امارات یکی از منابع انحراف افکار عمومی جهان نسبت به حقایق فلسطین است
به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، برای بسیاری از مردم در منطقه غرب آسیا و شاید در تمامی جهان اسلام همکاری رسانهای پیدا و پنهان بین رژیم اشغالگر قدس و امارات متحده عربی شگفتانگیز است زیرا این دو توانستهاند به سطحی از همفکری و همکاری در حمایت از یکدیگر برسند که شاید در دنیا کمنظیر باشد.
تروریستها، آشوبگران، افراد ناشکر و احمقها الفاظی هستند که در توییتهای افراد متنفذ اماراتی برای توصیف فلسطینیانی که از ظلم و جور اشغالگران به ستوه آمدهاند استفاده میشود
نمونه این همکاری را میتوان در حوادث چند روز اخیر در سرزمینهای اشغالی بهوضوح دید. در خلال هفته گذشته قدس و اراضی اشغالی یکبار دیگر شاهد اقدام جمعی مردم در واکنش به ظلم و بیعدالتی در خصوص حق مالکیت اماکن مسکونی و تجاری محله شیخ جراح در قدس شرقی بودهاند؛ اما در میان امواج خروشان خشونت علیه فلسطینان و قیام مردمی رسانههای اسرائیلی و اماراتی بهعنوان یکی از همپیمانان تلآویو دست به انتشار اخبار و گزارشهای خلاف واقع زدهاند که به شکلی ماهرانه قصد فریب افکار عمومی و محق جلوه دادن رژیم صهیونیستی در مقابله با قیام مردم ستمدیده فلسطین اشغالی را داشتهاند.
مقامات امارات آرمان فلسطین را فدای ادامه حکومتهای نامشروع کردهاند
این حقیقتی پنهان نیست که شبکه روابط عمومی در ساختار تبلیغاتی رژیم صهیونیستی بهگونهای ماهرانه واقعیت ماجرایی را که در سرزمینهای اشغالی در حال اتفاق است، بهگونهای جلوه میدهد که قیام مردمی در قالب شورشی افراطی و یک تهدید برای موجودیت این رژیم به چشم آید. اما موضوعی که بهظاهر با کل قضیه جور درنمیآید حمایتی است که حاکمان امارات از این روند تبلیغاتی ارائه میدهند. علیرغم رویکرد بسیار ملایمی که نسبت به آرمان فلسطین در نزد مقامات اماراتی ارائه میشود شبکه انتشار اطلاعات نادرستی که امارات در اختیار دارد، حمایتی کورکورانه از داستان گزینشی رسانههای اسرائیلی از ماجرای تنش و درگیریهای چند روز اخیر در سرزمینهای اشغالی میکند.
تروریستها، آشوبگران، افراد ناشکر و احمقها الفاظی هستند که در توییتهای افراد متنفذ اماراتی برای توصیف فلسطینیانی که از ظلم و جور اشغالگران به ستوه آمدهاند استفاده میشود. این توییتها و در برخی موارد گفتهها با مجوز دولت امارات عربی متحده برای ارزیابی و توصیف وقایع در قدس به کار برده میشود. این الفاظ خیلی به گفتههای ماشین تبلیغاتی و روابط عمومی رسمی راستگراهای افراطی مخالف صلح و ثبات اسرائیلی شبیه هستند.
روایتهایی که مرکزیت چرخه رسانهای اسرائیل را تشکیل میدهند چهار ستون دارند که ازاینقرار هستند: ناتوانی از توصیف معارضه و منازعه به دلیل پیچیدگی آن، مبحث دفاع از خود در مقابل جنگجویان متعصب و افراطی حماس، برچسب ضد یهود زدن به هر مخالف یا منتقدی و بنیادگرا نشان دادن تظاهرات فلسطینیان. این روایتها علیرغم اینکه فقط در رسانهای غربی مصرف دارند بهوسیله عملیات ضداطلاعات امارات هم برجسته میشوند تا یک چهره خطرناک و خشن از فلسطینیهای معترض به سیاستهای صهیونیستها نمایان کنند. این روند یعنی از ماشین رسانهای اسرائیل گرفته تا دستگاه تبلیغاتی امارات در خدمت این هستند که بتوانند افکار عمومی مردم منطقه را آماده پذیرش محق بودن عادیسازی اخیر روابط بین برخی کشورهای عربی با یک اسرائیل منطقگرا کند که با جدیت به دنبال صلح است.
بیشتر بخوانید:
شگرد رسانهای سعودیها برای مشروعیتبخشی به جنایات صهیونیستها
حمله موشکی مقاومت به تلآویو + ویدئو
افراد بسیاری در میان جریانهای مذهبی و سیاسی ابوظبی روایتهای جعلی اسرائیلی را که با هدف ترویج احساسات ضد حماس و تعصبات ضد فلسطینی بنا شدهاند، مشروع میدانند و تلاش دارند که همه ماجرا در خدمت محقق ساختن آرمانهای صهیونیستی به بهای از میان رفتن فلسطینیان شکل گیرد.
بهعنوانمثال دکتر وسیم یوسف، واعظی که به دلیل ارتباط نزدیک با حاکم واقعی امارات محمد بن زائد معروف است، حماس را متهم میکند که غزه را به قبرستانی برای مردم بیگناه ازجمله کودکان بدل کرده است. او به کنایه میگوید که راکتهای شلیکشده حماس بهسوی اهداف اسرائیلی ضجهها و نالههای اعراب را صدا میزنند زیرا اقدامات تلافیجویانه اسرائیلیها در راه است.
این استدلال قیاسی و شکلدهی به اتفاقات مبنی بر اینکه که وحشت و مرگ در غزه نتیجه مستقیم حمایت از حماس و اخوان المسلمین است باعث میشود که خشونت اسرائیلیها کلاً از صحنه پاک شود. در همین زمینه یک فرد متنفذ دیگر اماراتی بنام حسن سجوانی است که در توییت بدبینانه خود نوشته: چرا معترضان فلسطینی مسجدالاقصی را تخلیه نمیکنند و به خانه نمیروند؟
برای جبران خدمات امارات، اسرائیل هم امنیتی کردن اسلام سیاسی را در دستور کار خود قرار داده است
نمونه دیگر حمد الحوسانی، فرد تأثیرگذار دیگری در امارات بهصورت مشابه به تأیید روایتی که یک ویدئوی اسرائیلی درصدد انتقال آن است میپردازد و ادعا میکند که تظاهرکنندگان فلسطینی درواقع نیروهای نیابتی حماس هستند و تصریح میکند: انشاءالله خداوند کوه مقدس (حرم شریف) را از تروریستم در امان بدارد!
این نمونه افاضات محدود به یک مجموعه از مقامات اماراتی نمیشود و مقامات زیادی در این شیخنشین پیامهای بسیاری ازایندست ارائه میدهند آنهم در کشوری که فعالیت سیاسی جرم محسوب میشود. این روش یک رویکرد ناقض اطلاعرسانی درست است که امارات در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا دنبال میکند تا از مقاومت مردمی، مردمسالاری و سپردن قدرت به مردم ایجاد نارضایتی کند.
موج خشونتهای اخیر که اسرائیل محرک آن بود هم سکویی برای ابوظبی بنا کرد تا یکبار دیگر دست به یک اقدام ایدئولوژیک زده و با استفاده از ادبیات خاص خودش فلسطینیها را آغازکننده خشونت جلوه دهد و با انتشار نمونههایی از ادعاهای خود کلاً اسرائیل را از ایفای نقش ریشهای در بروز این خشونتها مبری کند.
درست مشابه ابوظبی، اسرائیل هم امنیتی کردن اسلام سیاسی را در دستور کار خود قرار داده است و گامهای شکبرانگیزی در قبال چشمانداز بهار عربی در محقق ساختن دموکراسی و ثبات در منطقه برداشته است. بهعبارتیدیگر بر آن شده که اقدامات حمایتی امارات را با یک اقدام مشابه جبران کند.
نگاه مردم امارات به موضوع فلسطین مشابه حاکمان این شیخنشین نیست
این همافزاییهای ایدئولوژیک بین دو رژیم روایتی فزاینده و نادرست باهدف توجیه سرکوب جامعه مدنی عرب ایجاد میکند. بههرحال، زمانی که در سطح حکومتی رژیمهای عربی مخصوصاً در حوزه خلیجفارس رویکردشان نسبت به اسرائیل متفاوت است در سطح مردمی افکار عمومی از سیاست دولتهای عرب در قبال فلسطین ابراز ناخشنودی کرده است.
در فقدان دموکراسی و آزادی در کشورهای عرب جنوب خلیجفارس همبستگی فلسطین محدود به یک نیروی احساسی نهفته است که هنوز هم توانایی بالایی در برهم زدن نظام کشورهای عربی دارد. با تحقق مقاومت فعلی فلسطین که فرصتی واقعی برای تبدیل خشم گسترده به یک جنبش فراگیر است، وضعیت موجود موردحمایت کشورهایی مثل امارات در معرض خطر خواهد بود.
انتهای پیام/۴۱۵۵/پ
انتهای پیام/