دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1394 - 15:26

4 اختراع، دو تالیف و دو مقاله، حاصل تلاش علمی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

پدرام فروغی شاد دانشجوی رشته الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمای کرج موفق به ثبت چهار اختراع، 2 تالیف دو کتاب تخصصی و ارائه دو مقاله علمی شده است.
کد خبر : 53118

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا،در کارنامه علمی فروغی شاد می‌توان ثبت اختراع ربات کمک کننده به نابینایان برای پیداکردن مسیر از سوی سیستم فوق هوشمند RCL MCU T&NT، اختراع سیستم کنترلینگ و مانیتورینگ لاجیک منطق فازی برای تست و بارگذاری ربات‌های صنعتی، اختراع سیستم کنترل حلقه فازی به روش سیگنال‌های پرتابی در کنترل خطوط صنعتی و اختراع سیستم زنجیر چرخ صفحه‌ای اتوماتیک را نام برد.


همچنین در بخش مقاله نیز دارای یک گواهی‌نامه پذیرش مقاله ISI از مجله JOKULL JORNAL از کشور ایسلند با IF: ۱، ۶ با موضوع بررسی خواص الکترونیکی و فتونیکی نانو لایه‌های آلگان برای کاربرد در ادوات لیزر‌های فرابنفش و مقاله علمی در اولین همایش ملی سیستم حمل و نقل هوشمند جاده‌ای (ITS) با عنوان مدیریت هوشمند کنترل ترافیک با استفاده از تکنولوژی‌های جدید جهت ایمنی جاده است.


فروغی شاد دارای دو تالیف با عنوان‌های کتاب تخصصی دو زبانه فتونیک (بررسی خواص الکترونیکی و فتونیکی نانو) لایه‌های آلگان و کتاب رباتیک (مرجع کامل رباتیک ۱) نیز است.


این دانشجوی فعال علاوه بر شرکت در مسابقات مختلف علمی و کسب رتبه اول استانی مسابقات ملی مهارت در رشتهٔ رباتیک، رکورد سرعت در مسابقات بتا کاپ را نیز به نام خود ثبت نموده است و همچنین با کسب جایزه چندین دوره مسابقات و المپیاد‌های علمی، در ورزش نیز حضوری فعال داشته و با کمربند مشکی دان۲ فدراسیون تاپ کیک بوکسینگ حکم داوری کیک بوکسینگ در استایل‌های لوکیک، فول کنتاکت و کی وان و مدال برنز سبک سوپر کنتاکت کیک بوکسینگ را نیز به خود اختصاص داده است.


اختراع سیستم زنجیر چرخ صفحه‌ای اتوماتیک


فروغی شاد دانشجوی رشته الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمای کرج در آخرین تلاش علمی خود موفق به ساخت و ثبت اختراعی با عنوان سیستم زنجیر چرخ صفحه‌ای اتوماتیک شد که در بارندگی‌های فصل زمستان و جاده‌های کوهستانی ایمنی قابل ملاحظه‌ای را برای وسایل نقلیه به ارمغان می‌آورد

پدرام فروغی شاد دانشجوی رشته الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمای کرج در آخرین تلاش علمی خود موفق به ساخت و ثبت اختراعی با عنوان سیستم زنجیر چرخ صفحه‌ای اتوماتیک شد که در بارندگی‌های فصل زمستان و جاده‌های کوهستانی ایمنی قابل ملاحظه‌ای را برای وسایل نقلیه به ارمغان می‌آورد.


این اختراع مفید سیستم زنجیر چرخ صفحه‌ای اتوماتیک نام دارد و عملکرد آن در فصل سرما و کاهش دما و هنگامی است بارش برف در جاده‌ها، سطح خیابان‌ها و معابر پدیده‌ای به عنوان لغزندگی را در بردارد و راننده‌های خودرو‌ها مجبور به به کارگیری زنجیر چرخ و نصب آن می‌شوند.


از آنجایی که این عمل در کنار جاده‌ها وخیابان‌های لغزنده خود علاوه بر سختی نصب مسبب حوادث احتمالی بعدی می‌شود، سیستم زنجیر چرخ صفحه‌ای اتوماتیک وارد عمل شده و راننده می‌تواند با فشردن چند کلید زنجیر چرخ را روی لاستیک اتومبیل خود از داخل کابین جا بزند.


فروغی شاد در توضیح نحوه عملکرد این سیستم گفت: در این اختراع به جای آن که بستن زنجیر از سوی کاربر و به صورت دستی انجام شود از چند صفحه اصطکاکی استفاده شده است که به صورت اتوماتیک و تنها با زدن چند دکمه، صفحه‌های اصطکاکی به وسیله اهرم‌ها و چنگک‌ها روی لاستیک نصب می‌شود.


فروغی شاد با برشمردن مشکلات فنی و معایب زنجیر چرخ‌های موجود در صنایع که در گذشته ابداع شده بودند گفت: این زنجیرهای چرخ دارای مشکلات فنی همچون نداشتن قابلیت برنامه ریزی محصول، اتوماتیک نبودن، داشتن وزن، طول و حجم زیاد، کاربرد سخت برای افراد به خصوص افراد سالمند و معلول و عدم قابلیت استفاده برای تمام ماشین‌ها (با توجه به پهن یا باریک بودن لاستیک) بودند که پس از بررسی عیب‌های ذکر شده در موارد بالا با راه حل نوآورانه پس از تفکر و تدبیر موفق به ساخت این دستگاه به شکلی شدم که عیب‌های ذکر شده را برطرف کرده و با تکنولوژی منحصر برای صنعت کشور مورد استفاده قرار بگیرد.


وی با بیان اهداف خود از ثبت این اختراع گفت: این اختراع امسال ثبت شده است و در سال گذشته در نمایشگاه دستاوردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واقع در نمایشگاه بین المللی تهران نیز رونمایی شده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته