دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1399 - 10:00
مطالعه جدید نشان داد؛

کودکان ناقلان خاموش ویروس کرونا

مطالعه جدید محققان کره‌ای نشان می‌دهد کودکان می‌توانند ناقلان خاموش ویروس کرونا باشند.
کد خبر : 511216
XKE4EINNLBBWDPY7P5MY735KII.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سی ان ان، محققان کره جنوبی گزارش دادند کودکان ممکن است ویروس کرونا را برای هفته‌ها در بینی و گلو خود حمل کنند، حتی اگر هیچ علائمی نداشته باشند.


اگرچه مطالعه آنها لزوما نشان نمی‌دهد که کودکان ویروس را به دیگران منتقل می‌کنند، اما آنها معتقدند این امر ممکن است دلیل انتشار خاموش کرونا در جوامع باشد.


محققان کره‌ای در این تحقیق نوشتند: عفونت‌های ناپایدار در کودکان ممکن است با انتقال کرونای خاموش در جامعه همراه باشد.


این مطالعه که در مجله JAMA Pediatrics منتشر شد، شامل اطلاعات مربوط به 91 کودک در کره جنوبی است که بین 18 فوریه و 31 مارس به ویروس کرونا مبتلا شده بودند.


در میان این بیماران، 20 نفر از آنها هیچ علائم مشخصی نشان ندادند و در طول مطالعه بدون علائم بودند. سایر بیماران تب، سرفه، اسهال، دل‌درد و از دست دادن حس بویایی یا چشایی را تجربه کردند. مدت‌زمان علائم آنها نیز از 1 تا 36 روز متغیر بود.


اما مواد ژنتیکی ناشی از ویروس به مدت میانگین 17.6 روز در کودکان قابل‌تشخیص بود. همچنین ویروس در کودکانی که به‌طور متوسط ​​به مدت 14 روز هیچ علائمی نداشتند، قابل‌مشاهده بود.


این احتمال وجود دارد که ویروس حتی بیشتر از زمان مستند در کودکان باقی بماند. همچنین تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا یافته‌های مشابهی در میان گروه بزرگ‌تری از کودکان از سایر نقاط جهان وجود دارد، باید انجام شود.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته