اروپا ۲ ماه به گوگل مهلت داد
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری آنا، کمیسیون اروپایی و مقامات حمایت از مصرفکننده اتحادیه اروپا به گوگل دو ماه برای بهبود شیوه ارائه نتایج جستوجو برای پروازها و هتلها و توضیح نحوه رنکینگ آنها مهلت دادند در غیر این صورت با مجازات روبرو خواهد شد.
محبوبترین موتور جستوجوی اینترنت جهان مدتهاست با تفحص مقامات ضد انحصارطلبی و گروههای حامی حقوق مصرفکننده در سراسر جهان بر سر شیوههای کسبوکار خود روبرو بوده که در بعضی از موارد به وضع جریمههای سنگین منتهی شده است. جدیدترین اعتراض به گوگل مربوط به قیمتها در خدمات گوگل فلایتس و گوگل هتلز است.
کمیسیون اروپا و دیدهبانهای مصرفکننده ملی که در رأس آنها رگولاتور هلند و ریاست عمومی بازرسی اقتصادی بلژیک قرار داشتند، در بیانیه مشترکی اعلام کردند قیمتهای خدمات مربوط باید شامل هزینهها یا مالیاتها باشد تا از پیش قابل محاسبه باشد و در عین حال، قیمتهای رفرنس که برای محاسبه تخفیفهای داده شده استفاده میشوند باید به شکل واضحی قابل تشخیص باشند.
دیدیه ریندرز، کمیسیونر دادگستری اتحادیه اروپا اظهار کرد: مصرفکنندگان اتحادیه اروپا نباید در هنگام استفاده از موتورهای جستوجو برای برنامهریزی تعطیلاتشان گمراه شوند. باید به مصرفکنندگان قدرت دهیم تا بتوانند انتخاب خودشان را بر مبنای اطلاعات شفاف و بیطرفانه انجام دهند.
سازمانهای دیدهبان مصرفکننده اروپایی هم به گوگل اعلام کردند باید شرایط استاندارد گوگل استور را تغییر دهد زیرا بعضی از موارد نشان داده که فروشندگان حق بیشتری نسبت به مصرفکنندگان داشتهاند.
اگر پیشنهادهای گوگل کافی نباشند، نهادهای اروپایی درباره این موضوع مذاکرات بیشتری با گوگل خواهند داشت و ممکن است این شرکت را جریمه کنند.
بر اساس گزارش رویترز، گوگل در بیانیهای از گفتوگو استقبال و اعلام کرد با سازمانهای حامی حقوق مصرفکننده و کمیسیون اروپا برای انجام بهبودهایی که به نفع کاربران خواهند بود و شفافیت بیشتری فراهم میکنند، همکاری میکند.
انتهای پیام/
انتهای پیام/