یک باجه از هر شعبه بانک میز خدمت روشندلان میشود
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از بانک مرکزی، در جلسه «انجمن نابینایان ایران» و «نمایندگان بانکهای تجاری» اداره نظامهای بانک مركزی از نمايندگان فناوری اطلاعات بانکها خواست در ارائه خدمات به نابینایان نگاه سودآوری نداشته باشند و این خدمات را بهعنوان وظیفهای در حوزه مسئولیت اجتماعی تلقی کنند.
بانک مرکزی در راستای ارائه خدمات بهتر به روشندلان اقداماتی نظیر تعبیه علامات برجسته در گوشه اسکناسها، سطوح ویژه حرکت نابینایان در شعب، تجهیز خودپردازها به کلید برجسته و تجهیز اینترنت بانک به نرمافزار متن خوان را انجام داده و شبکه بانکی را نیز ملزم به توسعه ارائه خدمات دسترسپذیر برای شهروندان نابینا کرده است.
در این هماندیشی مشاور انجمن نابینایان با تشکر از همکاری بانکها با قشر روشندلان توجه به کمیت خدمات و کیفیت آنها را توأمان خواستار شد و پیشنهاد کرد بهمنظور رفاه حال روشندلان در مراکز استانها و کلانشهرها «یک باجه از یک شعبه هر بانک » را با عنوان باجه ارائه خدمت به روشندلان قرار دهند.
همچنین نمایندگان بانکها ضمن ارائه گزارش عملکرد در زمینهٔ ارائه خدمات به روشندلان خواستار انجام تحقیقات و برنامهریزی در خصوص امان سنجی، ترکیب نابینایان، گستره ارائه خدمات و نیازسنجی به منظور ارائه بهتر خدمات به روشندلان شدند.
انتهایپیام/4083/
انتهای پیام/