دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1393 - 12:10
در نشست مشترک روسای دانشگاه های عضو OICC مطرح شد

دکتر فاضل لاریجانی: واحد آیت‌الله آملی در مرحله جدیدی از بین‌المللی شدن است

رئیس واحد آیت‌الله آملی در نشست مشترک روسای دانشگاه های عضو OICC گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی در مرحله جدیدی از رویکرد بین‌المللی شدن است.
کد خبر : 6078

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر فاضل لاریجانی با بیان اینکه بسترسازی لازم برای راه‌اندازی دوره‌های بین‌الملل در این واحد صورت گرفته است، اظهار کرد: در مرحله جدید نیازمند حمایت حوزه معاونت بین‌الملل دانشگاه هستیم تا یک ارتباط واقعی و موثر در صحنه بین‌المللی برقرار کنیم تا شرایط این دانشگاه را معرفی کنیم.


لاریجانی با توجه به حضور رئیس واحد آکسفورد در این نشست تصریح کرد: تجربه واحد آکسفورد هم برای ما برای راه‌اندازی دانشگاه دی هشت هم برای سایر اعضای دیگر OICC مغتنم و راهگشاست.








باقرزاده: با توجه به اینکه اکنون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اختلاف سطح با استانداردهای مدنظر اروپا داریم، لذا لازم است تا بتوانیم تغییرات بنیادی و اساسی در واحدها ایجاد کنیم.

رئیس واحد آیت الله آملی، جمعیت یک میلیاردی هشت کشور دی هشت را فرصت بسیار مناسبی برای توسعه این دانشگاه دانست و تاکید کرد: انتظار داریم دبیرخانه دی هشت همچنان که دانشگاه آزاد اسلامی با همت، انگیزه و امکانات بالا وارد شده است شدت علاقه بیشتری برای حمایت از دانشگاه دی هشت نشان دهد.


رئیس واحد آکسفورد دانشگاه آزاد اسلامی با تقدیر از لاریجانی ریاست دانشگاه برای برگزاری شایسته نشست اولین جلسه OICC گفت: یکی از اهدافی که ما در واحد آکسفورد دنبال می کردیم این بود که بتوانیم تجربیات خود را در اختیاردیگر واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد قرار دهیم تا بتوانیم دانشگاهی در حد و اندازه دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی در ایران ایجاد کنیم.


دکتر احد باقرزاده افزود: با توجه به اینکه اکنون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اختلاف سطح با استانداردهای مدنظر اروپا داریم، لذا لازم است تا بتوانیم تغییرات بنیادی و اساسی در واحدها ایجاد کنیم.


باقرزاده ادامه داد: طرح این تغییرات عملا در دوره های گذشته مسکوت ماند و از سویی هم واحد آکسفورد به صورت تعلیق درآمد تا آنکه در این دو سال اخیر با حضور جناب دکتر میرزاده این موضوع دوباره مطرح شد.


رئیس واحد آکسفورد دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: قرار شد ما تجربیات خود را در قالب گروه oicc در اختیار دیگر واحدهای هدف قرار دهیم و چون بعد از آنکه واحد آیت اله آملی مجوز تاسیس دانشگاه d8 را به دست آورده و موقعیت و مناسبی که مد نظر ما بوده را دارا است و می تواند براساس استاندارهای مد نظر تغییرات را در آن ایجاد کرد، لذا امروز در واحد آیت اله آملی حضور یافتیم.








معاون آموزشی واحد آکسفورد: لازم است تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته شود، اگر قرار است مجموعه ای بین‌المللی داشته باشیم باید در حد بین‌المللی فکر کنیم و در حد بین‌المللی امکانات و خدمات ارائه کنیم

باقرزاده با بیان اینکه راه سختی را درپیش داریم تاکید کرد : جناب دکتر لاریجانی که سبقه قبلی از ایشان هم داشتیم و از پتانسیل و توانایی ایشان با خبر بودیم و هم تعریف هایی که از واحد آیت اله آملی شنیده بودیم امیدوار شدیم که بتوانیم در این واحد که خودش را برای راه اندازی d8آماده می کند به نتایج خوبی برسیم و بتوانیم به عنوان الگویی مطلوب از یک دانشگاه بین‌المللی ارائه دهیم.


معاون آموزشی واحد آکسفورد هم با بیان اینکه واحد آیت الله آملی در راه زیبا و دشواری قدم برداشت که خیلی از واحدها در انجام آن اظهار ناتوانی کردند، تصریح کرد: لازم است تمام ظرفیت ها به کار گرفته شود، اگر قرار است مجموعه ای بین‌المللی داشته باشیم باید در حد بین‌المللی فکر کنیم ودر حد بین‌المللی امکانات و خدمات ارائه کنیم.


دکتر حسین مقدم با بیان اینکه باید از استادان بین‌المللی استفاده و مانند دانشگاه های بین‌المللی هم شرایط شغلی مناسبی برای جوانان مشتاق تحصیل ایجاد کنیم، بیان کرد: ما باید بدانیم در راهی قدم برداشتیم که امروزه بسیاری از دانشگاه های دنیا با هدف گسترش در کشورها دنیا رویکرد خود را تغییر داده‌اند.


معاون آموزشی واحد آکسفورد اظهار کرد: امروزه بازار تحصیل یکی از پردرآمدترین بازارهای علمی دنیاست که بسیار از دانشگاه های معروف دنیا به دنبال آن هستند.


مقدم با بیان اینکه برخلاف کشور ما دانشجوی خارجی نمی‌خواهد مدرک بگیرد و برود، تاکید کرد: دانشجوی خارجی می‌خواهد چیزی یاد بگیرد که وقتی به کشور خود برمی‌گردد بلافاصله وارد کار و درآمد شود.


وی افزود: نباید این امتیاز در حد یک دانشگاه دیده شود، بلکه باید ده ها امتیاز دیگر در کنار این به همراه خود برای این شهر و منطقه می‌آورد نیز ملاحظه شود، لذا اگر بخواهیم برنامه‌ریزی کنیم باید دید وسیعتری داشته باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته