کرونا؛ فرصت ورود به آموزش برخط در نظام آموزشی کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سوادکوه، صاحب احمدی در کارگاه آموزش مجازی «تأثیر کرونا بر آموزش؛ فرصت یا تهدید» که از سوی دفتر هماندیشی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه برگزار شد با بیان اینکه ادغام تکنولوژی اطلاعات در آموزش و آموزش مجازی به عنوان بخش جداییناپذیر از آموزش در مدارس مطرح میشود، گفت: پس از پایان همهگیری ویروس کرونا نیز در کنار روشهای سنتی از روشهای مدرن استفاده خواهد شد.
وی افزود: احتمالاً در دوران پساکرونا افراد بااستعدادتر و باهوشتر جذب دورههای انعطافپذیرتر آموزش مجازی میشوند و مدرسان توانمندتر نیز به آموزش مجازی اقبال بیشتری نشان میدهند.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی سوادکوه با بیان اینکه با کاهش وابستگی به مکانهای فیزیکی و حذف موانع مثل ساختمانها میتوان بهترین کادر آموزشی و دانشآموزان و دانشجویان را جذب کرد، عنوان کرد: مدارس سنتی از نظر اقتصادی و عملکرد، نخواهند توانست با مدارس انعطافپذیر جدید که زائیده گسترش آموزش مجازی در دوران کرونا هستند، رقابت کنند.
مشكلات عصر كرونايی از نظر آموزشی
احمدی، مزایای تحصيل دوران كرونا را كم شدن رفت و آمد، كاهش هزينه رفت و آمد، كاهش هزينه چاپ برای كار كلاسی، بهصرفه بودن آموزش، دسترسی به صدا و فايل در سامانه و دسترسی راحت و رايگان به سايت علمی و منابع برشمرد.
وی با بیان مشكلات عصر كرونايی اعم از كمبود تجهيزات، پايين بودن سرعت اينترنت، بهروز نبودن برخی متغيرهای ارتباطگيری، هراس از عقب افتادن محتوای درسی، فرصت تغییر و بازنگری نظام آموزشی به سوی آموزش ترکیبی نیمه حضوری را مهم دانست.
مدرس کارگاه آموزش مجازی «تأثیر کرونا بر آموزش؛ فرصت یا تهدید» با اشاره به سرعت شیوع و همهگیری ویروس کرونا در سراسر جهان، آن را نهتنها عاملی برای مرگ و میر، بلکه دارای اثرات اختلالات روانی، اضطراب، ترس، افسردگی و افکار منفی عنوان کرد.
انتهای پیام/4078/4062/
انتهای پیام/