دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1394 - 11:10
در گفت‌وگو با آنا

آرش میراسماعیلی: دوران اختلافات در جودو تمام شد/ گرفتن مدال المپیک تجربه می‌خواهد

نایب رئیس فدراسیون جودو گفت: زمانی که حاشیه‌ها زیاد می‌شود، تغییرات به سود مدیریت است. جودو ایران نیاز به تغییراتی داشت که به آرامش گذشته برگردد.
کد خبر : 55989

آرش میراسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص تغییر و تحولاتی که در فدراسیون جودو رخ داد و محد علی رستگار رئیس فدراسیون جای خود را به سرپرست جدید داد گفت: «بیش از یک هفته است که تغییرات مهمی در فدراسیون جودو رخ داده‌ است و انتصاب جدیدی را در فدراسیون شاهد بوده‌ایم. به دلیل اختلافاتی که در فدراسیون به وجودآمده بود شرایط خوبی را درون فدراسیون مشاهده نمی‌کردیم از این رو وزارت ورزش وارد شد و تغییراتی را در سطح مدیریت فدراسیون ایجاد کرد.»


وی ادامه داد: «فکر می‌کنم شاید سوءتفاهماتی وجود داشت که اختلافات فدراسیون جودو به اوج خود رسیده بود که در نهایت منجر شد این تغییر و تحولات رخ دهد. همه ما امروز دوست داریم که واقعا شرایط جودو به آرامشی که در گذشته وجود داشت برگردد و بحث و جدلی را نبینیم تا بتوانیم در این شرایط به راحتی تصمیم بگیریم و درکنار همدیگر کارها را انجام دهیم.»


سرمربی تیم ملی کوراش افزود: «همیشه مدیریت همراه با آمدن و رفتن و انجام تغییرات است. این تغییرات هم به نوعی لازمه مدیریت است. وقتی که حواشی درون کار زیاد می‌شود، شرایط برای جلو بردن برنامه دشوار و در نتیجه مدیر شرایط سختی را تحمل می‌کند. در چنین وضعی مسئولان ترجیح می‌دهند که با ایجاد تغییرات شرایطی را فراهم کنند تا کارها به درستی جلو برود. حالا که این تغییرات در فدراسیون جودو رخ داده، نباید روند رو به جلوی جودو متوقف شود. روندی که همه علاقه‌مندان به ورزش جودو می‌دانند در دو سال خوب نبوده‌ است.»


میراسماعیلی خاطرنشان کرد: «جودوکاران ما ثابت کرده‌اند که جودوی ایران پتانسیل این را دارد که به جایگاه‌های بسیار خوبی در سطح جهان برسد ولی برای رسیدن به چنین موفقیتی ما نیازمند حمایت مالی مدیران ورزش کشور هستیم. باور کنید جودو یکی از ورزش‌های رزمی است که از لحاظ تامین منابع مالی مظلوم واقع شده‌ است. امیدوارم در آینده شاهد چنین حمایت مالی باشیم و البته دیگر شاهد تنش و مشاجره بیهوده‌ای در جودو نباشیم. بهتر است همه کمک کنیم تا جودو بدون درگیری دنبال شود تا آرامش جای اضطراب را بگیرد.»


وی با اشاره به سخت بودن ورزش جودو یادآور شد: «ما در مجموع در مسابقات جهانی جودو در طول تاریخ 60 ساله‌ای که این ورزش وارد ایران شده 5 مدال گرفته‌ایم که 4 مدال آن توسط یک جودوکار به دست آمده است یعنی اگر آن یک نفر هم نبود که 4 مدال را بگیرد که ما باید به همان یک مدال بسنده می‌کردیم. خوب در المپیک هم که مدالی نگرفتیم. تازه این مدال‌های جهانی هم که در دوران شکوفایی و درخشش جودوکاران‌مان به دست آمده است. پس بیاییم واقعیت را بپذیریم که جودو ورزشی بسیار دشوار است که حمایت همه جانبه تمامی اقشار ورزش کشور را می‌طلبد.»


نایب رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: «الان شرایط جودو با دوران مدال گرفتن‌های جهانی ما عوض شده است. گرنداسلم‌ها جای خود را به گرندپریکس‌ها داده‌اند. جودوکاران ملی‌پوش ما باید هر 2 هفته یکبار روی تاتامی بروند، رقابت‌هایی که جوایز آن به دلار پرداخت می‌شود. امروز هر مسابقه‌ای که برگزار می‌شود یک مسابقه سطح بالاست. همه قهرمانان اقصی نقاط جهان به خاطر مسائل مالی هم که شده در مسابقه حاضر می‌شوند. با این حال ما این پتانسیل را در میان جودوکاران خود می‌بینیم که بتوانند دوباره در سطح جهانی مدال‌آوری کنند. شرط اصلی آن هم دست به دست هم دادن است.»


میراسماعیلی درباره اینکه تیم ملی جودو ایران تا چه اندازه شانس این را دارد که با سه جودوکار راهی المپیک ریودوژانیرو شود، گفت:«ما اول از همه باید تکلیف خودمان را روشن کنیم که از یک ورزشکار المپیکی چه می‌خواهیم. حضور در المپیک یک افتخار است چرا که کاروان ورزشی ایران با ورزشکاران بیشتر در المپیک بیشتر به چشم می‌آید. اما آیا ما توانایی آن را داریم که در المپیک مدال بگیریم یا نه. اگر قرار باشد ملی‌پوشان جودو ما در برزیل در همان دورهای اول و دوم حذف شوند به طور حتم تنها حضور در المپیک 2016 نتیجه خوبی برای جودو ایران نیست.»


وی افزود: «پیشنهادی که من قبلا دادم و با آن مخالفت شد حضور یک مربی A جهانی در جودوی ایران است. این موضوع را با احترام به تمامی مربیان ایرانی عنوان می‌کنم. ما نیاز به یک مربی تراز اول داریم که با آموزش‌های خود در بین جودوکاران سطح این ورزش را با استانداردهای جهانی منطبق کند. ‌ملی‌پوشان ما نیاز دارند که همانند کشور‌های برتر جودوی جهان تمرین کنند. در کنار آن از مربیان ایرانی هم استفاده کنیم تا آنها خود را به روز کنند. جودوکاران ما نیاز دارند هر روز مسابقه دهند تا رنکینگ جهانی پیدا کنند و زمانی به این موفقیت می‌رسند که بتوانند در سطح اول دنیا مسابقه دهند. در چنین شرایطی ما با حضور در میادین جهانی با تجربه بالاتری در رقابت‌های المپیک شرکت خواهند کرد و می‌توانیم به مدال المپیک هم برسیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته