دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1394 - 15:41
در همایش زندگی با طعم عسل مطرح شد

روایت یک روانشناس از تغییر نگاه افراد به جنس مخالف و سن مناسب ازدواج

همایش زندگی با طعم عسل با حضور دکتر حمید حبشی روانشناس و استاد دانشگاه در محل سالن فرهیختگان واحد بجنورد برگزار شد.
کد خبر : 49781

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حمید حبشی روانشناس و استاد دانشگاه در جمع پرشور استادان و دانشجویان واحد بجنورد با تبیین ملاک های صحیح ازدواج پایدار و موفق گفت: تاسیس یا شروع درست یک زندگی، تحکیم و تعالی از ملاک های اصلی و بنیادین یک ازدواج صحیح و موفق است.


وی خاطرنشان کرد: برای شروع یک زندگی مشترک باید به ارزش‌های صحیح با درایت و دقت توجه شود که در این امر عاطفه، احساس، نیاز و گرایش به همسر از مقدمات اصلی این مرحله خواهد بود.


حبشی با توجه به شروع مرحله تحکیم خانواده افزود: بعد از گذر از مرحله شروع و انتخاب صحیح، مرحله تحکیم زندگی آغاز خواهد شد که در این مرحله حضور والدین و راهنمایی‌های صحیح آنها، افراد کارآزموده و باتجربه نقش مهمی را می‌توانند ایفا کنند که شناخت و دانش صحیح از زندگی مشترک و طرف مقابل از مولفه‌های اصلی این مرحله به شمار می‌آید.


حبشی: ساختار زندگی افراد به گونه‌ای است که در سنین مختلف واکنش‏‌های مختلفی نسبت به جنس مخالف نشان می‌دهند؛ مثلا در سن طفولیت درک روشنی از جنس مخالف ندارد و در زمان کودکی از جنس مخالف گریزان هستد و زمانی که پا به دوره نوجوانی می‌گذارند به خاطر تغییرات هورمونی که در او ایجاد می‌شود نسبت به جنس مخالف رغبت و علاقه ایجاد می‌شود و این علاقه و رغبت در دوره جوانی به شور عجیبی نسبت به جنس مخالف تغیر می‌یابد که در این مرحله جوان نیاز به ازدواج را در خود احساس می کند

وی با توجه به دو مولفه «ساختار زندگی و شور عاطفی» اظهار کرد: ساختار زندگی افراد به گونه‌ای است که در سنین مختلف واکنش‏‌های مختلفی نسبت به جنس مخالف نشان می‌دهند؛ مثلا در سن طفولیت درک روشنی از جنس مخالف ندارند و در زمان کودکی از جنس مخالف گریزان هستد و زمانی که پا به دوره نوجوانی می‌گذارند به خاطر تغییرات هورمونی که در آنها ایجاد می‌شود نسبت به جنس مخالف رغبت و علاقه ایجاد می‌شود و این علاقه و رغبت در دوره جوانی به شور عجیبی نسبت به جنس مخالف تغیر می‌یابد که در این مرحله جوان نیاز به ازدواج را در خود احساس می کند.


این روانشناس سن مناسب ازدواج برای جوانان را مستلزم داشتن درک درست و برداشت صحیح از ازدواج دانست و خاطرنشان کرد: یکی از موانع پیش روی ازدواج از دید جوانان مسائل اقتصادی است. زیرا مردی که بخواهد اقتصاد و اشتغالش کامل شود و بعد اقدام به ازدواج کند قطعا از مرز 30 سالگی خواهد گذشت و این امر خود مشکلات بسیاری را برای او به همراه خواهد داشت. زیرا مردان در سنین جوانی دارای شوری شدید برای ازدواج هستند، اما زمانی که سن آنها از مرز 27 سالگی عبور کند ساختار جای شور و شوق عاطفی را خواهد گرفت و هر چه سن رو به افزایش رود، توجه به ساختار زندگی بیشتر خواهد شد.


حبشی با توجه به اهمیت تامین عواطف در خانواده بیان کرد: یکی از معضلات زندگی‏‌های امروزی عدم توانایی مرد در تامین عاطفی خانواده و به ویژه همسر خود است و این معضل زمانی در زندگی های شخصی پدیدار می شود که مرد در سنی ازدواج کرده است که دوران تحصیل و سربازی را پشت سر گذاشته و بعد از گذشتن از دوره شور عاطفی اقدام به ازدواج کرده و بجای اینکه ذهنش درگیر شور عاطفی شود به مسائل اقتصادی و تامین درآمد می اندیشد و توجه به مسائل عاطفی و نیازهای همسر خود را نادیده می گیرد.


همایش 2 ساعته زندگی با طعم عسل با پرسش و پاسخ دانشجویی به پایان رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته