دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا بررسی می‌کند؛

رقبای سرسخت ایران در مسیر میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027/ نیاز به تحولی شگرف در عرصه مدیریت

فدراسیون فوتبال ایران برای اخذ میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 رقبای سرسختی دارد و نیاز به تحولی شگرف در عرصه مدیریت حس می‌شود.
کد خبر : 552440
5000.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، نگاهی به پیشرفت زیرساخت‌های ورزش ایران در گذشته، این باور را ایجاد می‌کند که در راه فراهم آوردن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اخذ میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 مشکلات عدیده‌ای پیش روی کشورمان قرار دارد.


فدراسیون فوتبال ایران 17 ورزشگاه آزادی تهران، امام رضا(ع) مشهد، شهدای فولاد اهواز، نقش جهان اصفهان، یادگار امام تبریز، فولادشهر اصفهان، اختصاصی مس رفسنجان، پارس شیراز، شهدای مس کرمان، انقلاب کرج، ثامن الائمه مشهد، المپیک کیش، تختی تهران، باهنر کرمان، شهید سلیمانی و امام علی(ع) سیرجان و قدیر اهواز را به عنوان ورزشگاه‌های کشورمان برای میزبانی جام ملت‌ها معرفی شده است.


البته که داشتن ورزشگاه تنها برای میزبانی کافی نیست و کنفدراسیون فوتبال آسیا امکانات دیگری را برای میزبانی درخواست داده است. با توجه به حضور 24 تیم در رقابت‌ها نیاز به 24 کمپ تمرینی مجهز است که کیفیت زمین اصلی مسابقه را داشته باشد. حداقل تعداد هتل‌های مورد نیاز 30 هتل پنج ستاره است تا 24 تیم حاضر در رقابت‌ها به همراه ستاد برگزاری مسابقات، عوامل اجرایی، تیم‌های داوری، مهمانان ویژه و شخصیت‌های رسمی بین‌المللی مشکلی نداشته باشند.


تمامی استانداردهای بین‌المللی بدون کوچک‌ترین فاصله در حوزه حمل و نقل بین‌المللی و داخلی برای فرودگاه‌ها و دیگر وسایل شهری و غیرشهری باید آماده باشد و کوتاهی در این موارد قابل قبول نیست. این موارد حداقل امکاناتی است که باید ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا در اختیار داشته باشد اما تنها ورزشگاهی که در حال حاضر تمامی امکانات لازم برای میزبانی جام ملت‌ها را دارد، ورزشگاه آزادی تهران است و چهار ورزشگاه نقش جهان اصفهان، امام رضا(ع) مشهد، یادگار امام تبریز و شهدای فولاد هم نیاز به اصلاحاتی دارند که اجازه میزبانی را به آنها نمی‌دهد.


حال از میان دیگر ورزشگاه‌ها باید حداقل چهار ورزشگاه دیگر نیز به شرایط مطلوب دست یابند. در چنین شرایط ما خواستار میزبانی جام ملت‌ها هستیم، در شرایطی که هنوز برای استفاده از پارکینگ‌ها، سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌های ورزشگاه‌ها مشکلاتی وجود دارد و قطعاً تحولی عظیم در عرصه مدیریت ورزش کشور می‌تواند تغییراتی شگرف را برای کسب امتیاز میزبانی فراهم کند.


پس از انصراف ازبکستان، کشورهای قطر، عربستان سعودی و هند رقبای ایران در مسیر کسب میزبانی هستند. بدون تردید بخت اول برای دادن میزبانی قطر است که در ماه‌های گذشته به خوبی از عهده میزبانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برآمد و در سال 2022 میزبان جام جهانی است. ورزشگاه‌های مدرن تسهیل در عبور و مرور و امکانات دیگر کافی، شانس قطر را برای اخذ میزبانی بیش از سایر کشورها برای میزبانی جام ملت‌ها کرده و تنها عاملی که می‌تواند مانع دادن میزبانی به این کشور عربی شود، تعدد میزبانی‌های او در سال‌های اخیر بوده است.


هند در شرایطی می‌خواهد میزبانی جام ملت‌های آسیا را برعهده بگیرد که گام‌های محکم و زیادی برای پیشرفت در فوتبال داشته و چند سالی است که توانسته میزبانی‌های مهمی را در اختیار داشته باشد. این کشور در سال 2016 میزبان جام ملت‌های نوجوانان آسیا و سال 2017 میزبان جام جهانی نوجوانان بود.


عربستان نیز پیشرفت بسیار خوبی داشته و مهم‌ترین میزبانی آن مسابقات فرمول یک جهان است. البته که تعداد ورزشگاه‌های مجهز این کشور در شرایط بهتری قرار دارد و تضامین لازم به AFC از سوی این کشور داده شده است. در شرایطی که رقبای ایران برای کسب میزبانی جام جهانی شرایط بسیار بهتری دارند و پیشرفت محسوسی در امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ایران دیده نشده، به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال کشورمان برای اخذ میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 با رقبای سرسختی مواجه است.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته