دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1399 - 18:51

نظر رهبر انقلاب درباره تحصیل بانوان در حوزه‌های علمیه

تحصیل بانوان در حوزه‌های علمیه از جمله دستاوردهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت خون شهیدان فراهم شده است.
کد خبر : 568234
حوزه علمیه.jpg

 به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، تحصیل بانوان در حوزه‌های علمیه از جمله دستاوردهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت خون شهیدان فراهم شده است. در حالی که در دوران ستمشاهی پهلوی و پیش از آن زنان بر اساس محدودیت‌ها و نفوذ فرهنگی غربی به مراکز آموزشی، از تحصیل محروم بودند؛ اما حالا امکان تحصیل بانوان در سطوح مختلف تحصیلی و رشته‌های گوناگون آموزشی فراهم شده است.


یکی از راه‌هایی که شمار زیادی از بانوان ایرانی برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، حضور در حوزه‌های علمیه و تحصیل علوم دینی است. این موضوع البته مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم بوده است. ایشان در سفری که ده سال پیش و در سال 1389 به قم داشتند، در فرمایشاتی درباره تحصیل بانوان در حوزه علمیه فرمودند: «پدیدهٔ خواهران طلبه خیلی پدیدهٔ عظیم و مبارکی است. هزاران عالم، پژوهشگر، فقیه و فیلسوف در حوزه‌های علمیهٔ خواهران تربیت شوند؛ این چه حرکت عظیمی خواهد بود.»


ایشان با اشاره به نگاه تحقیر آمیز غرب به جامعه زنان فرمودند: «حضور دانشمندان اسلامی زن در عرصه‌های مختلف - مثل حضور دانشمندان فرزانه و فهمیدهٔ دانشگاهی زن که متدین و متشرع هستند - اثرات بسیار عظیمی را در دنیا می‌گذارد؛ برای انقلاب آبروست.»


توصیه پایانی ولی امر مسلمین جهان به بانوان طلبه هم اینچنین بود، «بانوان باید خوب درس بخوانند. البته هدف نهائی درس‌خواندن بانوان، تنها مجتهد شدن یا فیلسوف شدن نیست - ممکن است عده‌ای علاقه‌اش را داشته باشند، استعدادش را داشته باشند، وقتش را داشته باشند، عده‌ای هم نه - آشنائی با معارف اسلامی و قرآنی است که می‌تواند برای خود آنها و برای دیگران مورد استفاده قرار بگیرد.»


بانوان چگونه می‌توانند وارد حوزه علمیه شوند؟


خوشبختانه با توسعه فضاهای آموزشی به ویژه برای تحصیل علوم و معارفی و قرآنی در حوزه‌های علمیه، امروزه امکان تحصیل بانوان در این زمینه به خوبی فراهم شده است. گستردگی مدارس علمیه در سطح استان تهران و البته سایر نقاط کشور امر علم آموزی برای بانوان طلبه را بیش از پیش آسان کرده است.


بانوان گرامی کافی است به زمان بندی ثبت نام و شرایط ثبت نام در مدارس علمیه دقت داشته باشند تا بتوانند در زمان مقرر برای طلب علوم اسلامی اقدام کنند.


زمان بندی پذیرش حوزه علمیه بانوان در سال 1400


مطابق با آنچه خانم تمیزکار رئیس اداره پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در نشست خبری پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور گفته است، ثبت‌نام سراسری حوزه‌های علمیه خواهران ویژه سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در تمام مقاطع تحصیلی از روز ۲۵ بهمن‌ماه سال جاری آغاز شده و تا روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد داشت. البته به علاقه مندان ورود به حوزه‌های علمیه توصیه می‌شود هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت نام اقدام کرده و این امر را به روزهای پایانی موکول نکنند.


ثبت نام حوزه علمیه خواهران استان تهران از چه طریقی انجام می‌شود؟


به اطلاع کلیه بانوانی که مشتاق حضور در حوزه علمیه خواهران هستند؛ می‌رساند هم اکنون و از طریق سایت www.paziresh.whc.ir امکان ثبت نام برای تحصیل در حوزه‌های علمیه استان فراهم شده و کاربران می‌توانند به راحتی و با مراجعه به این سایت نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام اقدام کنند.


ثبت نام در سطح‌های 2 و 3 و 4 انجام می‌شود و بانوانی که شرایط حضور و تحصیل در این مقاطع را دارند می‌توانند جهت افزایش دانایی‌هایشان و تحصیل بیشتر ثبت به عمل آورند.


در سایت www.paziresh.whc.ir نکات مهم و آخرین اخبار مربوط به حوزه‌های علمیه خواهران هم آمده و شما می‌توانید با دنبال کردن این صفحه و مطالعه اخبار آن اطلاعات خود در این زمینه را به روز رسانی کرده و در جریان اهم اخبار باشید.





 


انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

برچسب ها: حوزه علمیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته