دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1399 - 09:33
آنا گزارش می‌دهد؛

سایه سنگین ابهام پیش‌روی وزنه‌برداری/ پولادمردان در بلاتکلیفی محض

مجوز فعالیت رشته وزنه‌برداری نه تنها در ایران داده نشده بلکه از سوی فدراسیون جهانی هم زمان مسابقات گزینشی المپیک و دیگر رقابت‌ها مشخص نشده است.
کد خبر : 502312
10550631_533.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سایه سنگین ویروس منحوس کرونا چندماهی است در تمامی کشورها رخنه‌کرده و به تبع آن تمامی رشته‌های ورزشی هم به حالت تعطیلی درآمدند. برخی رشته‌های ورزشی از همان ابتدا تعطیل شدند و فعالیت آن‌ها هنوز به راه نیفتاده است. برخی دیگر رشته‌های ورزشی با صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا فعالیت خود را آغاز کردند. در این میان سه رشته ورزشی کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو که رشته‌های مدال‌آور المپیک محسوب می‌شوند و در تمامی ادوار المپیک این سه رشته مدال‌آور بودند این روزها در بلاتکلیفی به سر می‌برند.


اگرچه سایه بلاتکلیفی و ابهام روی وزنه‌برداری بیشتر از سایر رشته‌ها است. اردوی پولادمردان تعطیل است و وضعیت مسابقات گزینشی المپیک هم مشخص نیست و حتی فدراسیون جهانی زمان برگزاری مسابقات پیش‌رو را اعلام نکرده است. این در حالی است که فدراسیون جهانی حداقل سی تا چهل روز زودتر از زمان برگزاری یک مسابقه باید آن را اعلام کند تا وزنه‌برداران به آمادگی برسند اما این روزها ابهام و بلاتکلیفی مهم‌ترین دغدغه اهالی وزنه‌برداری و مربیان این رشته بوده و تا پایان سال میلادی چندماهی دیگر زمان باقی نمانده است. هر چند خیلی از وزنه‌برداران به صورت انفرادی کار را آغاز کردند اما عدم نظارت دقیق اعضای کادر فنی روی عملکرد آن‌ها نگرانی‌های زیادی به بار آورده است.


در حال حاضر وضعیت کشتی و تکواندو دو رشته مدال‌آور در المپیک تا حدودی مشخص شده است؛ تکواندو در بخش مردان دو سهمیه کسب کرده و در بخش بانوان هنوز وضعیت مسابقات گزینشی قاره‌ای مشخص نیست. در کشتی هم آزادکاران و فرنگی‌کاران تا الان ۶ سهمیه کسب کردند و برای ۶ سهمیه باقی‌مانده در هر دو رشته باید تلاش کنند، اما وزنه‌برداری در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد و حتی دو سهمیه این رشته هم مشخص نشده است. هم‌اکنون علی هاشمی و علی داوودی توانستند بیشترین امتیاز را در مسابقات گزینشی بگیرند. در دسته ۹۶ کیلوگرم هم رقابت سختی بین کیانوش رستمی و سهراب مرادی است که باید دید از بین این دو نفر چه کسی می‌تواند  به آوردگاه توکیو برسد. 


سهمیه وزنه‌برداری با توجه به دوپینگ سال‌های ‌گذشته در آوردگاه توکیو کاهش یافت و به دو عدد رسید و حالا پولادمردان این رشته باید برای این دو سهمیه تلاش کنند؛ آن هم در شرایطی که در بلاتکلیفی به سر می‌برند و وضعیت نامشخصی دارند. با این حال مسئولیت سنگینی روی دوش آن‌هاست؛ چرا که وزنه‌برداری همیشه در تمامی ادوار المپیک مدال‌آور بوده و قطعا این انتظار وجود دارد که در توکیو هم این رشته ورزشی مدال‌آوری کنند.


انتهای پیام/۴۰۵۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته