آنچه باید درباره بازاریابی دیجیتالی و اینترنتی بدانیم
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از بجنورد، دوره آموزشی بازاریابی دیجیتال برای رؤسای اتحادیههای خراسان شمالی با تدریس معاون پژوهش و فناوری و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار شد.
وحید ثانوی گروسیان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ که برای رؤسای اتحادیههای خراسان شمالی برگزار شد، با تشریح بازاریابی دیجیتالی اظهار کرد: دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی به مجموعه فعالیتهایی که در راستای تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت میگیرد، گفته میشود.
وی افزود: در دیجیتال مارکتینگ کسب و کارها از کانالهای دیجیتال مانند موتور جست وجو، شبکههای اجتماعی، ایمیل، وبسایت و ... برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل استفاده میکنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: بر خلاف بازاریابی سنتی، مشتریان در بازاریابی دیجیتالی بیشترین اهمیت را دارند؛ بنابراین شرکتها با ابزارهای گوناگون ارتباطی سعی میکنند رفتار مشتریان خود را تحلیل کرده تا بتوانند تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی طیف وسیعی از کاربران منتشر کرده تا بتوانند بهترین بازخورد را دریافت کنند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با توجه به تفاوت بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی بیان کرد: بازاریابی دیجیتال از تمام کانالهای موجود در رسانههای دیجیتالی برای رساندن اطلاعات به مشتریان استفاده میکند و فقط به اینترنت و فضای مجازی محدود نمیشود؛ اما بازاریابی اینترنتی زیرمجموعهای از دیجیتال مارکتینگ بوده و به بازاریابی با استفاده از کانالهای رسانهایی گفته میشود که به صورت همیشگی به اینترنت متصل است.
این استاد دانشگاه مطرح کرد: دسترسی سریع و آسان به مخاطب هدف، در اختیار قراردادن ابزارهای سنجش و اندازهگیری، قیمت مناسب، امکان تنوع تبلیغاتی و قابلیت بهبود سیستم در سریعترین زمان ممکن از مزایای بازاریابی دیجیتالی است.
ثانوی گروسیان، گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول را دو ابزار رایگان بازاریابی دیجیتالی خواند و اظهار کرد: گوگل آنالیتیکس یکی از سرویسهای رایگان گوگل است که آمار جامع و کاملی را در مورد بازدیدکنندگان یک وب سایت نشان میدهد و گوگل سرچ کنسول نیز یکی از ابزارهای رایگان بسیار کاربردی و مهم ارائه شده توسط گوگل بوده که استفاده از آن برای صاحبان سایتها ضروری است.
وی با برشماری ابزارها و تکنیکهای بازاریابی دیجیتالی بیان کرد: بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو، بازاریابی درونی یا جاذبهای، بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو، بازاریابی شبکه اجتماعی بازاریابی محتوا، تبلیغات بر اساس کلیک، اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی موبایلی، بازاریابی ایمیل، بازاریابی چریکی، بازاریابیویروسی، بازاریابی پیامکی یا تبلیغاتی، استراتژی محتوا، تبلیغات بنری و بازاریابی از طریق همکاری در فروش از جمله ابزارهای بازاریابی دیجیتالی است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد افزود: برای یادگیری بازاریابی دیجیتالی بهتر است بهصورت کلی با مبانی اولیه آشنا شویم که حضور در دورههای آموزش حضوری یا غیرحضوری میتواند مفید باشد و با توجه به گستردگی حوزه بازاریابی دیجیتال؛ بهتر است در ادامه راه یک مسیر تخصصی مانند سئو، تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و .... را انتخاب و تخصصی دنبال کنیم.
انتهای پایان/۴۱۱۷/۴۰۶۲/
دانلود فایل
انتهای پیام/