افت سطح علمی دانشجویان مقطع کارشناسی، بزرگترین آفت دوران کرونا است/ مطلوبترین فرایند آموزشی، تلفیقی از شیوه حضوری و مجازی
علیرضا گیلانی در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه کیفیت آموزشی حضوری در کلاس های آموزش مجازی یکسان نیست، اظهار کرد: عدم آمادگی موسسات آموزشی در مواجهه با این شیوه، فقدان بسترهای لازم و ناخواسته بودن شرایط ، افت سطح علمی دانشگاه ها در مقطع کارشناسی را بهدنبال داشت.
وی با بیان اینکه شاهد افت سطح علمی در دانشجویان جدیدالورود هستیم، عنوان کرد: بهدلیل شرایط خاص آموزشی در این ۲ سال گذشته و اجرای نامطلوب آموزش مجازی در آموزش و پرورش و نیز ادامه آن در مقطع کارشناسی، تبعات این شیوه در دانشگاهها و با بالاتر رفتن مقاطع دانشجویان، خود را نشان میدهد.
معاون آموزشی واحد تهران جنوب، سطح علمی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در دوران کرونا را کاهشی ندانسته و اظهار کرد: ارزشیابیهای ترمی ۱۲ نمره و اختصاص ۸ نمره به امتحان پایان ترم، سازوکار مطلوبی در این زمینه بوده است.
این مقام مسئول، ضعف در توسعه شبکه ملی اطلاعات را مانعی برای ارائه کیفیت آموزشهای مجازی دانست و افزود: متولی برگزاری آموزش مجازی دانشگاهها هستند ولی بخش مهمی در این شیوه آموزشی به بستری که برای این آموزشها مهیا شود، برمیگردد که برای آموزش مطلوبتر باید این ضعفها برطرف شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه واحد تهران جنوب بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی بین الملل دارد، گفت: مطلوبترین فرایند آموزش برای این دانشجویان، تلفیقی از شیوه حضوری و مجازی است.
انتهای پیام/۴۱۶۷
انتهای پیام/