دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست علمی با موضوع شبکه‌های اجتماعی واحد قوچان عنوان شد

۲ میلیارد اکانت در حوزه شبکه‌های اجتماعی وجود دارد

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: امروزه وب‌های اجتماعی با کاردکردهای متفاوت به حد انفجار در جامعه رسیده و کامپیوتری‌ها وظیفه دارند علاوه بر توسعه آن‌ها به تحلیل و تفسیر آن در سطح جامعه بپردازند.
کد خبر : 58132

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهرداد جلالی در نشست علمی با موضوع شبکه‌های اجتماعی و پیامدهای آن در سالن اجتماعات ساختمان فنی و مهندسی واحد دانشگاهی قوچان گفت: تعدادی از رسانه‌ها در صد سال اخیر رشد کرده‌اند و برخی رسانه‌ها مثل تلویزیون یا رادیو که ارتباط یک سویه دارند به صورت سنتی باقی ماندند.


وی با بیان اینکه وب‌های اجتماعی با انواع کارکرد‌ها به حد انفجار رسیده است، تصریح کرد: این وب‌ها دارای کارکردهای متفاوتی هستند اما کامپیوتری‌ها وظیفه دارند علاوه بر توسعه آنها به تحلیل و تفسیر آن در سطح جامعه نیز بپردازند.


مدیر گروه کامپیو‌تر دانشگاه فردوسی مشهد با یادآوری این مطلب که ۲ میلیارد اکانت در حوزه شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، بیان کرد: دنیای واقعی یک دنیای پیچیده با روابط مختلف بوده و شبکه‌های اجتماعی شبکه‌ای از ارتباطات است که می‌توان سریع به آنها پیوست و تحلیل و استخراج داشت.
در پلیس فتا از نیروهای علمی استفاده می‌شود


در این نشست یاقوتی رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی شهرستان قوچان نیز با توجه به روند تشکیل این پلیس تخصصی گفت: در گذشته پلیس آگاهی تخلفات این حوزه را پیگیری می‌کرد اما اکنون پلیس فتا با استفاده از نیروهای متخصص علمی در حوزه جرائم سایبری فعال است.


وی با یادآوری اینکه فضای جرائم سایبری در کشور سنتی و علمی بوده و فضای امنیتی مناسبی در این حوزه حاکم است، بیان کرد: اقدام در حوزه پیشگیری موجب می‌شود تا قربانی کمتری داشته باشیم و ادارات باید در این حوزه فرهنگ‌سازی مناسبی انجام دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته