دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی:

برای تبدیل علم به ثروت باید نظام آموزشی تغییر یابد

معاون مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از عوامل موثر در توسعه کارآفرینی توجه به نظام آموزشی و رسیدن به نسل سوم آموزشی است و این‌‌ همان تبدیل علم به ثروت است.
کد خبر : 55434

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر عبدالله محمدی در مراسم اختتامیه جشنواره برگزیدگان پژوهش، فناوری، کارآفرینان بر‌تر و منتخبان خراسان شمالی که با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی در سالن فرهیختگان واحد بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از عوامل موثر در توسعه کارآفرینی توجه به نظام آموزشی است و این‌‌ همان تبدیل علم به ثروت است.


محمدی افزود: برای تبدیل علم به ثروت باید نظام آموزشی تغییر یابد؛ به عبارتی رسالت مهم دانشگاه‌ها گذر از نسل اول و دوم دانشگاه‌ها یعنی آموزش و پژوهش و رسیدن به نسل سوم دانشگاه‌ها یعنی تربیت دانش آموختگان کارآفرین است زیرا دانش آموختگان بعد از اتمام دوره تحصیلات خود وارد جامعه خواهند شد و با بحران اشتغال مواجه می‌شوند.


معاون مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: پویایی و بالندگی جامعه مرهون افراد ریسک پذیر جامعه است، زیرا افرادی که ریسک پذیر هستند و خود را وارد عرصه‌های چالشی می‌کنند افراد بسیار ارزشمندی هستند.


محمدی با توجه به پتانسیل خوب خراسان شمالی در عرصه‌های گوناگون گفت: استان خراسان شمالی در عرصه‌های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی از پتانسیل خوبی برخوردار است که می‌تواند با کمک و یاری رسانی به دانشگاه‌ها در پویایی و بالندگی جامعه موثر باشد.


وی با توجه به برخی اقدامات و اهداف دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی است که ساختار مردم نهادی دارد و در سال‌های اخیر با اقداماتی از جمله راه‌اندازی کمیته توسعه و فناوری، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، گسترش تحصیلات تکمیلی به منظور ارتباط با صنعت توانسته است وارد عرصه‌های مختلف تحقیقاتی و پژوهشی شود.


محمدی افزود: از مجموع ۲۰۳مرکز رشد موجود در کل کشور، حدود یک سوم مراکز رشد یعنی۷۱ مرکز متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.


وی اظهار کرد: نخستین پارک علم و فناوری خصوصی در سطح کشور از سوی دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی و با تلاش این دانشگاه نمایندگی این پارک در تمام استان‌های کشور راه اندازی خواهد شد که با راه اندازی آن می‌توان از افرادی خلاق و نوآور علمی و پژوهشی حمایت کرد.


محمدی با توجه به حمایت مسئولان استانی از جمله استاندار گفت: راه‌اندازی شهرک فناوری آزاد (شفا) در تمام واحدهای دانشگاهی کشور نیز مستلزم حمایت مسئولان به ویژه استانداران است.


در پایان این مراسم از پژوهشگران بر‌تر دانشگاهی، دستگاه‌های اجرایی، واحد فناور بر‌تر کارآفرینان بر‌تر دانشگاهی و استانی و غرفه داران بر‌تر نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و منتخبین ایده‌های بر‌تر، مسابقه کتابخوانی و مسابقه تدوین طرح کسب و کار با اهدا تندیس، لوح و جوایز نقدی قدردانی به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته