پذیرش یکسوم مسافر پروازهای داخلی با اختراعی دانشبنیان/ وقتی نخبگان باعث نوآوری در طراحی سیستم میشوند
علی تیماجچی در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا در تشریح معرفی، کارایی و فعالیتهای شرکت دانشبنیان فرانگر مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اظهار کرد: فعالیتهای اصلی این شرکت در رابطه با سیستم کنترل پذیرش مسافر (DCS) از اوایل سال 1389 آغاز و با عنوان FDCS خرداد سال 1390 در فرودگاه کاشان برای نخستین بار راهاندازی شد که در آن زمان هفتگی فقط یک پرواز با این سیستم پذیرش میشد.
وی اضافه کرد: رفتهرفته با بازاریابیهای انجامشده و توسعه نرمافزار با راهاندازی سیستم کنترل پذیرش مسافر در فرودگاه زاهدان، تعداد پروازها به روزانه یک پرواز افزایش یافت و سپس با راهاندازی در فرودگاه مهرآباد برای شرکت هواپیمایی کوشاکیش، این تعداد به 20 پرواز در روز افزایش پیدا کرد.
در ابتدای بازاریابی خارجی بودیم که با بحران کرونا مواجه شدیم. با این وجود اکنون سیستم کنترل پذیرش مسافر فرانگر در یکی از فرودگاههای آلمان و یکی از فرودگاههای کانادا در حال استفاده است.
تیماجچی با بیان اینکه زمینه فعالیت شرکت فرانگر درباره تحقیق، تولید و توسعه نرمافزار در حوزه صنعت هوایی و شرکتهای هواپیمایی و فرودگاههاست، مطرح کرد: این شرکت تولید و توسعه سیستم Weight & Balance (چگونگی توزیع مسافر در کابین و توزین و کنترل تعادل بار در انبارهای هواپیما) را که در سطح جهانی فقط چند شرکت محدود به ارائه این سرویس پرداختهاند برای استفاده و رفع نیاز شرکتهای هواپیمایی در فرودگاههای کشور عرضه کرده است.
مدیرعامل و بنیانگذار شرکت فرانگر درباره «سیستم کنترل پذیرش مسافر فرانگر» اظهار کرد: از این سیستم اکنون در سراسر فرودگاههای کشور برای پذیرش نزدیک به 200 پرواز معادل یکسوم پروازهای داخلی، استفاده میشود. در ابتدای بازاریابی خارجی بودیم که با بحران کرونا مواجه شدیم. با این وجود اکنون در یکی از فرودگاههای آلمان و یکی از فرودگاههای کانادا این سیستم در حال استفاده است.
تأثیر کرونا در ارائه خدمات شرکت فرانگر
وی درباره تأثیر کرونا در ارائه خدمات شرکت فرانگر به آنا گفت: بحران کرونا قطعاً باعث رکود شدیدی در صنعت هوایی شده؛ اما جنبههای مثبتی هم داشته که مهمترین آنها تمایل اکثر ایرلاینها به تغییر سیستم یا کاهش هزینههاست که این موضوع زمینه مذاکره و بازاریابی را برای شرکتهایی مانند فرانگر فراهم میکند.
بنیانگذار شرکت فرانگر ادامه داد: برای کمک به صنعت و شرکتهای هواپیمایی، محصولاتی برای مقابله با بحران کرونا ایجاد کردیم و با بهروزرسانیهای انجامشده خدماتی ازجمله طرح ارائه کارت پرواز بهصورت الکترونیکی (ایمیل یا پیامک) و بدون ردوبدل شدن کارت پرواز و ایجاد فاصله یک صندلی خالی بین مسافران پذیرششده در هواپیما بهصورت اتوماتیک به سیستم اضافه کردهایم.
تیماجچی درباره ساختار کلی شرکت فرانگر تشریح کرد: همکاری با تعداد زیادی از نخبگان کشور در مراحل تحقیق، توسعه و تولید نرمافزارهای مورد نیاز صنعت هوایی، علاوه بر بررسی داکیومنتهای مرجع موجود که از طرف سازمان حملونقل هوایی بینالمللی IATA معرفی شده، باعث نوآوری در طراحی سیستمهای ارائه شده است.
محصولات مهم شرکت دانشبنیان فرانگر
وی توضیح داد: سالها بهدنبال شرکت هواپیمایی که آمادگی راهاندازی سیستم کاملاً یکپارچه داخلی را داشته باشد، بودیم و سه سال پیش متوجه علاقهمندی صاحبان و مدیران یک شرکت هواپیمایی ایرانی به استفاده از توانمندی سیستمهای دانشبنیان داخلی شدیم.
بنیانگذار شرکت فرانگر تبیین کرد: در همین راستا موفق به امضای تفاهمنامه 10ساله برای طراحی و راهاندازی سیستم یکپارچه از سیستم رزرواسیون تا قیمتگذاری، فروش و صدور کارت پرواز مسافران، ارائه لودشیت برای نحوه چیدمان بار در هواپیما، تنظیمات مربوط برای خلبان، احراز هویت، نظرسنجی مسافران بعد از پرواز و چندین سیستم دیگر در راستای اتوماسیون اداری این شرکت هواپیمایی شدیم. سیستم رزرواسیون با حمایتهای ایرلاین پس از یک سال کار مداوم سرانجام عملیاتی شد.
پروژهها و برنامههای آتی شرکت دانشبنیان فرانگر
تیماجچی مطرح کرد: پروژه برنامهریزی پروازها و خدمه پروازی، قیمتگذاری نرخ بلیط پروازها ازجمله سیستمهای در حال توسعه این شرکت بوده و امیدواریم که در سال آینده تنها سیستم ایرانی باشیم که به سیستمهای جهانی نظیر آمادئوس متصل شده که در همین راستا در حال برنامهریزی و پیگیری هستیم.
انتهای پیام/4121/4062/
انتهای پیام/