دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1400 - 00:15
به بهانه حمله استقلالی‌ها به کری یک وزیر؛

کدام دولتمردان معروف دنیا طرفدار تیم‌های باشگاهی هستند؟

کری‌خوانی وزیر ارتباط بعد از دربی 95 کافی بود تا با تندترین واکنش‌ها از سوی استقلالی‌ها مواجه شود.
کد خبر : 581477
سرخیو راموس فلیپه ششم پادشاه اسپانیا

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، روز گذشته پس از برتری پرسپولیس مقابل استقلال محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات با انتشار توییتی نوشته بود: «ولی به نظرم آن دو تا ستاره، سیاره باشند». این صحبت وزیر ارتباطات با واکنش شدید فرهاد مجیدی مواجه شد و سرمربی استقلال در واکنش به آن از ادبیات نه‌چندان مناسبی استفاده کرد. صحبت‌های مجیدی در شرایطی مطرح شد که او در نشست خبری پس از مسابقه به آذری جهرمی جواب داد و شاید کسی انتظار چنین برخوردی از سرمربی استقلال نداشت. فوتبال و سیاست اغلب با هم پیوندی ناگسستنی دارد. بسیاری از سیاسیون بارها اظهارنظرهای متفاوتی در مورد فوتبال داشتند و به نوعی خواسته‌اند تا دیدگاه‌شان را در مورد این ورزش پرطرفدار ابراز کنند.


فلیپه ششم پادشاه اسپانیا، فرانسوا اولاند رئیس جمهور پیشین فرانسه، سیلیو برلوسکونی نخست‌وزیر سابق ایتالیا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، آنگلا مرکل رهبر آلمان، ماریانا راخوی نخست‌وزیر پیشین اسپانیا، الکسیس سیپراس یکی از رهبران سوسیالیست و نخست وزیر سابق یونان، باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا و دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس علاقه خود را به تیم‌های مختلف نشان داده‌اند و حتی صحبت‌های مختلفی داشته‌اند.


فلیپه ششم طرفدار رئال مادرید بوده، اولاند که حمایت خود را از تیم ملی فرانسه نشان داده، از او به عنوان هوادار موناکو در فرانسه و بارسلونا در اسپانیا یاد شده است. برلوسکونی که رئیس باشگاه میلان بود و در حال حاضر هم متئو رنزی نخست‌وزیر ایتالیا از طرفداران فیورنتینا نام برده شده است. مرکل از طرفداران بورسیا دورتموند بوده است. راخوی با وجود اینکه خانواده سلطنتی اسپانیا حامی رئال مادرید هستند ولی به خاطر حضور لیونل مسی در بارسلونا علاقه‌اش به این باشگاه را پنهان نکرده است. پوتین به همراه دیمیتری مدودف نخست وزیر سابق روسیه حامی تیم زنیت سن پترزبورگ هستند. دیوید کامرون حامی تیم استون ویلا بوده. اوباما هم از طرفداران تیم وستهام است و سیپراس هم طرفدار تیم پاناتینایکوس به حساب می‌آید.


بدون تردید تمامی اشخاصی که در کشور خود علاوه بر سمت‌هایی که دارند، شهروند محسوب می‌شوند اظهارنظرهایی در مورد فوتبال داشته‌اند که ممکن بوده باعث رنجش خاطر سرمربی یکی از تیم‌های رقیب شود ولی هیچ‌گاه مشاهده نشده سرمربیان آن تیم‌ها به پاسخگویی متقابل برخیزند و سکوت اختیار کرده‌اند.


شکی نیست که وزیر ارتباطات می‌تواند در اظهارنظرهای خود کمی متعادل‌تر برخورد کند و  ازکری‌خوانی شدید فاصله بگیرد ولی خیلی هم واجب نیست سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پس از مسابقه پاسخ آذری جهرمی را بدهد و از کلمات نامناسبی استفاده کند. شاید بهتر بود مجیدی در نشست خبری به مانند یک مربی حرفه‌ای عمل کرده و به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای در مورد نکات فنی دربی صحبت کند.


هر چند پاسخگویی به وزیر ارتباطات و بزرگ کردن این ماجرا بهترین ترفند برای سرمربی و حتی مسئولان باشگاه استقلال برای عدم پرداختن به شکست در دربی بوده است.


انتهای پیام/۴۰۴۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته