واقعیت های جالب اینستاگرام
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، امروز به سراغ اینستاگرامی رفتیم که شمع 10 سالگی اش را فوت کرد و وارد 11 سالگی شد. روز 6 اکتبر، اینستاگرام رسماً 10 ساله شد و کمپانی فیسبوک این سالگرد را با معرفی ویژگی های جدیدی که به منظور تشویق کاربران به خوش برخورد بودن با یکدیگر طراحی شدهاند، جشن گرفت. ما هم در این گزارش به سراغ جزئیاتی از این برنامه پرطرفدار رفتیم که شاید کمتر درباره آن ها شنیده باشید. پس امروز با ما باشید تا در کنار معرفی ویژگی جدید اینستاگرام، این حقایق را با هم مرور کنیم.
درست در روز 15 مهر که مصادف با 10 سالگی اینستاگرام بود، از ویژگی جدید این برنامه رونمایی شد. قابلیت جدید اینستاگرام در مقابله با اذیت و آزارهای اینترنتی این برنامه، نه تنها به کاربران در خصوص نظرات ناخوشایندشان تذکر میدهد تا درباره آن تجدید نظر کنند بلکه مرتب نظرات آنها را بررسی میکند تا اگر به صورت مکرر قوانین اینستاگرام را نقض کردند، پس از هشدارهای لازم حساب کاربری آنها را مسدود کند.
اینستاگرام همچنین ویژگی نقشه عکس را هم به اپلیکیشن خود بازگرداند. این ویژگی که در سال 2016 توسط اینستاگرام از پروفایل کاربران حذف شد، بار دیگر با فرمتی متفاوتتر از آن چه بود به پروفایل آن ها باز میگردد. از تفاوتهای نسخه جدید نسبت به نسخه قبلی این قابلیت، میتوان به این اشاره کرد که در نسخه جدید، نقشه عکسها به جای نمایش به دیگران، به بخش آرشیو استوریهای اینستاگرام منتقل میشود.
اینستاگرام اکتبر سال 2010 برای اولین بار توسط «کوین سیستروم» و دوست و همکارش «مایک کرگر» رونمایی شد و به قدری طرفدار پیدا کرد که تا سال 2012 به بیش از 100 میلیون کاربر رسید. تا این زمان، این اپلیکیشن فقط برای سیستم عامل «IOS» ارائه شده بود و در 2012 نسخه اندروید آن هم ارائه و باعث شد تا سال 2014 تعداد کاربران اینستاگرام مرز 300 میلیون نفر را هم رد کند.
همین روند صعود و موفقیت های چشم گیر این دو دوست، باعث شد مارک زاکربرگ مالک فیسبوک به فکر خرید این برنامه بیفتد و در سال 2012 برای خرید آن یک میلیارد دلار هزینه کند. در آن زمان خیلی از همکاران مارک و مدیران فیسبوک این میزان سرمایه گذاری را دیوانه کننده می دانستند اما رسیدن تعداد کاربران این نرم افزار به بیش از یک میلیارد نفر نشان از هوش بالای مارک زاکربرگ دارد.
همان طور که گفته شد اینستاگرام اولین نسخه اپلیکیشن خود را در سیستم عامل IOS عرضه کرد و چون در همان زمان های ابتدایی ظهور اینستاگرام، ایرانی ها به ندرت از آیفون استفاده می کردند و بیشتر موبایل ها روی سیستم عامل های Symbian یا Android بودند، اینستاگرام با تاخیر بیشتری به ایران آمد. اما به طور کلی حدود سال 2012 اینستاگرام محبوبیت خود را در ایران به دست آورد و رفته رفته به یکی از پرکاربردترین شبکه های اجتماعی بعد از تلگرام تبدیل شد، به طوری که هم اکنون بیش از 40 میلیون کاربر ایرانی دارد.
چند آمار جالب درباره کاربران فعال اینستاگرام رامرور می کنیم.
واقعیت های جالب اینستاگرام
همیشه درباره اپلیکیشن های موفق، مطالب جالبی وجود دارد که ما آن ها را نمی دانیم. در این قسمت سعی کرده ایم تیتروار به تعدادی از این مطالب که به نظر برای مان جالب تر از بقیه بود، اشاره کنیم.
آمار صفحههای اینستاگرام که بیشترین دنبالکننده را در سراسر جهان دارند، نشان میدهد بیشتر این افراد در دنیای فوتبال، موسیقی و مدلینگ به شهرت رسیده اند و کاربران به همین واسطه در اینستاگرام، در فهرست دنبالکنندگانشان هستند. البته که میل به دیدن زندگی خصوصی و تماشای یک زندگی مصرفی، یکی از مهمترین دلایل پربازدید شدن صفحههای این ستارگان نیز هست. کریستیانو رونالدو فوتبالیست پرتغالی با بیش از 237 میلیون طرفدار، نفر اول در اینستاگرام است. طبق اعلام سایت The Team درآمدی که این مهاجم پرتغالی از انتشار تبلیغات در صفحه شخصی اش به دست می آورد از حقوقی که تیم یوونتوس به او می دهد، بیشتر است. این سایت مدعی است رونالدو سالانه 43 میلیون دلار از تبلیغات در اینستاگرام درآمد دارد.
انتهای پیام/
انتهای پیام/