دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هفته پژوهش در ایام کرونا/ 99 در گفتگو با آنا مطرح شد؛

چاپ 60 مقاله ISI از سوی پژوهشگر برگزیده استان خراسان‌رضوی

پژوهشگر برگزیده سال 99 استان خراسان رضوی چاپ 60 مقاله ISI در ژورنال‌های خارجی و داخلی و حضور در 80 کنفرانس بین‌المللی و داخلی را ازجمله فعالیت‌های پژوهشی خود عنوان کرد.
کد خبر : 550535
e1166894-42fd-43bd-86a4-9afb955d6fa2.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، احسان کریمی عضو هیئت علمی گروه زیست‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در ارزیابی و بررسی کمیته منتخب پژوهشگران برگزیده استان خراسان‌رضوی در سال 1399 از سوی استاندار این استان به عنوان پژوهشگر برگزیده در شاخه علوم پایه معرفی شد.


خبرنگار آنا به‌ این مناسبت گفتگویی با این پژوهشگر برتر انجام داده که در پی می‌آید:


آنا: ابتدا خودتان را معرفی کنید.


کریمی: احسان کریمی هستم. از سال 86 تا 89 دکتری خود را در رشته بیوتکنولوژی از دانشگاه upm مالزی گرفتم.


ملاک‌های انتخاب پژوهشگر برتر چیست؟


از سال 90 تا 93 نیز پسادکتری post doc را اخذ کردم و از سال ۹۴ تاکنون نیز در خدمت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هستم.


آنا: چه ملاک‌هایی برای انتخاب پژوهشگر برتر لازم است؟


کریمی: برای انتخاب پژوهشگر برتر در استان خراسان‌رضوی، تعداد مقالات علمی ISI، مقالات علمی پژوهشی، شاخص هرش یا h-index، مقالات چاپ شده در همایش‌های علمی، طرح‌های پژوهشی پایان‌یافته، کتاب‌های تألیف و ترجمه و جوایز دریافت شده از جشنواره‌ها را معمولاً ملاک قرار می‌دهند.


آنا: تاکنون چه پژوهش‌ها، مقالات و طرح‌های تحقیقاتی انجام داده‌اید؟


کریمی: چاپ 60 مقاله ISI در ژورنال‌های خارجی و داخلی با اچ ایندکس 23، تألیف یک کتاب انگلیسی و سه کتاب ترجمه فارسی ، چهار طرح تحقیقاتی پایان‌یافته و حدود 80 کنفرانس بین‌المللی و داخلی ازجمله فعالیت‌های پژوهشی این‌جانب است.


آنا: طرح‌های تحقیقاتی پایان‌یافته شما در چه زمینه‌هایی است؟


کریمی: طرح‌های تحقیقاتی پایان‌یافته بیشتر در ارتباط با اثرات زیستی مانند خاصیت‌های ضدسرطانی آنتی‌اکسیدانتی ترکیبات مؤثره و فعال گیاهان دارویی هستند.


آنا: اکنون چه پروژه یا پروژه‌هایی در دست اقدام دارید؟



کریمی: اکنون 12 پروژه در دست کار دارم که با دانشجویان ارشد و دکتری کار می‌کنم و زمینه فعالیت  سیستم‌های دارویی و دارورسانی هدفمند است.


جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم


دو پروژه نیز در ارتباط با سلول‌های مریستمی در دست اقدام است.


آنا: تاکنون چه رتبه‌های پژوهشی و علمی کسب کرده‌اید؟


کریمی: انتخاب بهترین دانشجوی دکتری در دانشگاه upm کشور مالزی و کسب مدال نقره و برنز در جشنواره نوآوری و اختراعات در کشور مالزی در سال 2011 و 2013 ازجمله رتبه‌های پژوهشی و علمی است که کسب کرده‌ام.


آنا: نظر شما درباره جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم و بالاتر از آن جایگاه ایران در تولید علم در مقایسه با کشورهای دیگر چیست؟


کریمی: براساس پایگاه‌های اطلاع‌رسانی جهان، ایران جزء 20 کشور برتر دنیا در تولید علم محسوب می‌شود و قطعاً نقش دانشگاه آزاد اسلامی با توجه مقالات عملی معتبر، کتاب‌های به چاپ رسیده و ثبت اختراعات بسیار تأثیرگذار و پررنگ است.


دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به امکانات، مراکز تحقیقاتی و استادان مجرب و متعهد می‌تواند تأثیرگذارتر باشد و امیدوارم برای تحقیقات بودجه‌های بیشتری در اختیار استادان و محققان قرار گیرد.


گفتگو از جواد دوست‌زاده


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته