دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1399 - 17:44

معرفی بهترین مدل های قرنیز در سال جدید

معرفی انواع قرنیز از زبان شرکت دکورچوب به عنوان یکی از بهترین مرجع های خرید و فروش قرنیز در ایران.
کد خبر : 546615
different-kinds-of-skirting-board.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا  به جرئت میتوان گفت قرنیزها یکی از ساده ترین و کاربردی ترین ابزارها برای دکوارسیون و تزیین دیوار ها و کف ساختمان ها هستند، استفاده و خرید انواع قرنیز در طراحی و دکوارسیون منزل باعث میشود که همه اجزای خانه منظم تر به نظر رسیده و از حالت بی روح و ساده خارج شوند، به عبارت دیگر استفاده از قرنیز برای دیوارها مثل کادر کشیدن روی دفترنقاشی است، از این رو شرکت دکورچوب به عنوان یکی از مراکز فروش این ابزار در ادامه بهترین مدل های قرنیز در سال جدید را معرفی خواهد کرد.


انواع قرنیز


قرنیز ام دی اف (MDF)


شاید بارها قرنیز را در منزل که در آن زندگی می کنید و یا در محیط کاریتان دیده باشید ولی کمتر به آن توجه کرده باشید. درواقع، قرنیز همان نوار باریکی ست که در پایین ترین قسمت دیوار نصب می شوند و وظیفه محافظت از دیوار و همچنین کفپوش را برعهده دارند. علاوه بر آن قرنیزها از نظر زیبایی شناسی تأثیر مهمی در ایجاد محیط هارمونیک بر عهده دارند. قرنیزها با مواد اولیه های گوناگون و با روش های مختلفی تولید می شوند. مثلاً قرنیز های ام دی اف (MDF)، سرامیکی، چوبی و سنگی همگی از مواد اولیه های مختلف تولید شده اند و ضمناً دارای ویژگی های منحصر به فرد خود و البته قیمت های متفاوتی هستند.


ویژگی های قرنیز ام دی اف (MDF)


قرنیزهای ام دی افی (MDF) همانطور که از نام آن مشخص است از فیبر با چگالی متوسط ساخته شده است و با ضخامت های 8 و یا 16 میلی متری ساخته می شوند. روی قرنیزها ام دی افی با یک لایه PVC پوشیده می شود. تنوع طرح و رنگ قرنیزهای ام دی افی مربوط به همین لایه PVC موجود در آن است. به همین دلیل می توان در دکوراسیون های مختلف قرنیز مناسب از نظر طرح و رنگ هماهنگ با آن فضا یافت.


ویژگی های قرنیز ام دی اف (MDF)


قرنیزها به طور استاندارد در ارتفاع های 7، 9، 11 و 15 ساخته می شوند. انتخاب ارتفاع قرنیز براساس متراژ صورت می گیرد. به طور کلی هر چه فضا بزرگتر باشد قرنیز با عرض بالاتر توصیه می شود. زیرا استفاده از قرنیز باریک در فضای بسیار بزرگ به نوعی دیده نمی شود و بخشی از هدف ما از استفاده از قرنیز که همان زیبایی و هارمونی فضاست محقق نخواهد شد.


ضخامت قرنیزها نیز به طور استاندارد 8 و 16 میلی متر است که انواع 8 میلی متری مناسب فضاهایی ست که کف آن با سنگ و سرامیک پوشیده است و نوع 16 میلی متری آن مناسب فضاهایی ست که کف آن با پارکت و پارکت لمینت پوشیده شده است.


قرنیز پی وی سی


قرنیز پی وی سی PVC یکی از متریال های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی است که در زیبایی فضای خانه نقش زیادی را می تواند بازی کند. قرنیز های پی وی سی به دو صورت توپر و دوتیکه طراحی و تولید می شوند و هر کدام را با توجه به شرایط محیطی در منزل، شرکت ها و مخصوصا در مراکز درمانی و خدماتی که با سیم کابل های مختلف سرکار دارند به کار می روند. قرنیز پی وی سی نسبت به سایر قرنیزهای موجود در بازار مقاومت بالاتری در مقابل رطوبت از خود نشان می دهد.


قرنیز سرامیکی


قرنیز سرامیکی با قرنیزی گفته می شود که بخش زیادی از آنها غیر فلز و غیر آلی است، خاصیت و ماهیت سرامیک به گونه است که براقیت شیشه را دارد و این خصوصیت جلوه خاصی به آن می بخشد و همین می تواند دلیل خوبی برای ورود سرامیک در ساخت و تولید قرنیز باشد تا بدین طریق بتوانیم از قرنیز سرامیکی در ساخت و سازها هم استفاده کنیم.


قرنیز چوبی


قرنیز چوبی همانطور که از نامش مشخص است از چوب ساخته شده است و اغلب در ارتفاع های 8، 10 و 12 سانتی متری موجود هستند. اما استفاده از آن معایبی هم دارد؛ قرنیزهای چوبی گران هستند، در برابر رطوبت ماندگاری کمی دارند و برای ساخت قرنیزهای ارتفاع بالاتر مجبور به اتصال چوب ها می شوند که این موضوع بشدت استحکام را کاهش می دهد.


مزایا ومعایب استفاده از قرنیز



  • قرنیزهای ام دی افی به این دلیل که از ام دی اف که یک ماده اولیه به مراتب ارزانتر از سنگ و چوب طبیعی است قیمت مناسب تری دارد. بنابراین قرنیز ام دی افی (MDF) یک گزینه اقتصادی محسوب می شود.

  • قرنیزهای ام دی افی (MDF) برخلاف قرنیزهای سنگی از نظر طول محدود نیستند. طول قرنیزهای ام دی افی بین 2.8 تا 3.66 متر است.

  • قرنیزهای ام دی افی (MDF) تنوع طرح بالاتری نسبت به همه انواع قرنیزها دارند.

  • حمل قرنیزهای ام دی افی به دلیل سبکی آن بسیار ساده تر از سایر انواع قرنیز است. این نکته در نصب قرنیز بسیار مهم است و می تواند بر کیفیت کار و زمان صرف شده در نصب مؤثر باشد.

  • کار نصب قرنیزهای ام دی افی بسیار ساده تر از سایر انواع قرنیزهاست و می توان یک منزل با متراژ 100 متر را طی چند ساعت با قرنیز پوشاند.

  • قرنیزهای ام دی افی از نظر مقاومت در برابر رطوبت و شستشو نسبت به قرنیزهای PVC در رتبه بعدی قرار می گیرند. روکش قرنیز های ام دی افی تاحدودی از آن در برابر رطوبت محافظت می کند.

  • قرنیزهای ام دی افی ضدخش هستند و مثل قرنیز چوبی مستعد ایجاد خط و خش نیستند.

  • احتمال حمله حشرات بسیار ریز در قرنیزهای ام دی افی وجود دارد.

  • ظاهر قرنیزهای ام دی افی یکدست و یکنواخت است و مثل قرنیزهای سنگی دارای خلل و فرج نیست. بنابراین طول عمر بیشتری خواهد داشت.


مزایا و معایب


هزینه نصب قرنیز


هزینه نصب قرنیز براساس متراژ محاسبه می شود. البته نصاب های قرنیز اغلب مبلغی را به عنوان حداقل درنظر می گیرند تا اگر متراژ فضا از حدی کمتر باشد متضرر نشوند. به طور کلی هزینه نصی قرنیز بین 5000 تا 7000 تومان به ازای هر متر متغیر است.


نحوه نصب قرنیز


برای نصب قرنیز اولین کاری که باید انجام شود تمیز کردن دیوارهاست. همچنین سطح دیوارها باید کاملاً صاف و یکنواخت باشد. در مورد نصب قرنیز با دو نوع گوشه در فضا روبرو هستیم؛ گوشه های داخلی و خارجی. منظور از گوشه های خارجی دیوار گوشه هایی هستند که به شکل بیرون زده از دیوار قرار دارند و گوشه های داخلی درواقع همان کنج های دیوار هستند.


برای نصب گوشه های خارجی، در ابتدا باید از یک گوشه شروع به کار کرد. شاخه قرنیز را از همان گوشه انتخابی به موازات دیوار بگیرید و سپس اندازه را با مداد و به صورت عمود روی قرنیز علامت بزنید. سپس با اره و با زاویه 45 درجه از محل علامت شروع به برش کنید، جهت خرید و نصب قرنیز در تهران میتوانید با شرکت دکورچوب از طریق شماره تماس 77120214 (021) ارتباط برقرار کنید.


انتهای پیام/ر/4127


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته