دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1393 - 13:55
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

حمایت از ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی با رویکرد تجاری‌سازی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره طرح سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد (ساها) و شهرک‌های فناوری آزاد (شفا) به عنوان طرح‌های آینده این دانشگاه توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر : 5270

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی، با اشاره به دلایل ناکارآمدی نحوه ارائه خدمات آزمایشگاهی گفت: در کشور ما با وجود سرمایه گذاری زیاد در خرید تجهیزات پیشرفته و ایجاد آزمایشگاه های مختلف، همواره به دلیل ناکارآمدی سیستم خدمات دهی این آزمایشگاه ها، محققان با مشکل دسترسی به سرویس آزمایشگاهی مناسب مواجه بوده اند و تقاضا برای خرید تجهیزات جدید وجود داشته است.


معاون پزوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: ایجاد بستری مناسب برای جلوگیری از خریدهای تکراری، استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود و ارتقای آنها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.


وی ادامه داد: یکی از راهکارهای اجرایی مدیریت این موضوع، ایجاد شبکه ای جامع از توانمندی های آزمایشگاهی واحدهای دانشگاهی در حوزه فناوری های پیشرفته و راهبردی است. ساختار کنونی واحدهای دانشگاهی پاسخگوی نیاز پژوهشگران برای افزایش تولیدات علمی، تولید محصولات دانش بنیان و درآمدزایی نیست.


واشقانی تصریح کرد: شبکه سازی و تهیه بانک اطلاعاتی جامع آزمایشگاهی و کارگاهی می تواند ابزاری کارآمد برای استفاده از همه ظرفیت های موجود، افزایش بهره وری، ایجاد ارزش افزوده، صرفه جویی حداکثری، جلوگیری از خریدهای تکراری، مجهز کردن آزمایشگاه ها به دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته، تجاری سازی و پیشبرد امور تحقیقاتی و گامی بلند برای برطرف کردن کاستی ها باشد.


وی در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های بالای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در این دانشگاه، نگاه ویژه ای به حمایت از ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی با رویکرد تجاری سازی در واحدهای دانشگاهی وجود دارد.


وی ضمن ابراز خرسندی و سپاس از توجه ویژه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع ساها خاطرنشان کرد: پایبندی به منشور اخلاقی ساها و مدیریت جهادی ، مستلزم تحقق اهداف والای این طرح منطبق بر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و نقشه جامع علمی کشور است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته