دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1399 - 08:08
قریشی در گفتگو با آنا تشریح کرد؛

5 اقدام بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات در رزمایش کمک مؤمنانه و مقابله با ویروس کرونا/ از راه‌اندازی تولید ماسک تا تهیه 3 هزار بسته معیشتی برای نیازمندان

فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ به تشریح 5 اقدام بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات در رزمایش کمک مؤمنانه و مقابله با ویروس کرونا پرداخت.
کد خبر : 490954
637255733225774794_lg.jpg

سیدحمیدرضا قریشی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه عملکرد بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات در رزمایش کمک مؤمنانه و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: پس از اینکه ویروس منحوس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، نخستین نهادی که توانست یک بیلان کاری در رابطه با فعالیت‌های ضد کرونایی انجام دهد، بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات بود و اقدامات این تشکیلات از بازه زمانی 15 اسفند 98 تا 31 اردیبهشت 99 در معرض نمایش قرار داده شد.



وی با بیان اینکه 5 اقدام مؤثر در بسیج ادارات برای مقابله با کرونا و رزمایش کمک مؤمنانه انجام داده‌ایم، افزود: نخستین اقدام موضوع غربالگری است که در همه وزارتخانه‌ها و ادارات انجام می‌شود و فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه صورت گرفته که موجب کنترل کردن این ویروس منحوس شده است؛ امروز شاهد هستیم در مقابل کشورهایی که مدیریت بحران را به همه دنیا صادر می‌کردند و داعیه‌دار آن بودند، خودشان با بحران مدیریت کرونا درگیر شدند و جمهوری اسلامی با داشتن رهبری و ولایت فقیه توانست با تمام تحریم‌ها به نوعی فعالیت کند که این بحران مدیریت شود.



فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه در اقدام دوم کارگاه‌های تولید ماسک، گان و شیلد توسط بسیج ادارات راه‌اندازی شد، گفت: هر وزارتخانه‌ای به نحو شایسته‌ای در راستای مرحله دوم کمک کرد و کارهای خوبی انجام شد. سومین اقدام، کمک‌رسانی همدلانه و مؤمنانه بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات بود که در سه مرحله انجام شد.


قریشی ادامه داد: یکی از مراحل سه‌گانه کمک مؤمنانه بسیج ادارات، تهیه و تأمین 3 هزار بسته معیشتی از 50 هزار بسته معیشتی سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ برای نیازمدان بود. در مرحله دوم بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات یک هزار و 186 گوسفند را به نیت سلامتی، طول عمر و فرج امام زمان (عج) به عدد عمر آن حضرت با همکاری مسجد مقدس جمکران تقدیم کرد و همچنین یک هزار رفاه کارت به ارزش 100 میلیون تومان برای ارائه به آسیب‌دیدگان از کرونا و نیازمندانی که به آن احتیاج داشتند با قدرت خرید 150 میلیون برای آنان تهیه شد و مرحله سوم آن با برپایی نمایشگاه عملکرد بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات در رزمایش کمک مؤمنانه و مقابله با ویروس کرونا به نمایش گذاشته شد.



وی عنوان کرد: چهارمین اقدامی که بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات برای مقابله با کرونا و رزمایش کمک مؤمنانه انجام داده است، اسکان و ساماندهی مصدومان حادثه کروناست که ما با استفاده از هتلینگی که در سیستم وزارت میراث فرهنگی و گردشگری داریم، افرادی را در این مدت اسکان دادیم؛ بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات سپاه تهران، پیرو سخنان امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بوده و در زمینه مبارزه با کرونا عالی عمل کرد و الگوی سایر ادارات در سراسر کشور است.


فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ گفت: اقدام پنجمی که در بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات دنبال شد، پشتیبانی و کمک به بیمارستان‌ها بود. با همکاری بسیج کارخانجاتی که در زیرمجموعه وزارت صمت و شهرک‌های صنعتی داریم، آب معدنی و آبمیوه را با قیمت دولتی تهیه و با کمترین هزینه از مبدأ آن تأمین و به بخش بهداشت و درمان کشور هدیه کردیم.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته