصصی برترین مشاور کسب و کار ایران، کسب و کار کوچک یا استارتاپ دانشجویی خود را چندین مرحله از نظر بازاریابی، درآمد، فروش و مدیریت بالا ببرید پیشنهاد می کنیم همین حالا با ما در تماس بوده و از تخفیف ویژه مشاوره کسب و کار برای دانشجویان عزیز استفاده نمایید.
در این مقاله، برترین تیم مشاوره کسب و کار ایران یعنی مشاوران کلینیک تخصصی کسب و کار ایده قصد دارند به شما عزیزان که جویای دانش هستید، مهم ترین مهارت هایی که باید برای تبدیل شدن به یک مشاور کسب و کار بدست بیاورید را به شما عزیزان آموزش دهد.
اما اصلا مشاوره کسب و کار چیست و یک مشاور در ماه چقدر درآمد دارد؟ افراد برای تبدیل شدن به یک مشاور چه کار هایی باید انجام دهند؟
برای پاسخ به این سوالات از شما عزیزان دعوت می کنیم که در این مقاله با من، دکتر بزاز زاده، مشاور ارشد تیم مشاوران برتر ایده همراه باشید و به هیچ عنوان آن را از دست ندهید.
مشاوره کسب و کار چیست؟
مشاوران کسب و کار افراد متخصصی هستند که به شرکت ها کمک می کنند تا با استفاده از راهکار های درست، سریع تر به سمت هدف های خود حرکت کنند، و یا برای ساده سازی فرایند های خود در یک حوزه مشخص مانند فروش، آی تی، مالی، بازاریابی، مدیریت زنجیره تامین کالا، منابع انسانی، فرایند های مختلف، مهندسی، امنیت و ... از آنها استفاده کنند.
مشاوران کسب و کار معمولا با مدیران و رده های بالاتر چارت سازمانی مشاغل همکاری می کنند. برخی از این کار ها و فعالیت ها را می توانید در ادامه مشاهده نمایید.
- افزایش درآمد و فروش
- کمک در یادگیری استفاده از ابزار ها، سیستم ها و پروسه های جدید
- بهبود و بالا بردن عملکرد کارکنان
- طراحی و پیاده سازی بیزینس پلن
- بهبود میزان عملکرد و کارایی سازمان
- پیاده سازی تغییرات که ممکن است شامل استخدام و یا اخراج کارکنان باشد
- ارزیابی ریز به ریز جزئیات کسب و کار ها
- بهبود خدمات رسانی به مشتریان و رضایت مشتری
- بهبود و تقویت روحیه کارکنان
چطور مشاور کسب و کار شویم: مهم ترین نکته ها
مشاوره کسب و کار به دانش، تجربه و آموزش های زیادی نیاز دارد. فراموش نکنیم که مشاور وظیفه ی مهمی دارد؛ افرادی که برای مشاوره به سراغ شما می آیند افرادی هستند که به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند به تنهایی مشکل پیش رویشان را برطرف کنند و بهتر است به سراغ یک متخصص بروند.
به این ترتیب آینده ی یک کسب و کار که خود می تواند آینده و زندگی صاحب آن کسب و کار باشد در دستان شماست و اگر به خوبی آموزش ندیده باشید ممکن است آن را به نابودی بکشید!
یک متخصص حرفه ای باید مهارت ها ی کافی در برطرف کردن مشکلات و ارائه راهکار، تحقیق و جست و جو، آنالیز کردن دیتا و اطلاعات، مدیریت پروژه و پیاده سازی استراتژی ها را داشته باشد.
در اینجا برخی از مهم ترین نکته هایی که باید برای راه اندازی یک کسب و کار در حوزه مشاوره کسب و کار در سر داشته باشید را بررسی می کنیم.
* تصمیم بگیرید که میخواهید چه نوع مشاور کسب و کاری باشید
اولین و مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که رشته یا زمینه ای را انتخاب کنید که با مهارت ها، علایق و شخصیت شما سازگاری داشته باشد.
مثلا اگر دوست دارید که با دیگران کار کنید و حضور آدم های مختلف در کار برایتان لذت بخش است، بهتر است تخصص خود را به سمت زمینه هایی مثل فروش، بازاریابی یا مشاوره منابع انسانی ببرید که در آنها تعاملات شما با افراد مختلف بیش تر خواهد بود.
اما اگر بیش تر به سمت درونگرایی متمایل هستید و ترجیح می دهید تنهایی کار کنید و به پردازش و تحلیل اطلاعات بپردازید می توانید به دنبال کسب تخصص در حوزه مشاوره مالی یا آی تی (IT) باشید.
* مدرک معتبر کسب کنید
داشتن مدرک معتبر در مشاوره کسب و کار و شاخه های آن نظیر مدیریت، بازاریابی، اقتصادی، مهندسی و یا سایر بخش ها معمولا حداقل نیازمندی برای تبدیل شدن به یک مشاور با کیفیت است.
جدای از اینکه دوره هایی که برای کسب مدرک برگذار می شوند می توانند تجربه ای با ارزش و اطلاعات و علم مفیدی در اختیارتان قرار دهد، داشتن مدرک معتبر یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که افراد در انتخاب مشاور به آن دقت می کنند.
ما نیز در کلینیک مشاوره تخصصی کسب و کار ایده به افرادی که برای مشاوره به ما مراجعه می کنند، و همچنین در مطالبی که در وب سایت منتشر می کنیم میگوییم که اگر چه فاکتور هایی مثل تجربه و دانش فرد از اهمیت بالاتری برخوردار است، اما مدرک معتبر نیز اهمیت ویژه ای دارد.
* کار با ابزار های مختلف را یاد بگیرید
بیش تر کسب و کار هایی که در ایران فعالیت می کنند برای بخش های مختلف از ابزار ها و نرم افزار های مشابهی استفاده می کنند.
به عنوان مثال از جمله نرم افزار های حسابداری شرکت ها می توان به سپیدار اشاره کرد. از جمله ابزار هایی که شما می بایست به عنوان متخصص کسب و کار با آنها آشنایی داشته باشید شامل نرم افزار های فروش، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)، حسابداری، مدیریت پروژه و ... اشاره کرد.
شما می توانید از آموزش های آنلاینی که شرکت های ارائه دهنده این نرم افزار ها در وب سایت خود ارائه می کنند یا در پلتفرم هایی مثل یوتیوب، اینستاگرام و آپارات منتشر کرده اند استفاده کنید تا به خوبی بتوانید با سیستم مراجعان خود کار کنید.
* ارائه و پرزنت کردن خیلی مهم است
مهم نیست که می خواهید چه نوع مشاور کسب و کاری باشید، در هر صورت یکی از مهم ترین مهارت هایی که باید در خود تقویت کنید مهارت ارائه دادن یا پرزنت (present) کردن است.
یکی از آسان ترین راه های تقویت مهارت پرزنت کردن این است که ویدیو هایی از ارائه دهنده ها و پرزنت کننده های موفق و ماهر را به دقت مشاهده کنید و سعی کنید کار هایی که آنها می کنند را آنقدر تکرار کنید که دیگر تبدیل به بخشی از شما شود، و این حس را در مخاطب ایجاد نکند که دارید ادا در میاورید!
سعی کنید با صحبت کردن جلوی دوستان و خانواده تان خجالت خود را کنار بگذارید تا دیگر مانعی برای صحبت کردن برای شما وجود نداشته باشید.
از ابزار های مختلف مثل پاور پوینت یا گوگل اسلایدز (Google Slides) هم می توانید برای افزایش جذابیت ارائه ی خود و درگیر کردن مخاطب استفاده کنید.
https://mrioi.com/
موسسه تبلیغاتی و تحقیقاتی ایده
۰۲۱۲۲۷۳۳۰۸۶ – ۰۹۱۲۳۱۳۷۴۱۹ (واتس آپ)
لیـنک رزومـــه دکتر بزاززاده | مشاور بازاریابی و صادرات
پیج اینستاگرام و تلگرامِ ما پُر از مطالب تخصصی
ID Instagram: @mrioi.co
ID Telegram: @mrioi
انتهای پیام/
انتهای پیام/