دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1399 - 17:08
صالحی‌عمران در پاسخ به آنا:

برنامه‌ای برای ادغام دانشگاه‌ فنی وحرفه‌ای با علمی کاربردی وجود ندارد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای زمینه‌های اشتراک خیلی خوبی دارند و می‌توانستند یک‌جوری کنار هم باشند اما در حال حاضر برنامه‌ای برای ادغام آن‌ها وجود ندارد‌.
کد خبر : 504310
637314495245120104_lg.JPG.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ابراهیم صالحی‌عمران در نشست خبری به مناسبت روز ملی مهارت، کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا درباره تفاوت مأموریت‌های دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با علمی کاربردی و اینکه آیا احتمال دارد که این دانشگاه‌ها با یکدیگر ادغام شوند، اظهار کرد: به هر حال شباهت‌هایی میان دانشگاه علمی و کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد.
وی افزود: این دو دانشگاه مسائل مربوط به آموزش عالی مهارتی را ترویج می‌دهند و با این رویکرد دانشجو تربیت می‌کنند؛ دانشگاه علمی و کاربردی بر روی مهارت‌های خاص کار می‌کند و دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حوزه مهارت‌های عام و مشاغل غیرفعال، متمرکز است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه دانشگاه علمی و کاربردی رشته‌هایی را وظیفه تربیت دانشجو دارد که یک‌بار پذیرش هستند، گفت: این دانشگاه در حقیقت یک نوع پاسخگویی سریع در جهت نیاز به نیروی متخصص در یک واحد تولیدی، خدماتی، کشاورزی و صنعتی است.
صالحی‌عمران خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر روی مهارت‌های عام کار می‌کند که زمینه دانشی دارند و حرفه‌هایی که در درازمدت مورد نیاز اساسی است ولی در عین حال زمینه‌های اشتراک خیلی خوبی میان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی وجود دارد و می‌توانستند یک‌جوری کنار هم باشند اما در حال حاضر برنامه‌ای برای ادغام آن‌ها وجود ندارد و هرکدام رسالت‌های خاص خود را دارند.
وی بیان کرد: در حقیقت دانشگاه علمی و کاربردی یک بخش خصوصی آموزش عالی و مهارتی تلقی می‌شود. در دانشگاه فنی و حرفه‌ای آموزش‌ها رایگان است، اما در علمی کاربردی به هر حال مبتنی بر شهریه است و اینها تفاوت‌هایی است که بین این دو وجود دارد.
انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته