دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1394 - 14:25

منتجب‌نیا در دانشگاه آزاد شیراز: هنوز برخی مسئولان ما متوجه نشده‌اند که تشکل‌ها طبق قانون اساسی آزادند/ در مجلس نهم به مطهری رأی دادم

قائم مقام حزب اعتماد ملی ضمن درخواست از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات 94 گفت: مخالفت با تحزب چیزی جزء طرفداری از دیکتاتوری نیست.
کد خبر : 50464

به گزارش خبرنگار آنا از شیراز، نشست «احزاب و حق آزادی انتخاب در جمهوری اسلامی ایران» با حضور حجت‌الاسلام‌ رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به همت تشکل دانشجویی آفتاب این دانشگاه و با همکاری جمعی از تشکل‌های سایر واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس برگزار شد.


منتجب نیا در ابتدای این برنامه با بیان این موضوع که اسلام دین آزادی انسان‌هاست و پیامبر آمده تا انسان‌ها را از غل زنجیر بر فکر و اندیشه و اخلاق آزاد کند، گفت: امام (ره) به‌شدت طرفدار آزادی بود و معتقد بودند که آزادی عطاکردنی نیست، بلکه خداوند آزادی را در فطرت انسان قرار داده است.


قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی اضافه کرد: انسان از فشار، تهدید و اجبار متنفر است و آنهایی که متوسل به زور می‌شوند انسان‌های بی‌هنری هستند و از بی‌هنری به زور و قوه قهریه متوسل می‌شوند درحالی که جایی که برهان و منطق است، اجبار جایی ندارد.


نماینده مردم شیراز در دوره‌های دوم و سوم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی که امام(ره) بنا نهاد بر پایه برهان و منطق بنا نهاده شد و هر دو بر حریت و آزادی محدود به عقل و شریعت و نه بی‌قیدی و بی‌بند و باری انسان‌ها تاکید می‌کنند.



وی افزود: در کشوری که در مسیر رشد است، نمی‌توان حزب را نپذیرفت، مخالفت با تحزب یعنی طرفداری از دیکتاتوری، هنوز برخی مسئولان ما متوجه نشده‌اند که تشکل‌ها طبق قانون اساسی آزادند و روح اسلام و قانون اساسی حریت و آزادی است.


وی احزاب و تشکل‌های سیاسی را رمز کنترل و هدایت و پویایی فعالیت‌های سیاسی خواند و افزود: متاسفانه در دولت قبل با احزاب مقابله می‌کردند و کارکرد‌های حزبی را به نهاد‌های انقلابی می‌دادند.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص فضای دانشگاه‌ها اضافه کرد: ۸سال دانشگاه را به صورت پادگان در آورده و جز یک گروه خاص همه را ممنوع الورود کرده بودند. اینکه اجازه ندهیم افراد با سلایق مختلف در دانشگاه‌ها حرف بزنند، جز خیانت به دانشگاه و دانشجو نیست. دانشگاه باید رشد فکری و فرهنگی داشته باشد و با محدود کردن و محصور کردن نمی‌توان جامعه را به حرکت در آورد.


وی گفت: نظام ما نظام انتخاب است و ما انتصاب مطلق نداریم در زمان امام(ره) اگر سه نفر مجتهد به اجتهاد کسی شهادت می‌دادند می‌توانست برای جایی مثل مجلس خبرگان نامزد شود و به رأی مردم گذاشته شود.


این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری از سخنان خود تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را خدمت به جامعه تلقی کرد و با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۹۴ گفت: باید تلاش کرد که انتخابات پرشوری را شاهد باشیم و با حذف محدودیت‌ها، می‌توان انتظار داشت که مردم با شور و هیجان در صحنه حاضر شوند. کسانی هستند که به دنبال حضور حداقلی مردم در انتخابات هستند تا بتوانند مانند بعضی‌ها در همین مجلس با یک دهم آرائ مردم وارد مجلس شوند و این چیزی جز خیانت به نظام نیست، باید تلاش کنیم انتخابات پرشور ایجاد کنیم.



وی همچنین درباره شرکت اصلاح‌طلبان در دوره قبلی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اصلا‌ح‌طلبان انتخابات دور قبل مجلس را تحریم نکردند اما به دلیل محدودیت‌ها و بسته بودن فضا نامزد معرفی نکردند.


وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس نهم به علی مطهری رای دادم، گفت: بسیاری از بزرگان اصلاح‌طلب نیز در این انتخابات شرکت کردند و از این رو، هیچ تحریمی از طرف اصلاح‌طلبان نبوده است.


منتجب‌نیا با بیان اینکه نباید به بهانه مسائل امنیتی محدودیت ایجاد کنیم گفت: متاسفم در شیراز، شهر فکر، فرهنگ و تمدن سال‌هاست که سخنرانی‌ها و همایش‌ها تعطیل می‌شود. ما باید فضای اعتماد و همدلی را به وجود آوریم و به مردمسالاری دینی که می‌گوییم عمل کنیم‌‌. همان گونه که امام(ره) گفت «میزان رای ملت است»، ما هم می‌گوییم مردم، سالار خودشان هستند و نیازی به قیم ندارند.


وی درباره انتخابات سال ۸۸ در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت: زمینه‌های انتخابات ۸۸ و شور و هیجان انتخاباتی تا زمان انتخابات یکی از افتخار آمیز‌ترین زمینه‌های انتخابات بود ولی متاسفانه دولت گذشته خوب مدیریت نکرد و جهت‌گیری خوب و سالمی نداشت که باعث ضرر‌ها و زیان‌های فراوانی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته