حذف محتوای نامناسب آنلاین در هند
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، به طور روزانه گوگل در کشور هندوستان شکایت زیادی دریافت میکند و به حذف محتوای غلط یا شکایات کاربران پاسخ میدهد. اقدامات گوگل نشان میدهد که در این مسیر ثابتقدم است و به برخورد با کسانی که از روشهای مشکوک محتوا تولید میکنند یا از راهکارهای غلط برای انتشار اطلاعات خود به صورت آنلاین استفاده میکنند ادامه خواهد داد.
گوگل بر اساس آخرین دادههایی که به تازگی منتشر شده است تنها ۳۵ هزار و ۱۹۱ شکایت از کاربران کشور هند دریافت کرده است. همچنین فاش شده است که در ماه اوت، ۹۳ هزار محتوا در نتیجه این شکایات حذف شدند. گوگل در گزارش شفافیت ماهانه خود فاش کرد که در ماه اوت، علاوه بر گزارشات کاربران، ۶۵۱ هزار محتوا را در نتیجه شناسایی خودکار حذف کرده است. علت این سختگیری های گوگل الزام به رعایت مقررات جدید فناوری اطلاعات هند است که در ۲۶ مه ۲۰۲۱ اعمال شد.
به گفته گوگل این شکایات مربوط به محتوای شخص ثالث در پلتفرمهای مهم رسانههای اجتماعی گوگل(SSMI) است که تصور میشود قوانین محلی یا حقوق شخصی را نقض میکند. در ادامه این گزارش میآید«برخی از درخواستها ممکن است نقض حقوق مالکیت معنوی را مطرح کنند در حالی که برخی دیگر ادعا میشود که قوانین محلی را نقض کرده و انواع محتوا را به دلایلی مانند تهمتزنی و افترا حذف کردهاند. وقتی شکایاتی در مورد محتوا در بسترهای خود دریافت میکنیم آنها را با دقت ارزیابی میکنیم.»
در این میان بیشترین شکایت به دلیل کپی رایت(حدود ۹۲ هزار مورد)، استفاده غیرقانونی از علائم تجاری(حدود ۷۰۰ مورد)، تقلب (۳۲ مورد)، دور زدن قوانین (۱۹ مورد)، حکم دادگاه (۱۲ مورد) و سایر درخواستهای قانونی نیز برای حذف محتوا (۴ مورد) ثبت شد.
گوگل علاوه بر گزارشات کاربران ادعا میکند که در مبارزه با وقایع خطرناک یا مجرمانه به صورت آنلاین سرمایهگذاری میکند و از فناوری برای شناسایی و حذف آن از پلتفرمهای خود استفاده میکند. در این گزارش گفته شده«این مسئله شامل استفاده از فرایندهای تشخیص خودکار برای برخی از محصولات مضر، جلوگیری از انتشار محتوای نامناسب مانند مواد سوء استفاده جنسی از کودکان و محتوای افراطی خشونت آمیز است.»
گوگل ادعا میکند که تشخیص خودکار به آن اجازه میدهد تا دستورالعملها و سیاستهای خود و کشورهای مختلف را سریعتر و صحیحتر اجرا کند.
انتهای پیام/۴۱۶۰
انتهای پیام/