دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1394 - 10:40
در گفت‌وگو با آنا

حسین اوجاقی: حمیدرضا قلی‌پور نابغه ووشو جهان است/ رکورد خوبی درکسب مدال جهانی به دست آوردیم

سرمربی تیم ملی ووشو ایران گفت: حمیدرضا قلی‌پور تنها ووشوکاری است که تاکنون بیشترین مدال طلا در مسابقات جهانی را به خود اختصاص داده است و باید از او به عنوان نابغه ووشو جهان یاد کرد.
کد خبر : 50890

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، سیزدهمین دوره مسابقات جهانی ووشو در اندونزی برگزار شد و ایران با یک پله سقوط نسبت به دوره قبلی و پایین‌تر از اندونزی روی سکوی سوم ایستاد.


حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشوی ایران درباره سطح مسابقات جهانی اندونزی به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «مسابقات سخت و فشرده‌ای‌ برگزار شد و از نظر فنی سطح بالایی داشت. خداروشکر امسال هم توانستیم مانند سال‌های قبل عنوان‌ نایب قهرمانی‌ را تکرار کنیم و در مجموع با کسب 27 مدال رکورد جدیدی را به جای بگذاریم.»


وی افزود: «در مجموع در بخش ساندا ووشوکاران سه مدال طلا و یک برنز کسب کردند در حالی که در دروره قبل ایران تنها سه مدال طلا کسب کرد. تیم ملی ایران در این مسابقات با وجود حریفان قدرتمندی چون روسیه، ویتنام و فیلیپین توانست از نظر کیفی و کمی نتیجه خوبی کسب کند.»


سرمربی تیم ملی ووشو درباره سقوط ایران نسبت به دوره قبل و کسب عنوان سومی در این مسابقات اظهار کرد: «با توجه به اینکه امسال اندونزی میزبان این مسابقات بود و شرایط بهتری نسبت به سایر تیم‌ها داشت توانست با کسب 6 مدال در تالو و یک مدال در ساندا در جایگاه دوم قرار بگیرد، اما در بخش ساندا، تیم ملی ایران نایب قهرمانی این مسابقات را کسب کرد چرا که در بخش ساندا 6 مدال را به خود اختصاص داد.»


وی به عملکرد ووشوکاران اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه همه اعضای کادر فنی فدراسیون ووشو از عملکرد ووشوکاران راضی بودند. حمیدرضا قلی‌پور تنها ووشوکاری است که تاکنون بیشترین مدال طلا در مسابقات جهانی را به خود اختصاص داده است و باید از او به عنوان نابغه ووشو یاد کرد. قلی‌پور هر مسابقه را با امتیازات بالا به پایان رساند و گاهی با حریفانش در همان ابتدای مسابقه فاصله 20 امتیازی داشت. محسن محمد سیفی هم که در وزن 70 در این مسابقات شرکت کرده بود در بازی پایانی با شکست حریف ترکیه‌ای توانست نشان طلای این مسابقات را بر گردن آویزد. جعفر شیرزاد که برای اولین بار در مسابقات جهانی حضور داشت در مبارزه اول خود با حریف آمریکایی‌اش به پیروزی رسید اما در برابر حریف چینی شکست خورد و به مدال برنز رسید. فرشاد عربی هم که سابقه کسب چند مدال نقره در مسابقات جهانی را داشت و حریفانش را به خوبی می شناخت بنابراین توانست با غلبه بر آنها به مدال نقره این مسابقات برسد.»


اوجاقی درباره عملکرد بانوان ووشوکار عنوان کرد:« درخشش بانوان در این دوره از مسابقات بسیار چشمگیر بود. زهرا کیانی پدیده این دوره از مسابقات بود و با توجه به سن کمی که داشت توانست برای اولین بار در تاریخ تالوی ایران مدال کسب کند. در بخش ساندا هم بانوان و هم آقایان در مسابقات جهانی به مدال رسیده بودند اما در تالو تا به حال کسی موفق به کسب مدال جهانی نشده بود که کیانی با وجود سن کم و تجربه اولش در مسابقات جهانی به این موفقیت رسید.»


سرمربی تیم ملی ووشو در خصوص شانس المپیکی شدن این رشته گفت: «ووشو شانس بالایی برای المپیکی شدن دارد و اگر هم این اتفاق رخ دهد، قطعا به سود ورزش ایران است. تا به حال تعداد رشته‌ها تا پایان المپیک 2020 بسته شده و قرار است در سال 2017 برای المپیک 2024 تصمیم‌گیری می‌شود که همه ما امیدواریم اتفاقات خوبی برای ووشو رخ دهد. ایران نیز یکی از کشورهایی است که از المپیکی‌شدن ووشو حمایت می‌کند اما برای این اتفاق باید دو سال دیگر منتظر بمانیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب