دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1399 - 17:24
آیت‌الله صدیقی:

نگریستن به‌ غدیر باید تکلیفی باشد

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر، تببین مسئله و پیام غدیر و جانشینی امام‌علی (ع) از مسائلی است که باید با نگاه تکلیفی به آن نگاه کرد.
کد خبر : 506788
IMG-20200808-WA0026.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، آیت‌الله کاظم صدیقی، دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر،  صبح امروز که به‌صورت ویدیو کنفرانس با مهمانان و سخنرانان ششمین همایش بین‌المللی ولایت، محور اتحاد امت اسلامی که به‌میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برگزار شد، با قدردانی  ازبرگزار‌کنندگان این همایش و تبریک عید غدیر خم گفت: در قرآن کریم  سه موضوع از اهمیت بالایی قرار دارد که رعایت نکردن آنها به منزله رعایت نکردن اساس دین اسلام است.


عضو ارشد بنیاد بین‌المللی غدیر افزود: توحید‌، قرآن‌، حکومت و حاکم جامعه اسلامی از مهم‌ترین مواردی است که خداوند در قرآن برای سعادت بشریت مورد تاکید قرار داده است.


صدیقی گفت: تاکید اسلام در مقابله با شرک و مماشات نکردن با دشمنان اسلام تا جایی مهم است که خداوند با لسان تهدید‌آمیز در خطاب به پیامبر اسلام فرموده‌اند که چنانچه تو هم شرک بورزی اعمالت نیست و نابود خواهد شد.


قرآن محور زندگی انسان‌ها


این مسئول قرآن را محور زندگی انسان‌ها دانست و اظهار کرد: قرآن محور زندگی انسان‌ها، نسخه شفابخش درد‌ها و کلام الهی است که خداوند برای هدایت و نجات بشریت فرستاده است.


دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر تعمق، انس‌گرفتن و جلوگیری از هر‌گونه تحریف در کلام خدا از مهم‌ترین وظایف جامعه و امت اسلامی دانست و اظهار کرد: قرآن برنامه سعادت ابدی است که انسان با قرار گرفتن در مسیرش به سعادت و خوشبختی رهسپار خواهد شد.


داشتن نگاه تکلیفی به غدیر


صدیقی به اهتزاز در آوردن پرچم اسلام و ترویج فرهنگ اسلامی را از دیگر وظایف دینی امت اسلامی یاد کرد و افزود: تبیین مسئله غدیر، رهبری امیرالمومنین و امامت بر جامعه مسلمین از مسائل مهم و حیاتی است که باید با نگاه تکلیفی به آن همیشه بر زبان و عمل مسلمین جاری باشد.


وی با بیان اینکه حکومت‌ها برای مردم سرنوشت می‌سازند، گفت: یک حکومت سالم می‌تواند انسان را به کمال و سعادت برساند و حکومتی نا‌سالم مردمش را به‌سختی و مشکلات گرفتار سازد.


این استاد حوزه واقعه غدیر را یک واقعه منطبق بر فطرت قلمداد کرد و گفت: انتخاب امیرالمومنین علی(ع) به‌عنوان جانشین پیامبر(ع) انتخابی فطری بود به‌طوری که علی را در آیینه وحی حقیقت رسول خدا یاد می‌کنند.


انتهای پیام/۴۱۱۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته