دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1399 - 15:00
آنا گزارش می‌دهد؛

تحول در برنامه‌نویسی با استفاده از فناوری Low-Code/ طراحی سریع اپلیکیشن برای استارت‌آپ‌ها

محبوبیت فناوری کم کد (Low-Code) در صنعت نرم‌افزار باعث شده تا شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها برای طراحی و ساخت سریع‌تر اپلیکیشین‌ها از این فناوری استفاده کنند.
کد خبر : 498286
blog-low-code-v2.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، تحول بازار بستگی به سناریوی فعلی بازار و انتظارات مشتری دارد. از آنجا که تقاضای مشتری بسیار زیاد بوده و به‌سرعت در حال رشد است، سازمان‌ها و شرکت‌ها به فعالیت بیشتر روی آورده‌اند. مشاغل و کسب‌و‌کارها مجبورند از لحاظ فناوری و سرعت فعالیت، تحول قابل‌توجهی ایجاد کنند؛ اما پیچیدگی و پیشرفت فناوری باعث شده مشاغل قدری عقب بمانند. این عدم توانایی در ایجاد تغییرات سریع در سازمان‌ها، به دلیل عدم وجود سیستم‌های دیجیتال است. برای غلبه بر این مسئله، مشاغل موظف هستند با تلفیق زیست‌بوم‌های متنوع، به تحول دیجیتال دست یابند.



اینجاست که فناوری کم‌کُد (Low-Code) وارد میدان می‌شود. این فناوری می‌تواند به شرکت‌ها در بهبود تجربه مشتری و همچنین روابط کمک کند. این پلتفورم به برنامه‌نویسی دستی نیاز ندارد و به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا با کم‌‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه، به‌سرعت اپلیکیشن‌های تجاری را بسازند. در ادامه به نقش فناوری Low-Code در تحول دیجیتال می‌پردازیم.


فناوری Low-Code با مزایا و ابتکاراتی از جمله سرمایه‌گذاری کمتر، طراحی و بهینه‌سازی فرایندهای تجاری، کاهش شکاف‌های مهارت فناوری‌اطلاعات، کاهش هزینه‌های عملیاتی، افزایش کارایی و اعمال شفافیت در انواع مختلف فعالیت‌های تجاری، می‌تواند به تحول دیجیتال یک سازمان کمک کند.


با استفاده از این فناوری همچنین می‌توان برای بخش فناوری اطلاعات، در وقت صرفه‌جویی کرد، و در عوض آن زمان را صرف پروژه‌های پیچیده‌تر و استراتژیک کرد. همچنین می‌توان بسیاری از چالش‌های تجاری را که قبلاً نادیده گرفته می‌شد، حل کرد.



بنابراین این فناوری دارای مزایای بی‌شماری است که به ایجاد یک پایه محکم برای تحقق موفقیت‌آمیز تحول دیجیتال کمک می‌کند.


یک تجربه استوار در سراسر دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌ها


بسیاری از سیستم‌‌های عامل‌ کم کد، به‌صورت طبیعی طراحی شده و از توسعه انطباقی و سازگار پشتیبانی می‌کنند. این موضوع شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا به‌صورت مولد اثربخشی راه‌حل‌های طراحی‌شده را در سیستم‌‌های عامل‌ و دستگاه‌های مختلف ردیابی کنند.


مبارزه با سایه فناوری اطلاعات (Shadow IT)


هنگامی‌که فناوری اطلاعات نتواند راه‌حل‌های موردنظر خود را به مشاغل ارائه دهد، آنها به دنبال راه‌حل‌های خاص خود هستند. در این مورد، فناوری Low-Code به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا مشکلات را با امکان طراحی راه‌حل‌های خاص خود، از بین ببرند. از طرف دیگر، همچنین به بخش IT اجازه می‌دهد تا دسترسی کاربران و داده‌ها را کنترل کند.


(Shadow IT سیستم‌های فناوری اطلاعات (IT) هستند که بدون تأیید صریح سازمانی، در سازمان‌ها ساخته شده و مورداستفاده قرار می‌گیرند).



نتایج هدفمند


با استفاده از فناوری Low-Code، توسعه‌دهندگان قادرند مطابق با شرایط و مشخصات دقیق مشاغل، راه‌حل‌های خود را به‌سرعت طراحی کنند و بهترین بخش این است که آنها می‌توانند راه‌حل‌های موجود را برای یک تجارت سریع و رقابتی‌تر، به‌روز کنند. هم فناوری اطلاعات و هم مشاغل می‌توانند از این پلتفرم برای ارائه سریع‌تر راه‌حل‌ها که منتج به تأثیرگذاری سریع‌تر می‌شود، استفاده کنند. به لطف ارائه سریع و مقرون‌به‌صرفه پلتفرم‌های Low-Code، این فناوری قابلیت‌های فوق‌العاده و کارآمد یکپارچه‌ای را برای مدیریت فرآیند تجارت فراهم می‌کند.


آزادی در نوآوری و آزمایش


روش دیگری که این فناوری باعث تحول دیجیتال می‌شود این است که این امکان را به مشاغل می‌دهد که به‌سرعت بتوانند میزان پدیداری راه‌حل‌های مختلف را در سراسر فرایندهای مختلف تجاری، گردش کارهای عملیاتی و منابع داده آزمایش کرده و بازخورد آن را در سهولت استفاده و عملکرد به دست آورند.این امر بهینه‌سازی فرایندها و تجزیه‌و‌تحلیل واکنش‌گر را امکان‌پذیر کرده و منجر به نتایج موفق‌تر و پذیرش سریع‌تر توسط کاربر می‌شود.



تحقیقات جدید نشان می‌‌دهد که فناوری Low-code می‌تواند چالش‌‌های بزرگ و ابهامات مدیران اجرایی فناوری اطلاعات و کسب‌وکارها ازجمله یکپارچگی با دیگر نرم‌افزارها، توانایی شخصی‌سازی، استفاده از طریق موبایل و غیره را برطرف کند. متخصصان بر این باورند که پلتفرم‌‌های Low-code به‌زودی در سایر سازمان‌ها و شرکت‌ها فراگیرتر شوند.


در مجموع، پلتفرم‌های کم کد (Low-Code) در باریک شدن فاصله بین مشتریان و کسب‌و‌کارها کمک می‌کند. این فناوری باعث می‌شود ضمن صرفه‌جویی در منابع و زمان، اپلیکیشن‌های تجاری ‌با سرعت بالایی ایجاد شوند، که در نهایت منجر به تسریع در تحول دیجیتال می‌شود.


انتهای پیام/4112/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته