دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1400 - 14:28

احتمال رویارویی تیم‌های ایرانی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان چقدر است؟

تیم‌های استقلال و پرسپولیس ممکن است در مرحله حذفی لیگ قهرمانان به مصاف هم بروند.
کد خبر : 577471
سید جلال حسینی وریا غفوری دربی پرسپولیس استقلال

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ با افزایش هشت تیم در قیاس با دوره‌های گذشته با حضور ۴۰ تیم در مرحله گروهی برگزار می‌شود. این موضوع باعث شده تا شرایط و قوانین صعود نسبت به دوره‌های قبلی تغییر کند. در این دوره از رقابت‌ها پنج تیم اول هر گروه در مناطق شرق و غرب به صورت مستقیم به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود می‌کنند و سه تیم دیگر از میان برترین تیم‌های دوم انتخاب می‌شوند. به این ترتیب در هر منطقه هشت تیم از گروه‌هایشان صعود می‌کنند که در منطقه خود دیدارهایشان را تا انتخاب قهرمان ادامه می‌دهند و تیم اول هر منطقه دیدار فینال را برگزار خواهند کرد.


کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی منطقه غرب جدول بسیار عجیب و پیچیده‌ای را طراحی کرده و این موضوع تا حدود زیادی پیش‌بینی اینکه کدام تیم‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی با یکدیگر رو در رو می‌شوند را دشوار کرده است. با توجه به اینکه چهار هفته از رقابت‌ها به پایان رسیده تا حدود زیادی تکلیف تیم‌هایی که احتمال صعودشان قطعی شده مشخص شده و پرسپولیس هم حضورش در مرحله حذفی حتمی است.  


با توجه به جدولی که برای مرحله یک‌هشتم نهایی در منطقه غرب اعلام شده و وضعیت نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها احتمال رویارویی تیم‌های ایرانی با یکدیگر را بررسی می‌کنیم:


پرسپولیس در گروه E با ۱۲ صدرنشین است و به احتمال قریب به یقین این جایگاه را از دست نخواهد داد. استقلال در گروه C در رده دوم قرار دارد و این احتمال وجود دارد که به عنوان صدرنشین از گروهش صعود کند ولی آبی‌پوشان ممکن است به عنوان تیم دوم هم از گروهشان بالا بیایند. تراکتور تیم دوم گروه B است و احتمال صدرنشینی‌اش وجود دارد اما در حال حاضر وضعیت این تیم را برای صعود نمی‌توان با قاطعیت اعلام کرد. فولاد هم در رده سوم گروه D قرار دارد و احتمال صعود این تیم به مرحله بعدی بسیار کم است و در خوشبینانه‌ترین حالت به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود می‌کند. با توجه به جدول عجیبی که AFC برای مرحله یک‌هشتم نهایی منطقه غرب که دیدارهای آن در روزهای ۱۳ و ۱۴ سپتامبر برگزار می‌شود تعریف کرده و وضعیت فعلی نمایندگان کشورمان احتمال مصاف آنها در مرحله یک‌هشتم نهایی را بررسی می‌کنیم.


پرسپولیس که صدرنشین گروه E است در پنج حالت ممکن است با استقلال  روبه‌رو شود. اگر آبی‌پوشان تیم اول گروه C شوند، در صورتی که بهترین تیم‌های دوم از گروه‌های A-C-E باشند، دربی آسیایی برگزار می‌شود. در صورتی که استقلال تیم دوم گروهش شود، در چهار حالت به مصاف پرسپولیس می‌رود. اگر بهترین تیم‌های دوم از گروه‌های A-B-C، B-C-D، A-C-D یا C-D-E باشند، دربی آسیایی سرخابی برگزار می‌شود.


اگر فولاد تیم دوم گروه B شود، دیداری با پرسپولیس برگزار نمی‌کند اما اگر در اتفاقی غیرمنتظره و معجزه‌آسا بتواند تیم اول گروه B شود، در صورتی که سه تیم دوم برتر از گروه‌های A-D-E باشند، مصاف پرسپولیس و فولاد را شاهد خواهیم بود. اگر تراکتور تیم اول گروه B شود، در صورتی که سه تیم دوم برتر از گروه‌های B-C-E باشند، شاهد تقابل سرخ‌پوشان تهران و تبریز خواهیم بود. اگر تراکتور تیم دوم گروه B شود، در دو حالت با پرسپولیس دیدار می‌کند. اگر سه تیم دوم برتر از گروه‌های A-B-D و B-D-E باشند، پرسپولیس و تراکتور با هم مصاف خواهند داد.


در صورتی که استقلال بتواند تیم اول گروه C شود ممکن است با پرسپولیس مصاف دهد که به آن اشاره شد و اگر فولاد و تراکتور تیم‌های اول گروه B و D شوند، در صورتی که سه تیم دوم برتر از گروه‌های B-C-D باشند با استقلال مسابقه می‌دهند و اگر سه تیم دوم برتر از گروه‌های C-D-E باشند، استقلال و فولاد با هم دیدار می‌کنند.


با توجه به آنکه احتمال اول شدن فولاد و تراکتور در گروه‌شان کم است، اشاره خاصی به احتمال رویارویی این دو تیم نمی‌کنیم. یکی از مواردی که می‌توان به جدول مسابقات انتقاد کرد این است که در این مرحله فقط امکان رویارویی تیم‌های هم‌گروه وجود ندارد. طبق پروتکل مسابقات، بازی‌ها در مرحله یک‌هشتم و یک‌چهارم نهایی به صورت تک‌بازی انجام می‌شود و در مراحل نیمه‌نهایی و فینال به صورت رفت و برگشت خواهد بود که از طریق قرعه‌کشی مشخص می‌شود.


تیم‌های ایرانی در چه شرایطی رقیب هم می‌شوند؟


انتهای پیام/۴۰۴۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته