دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1399 - 12:00
محققان دانشگاه کارنگی مطرح کردند؛

ایجاد سیستم‌های تدریس هوشمند توسط هوش مصنوعی

هوش مصنوعی می‌تواند سیستم‌های تدریس هوشمند را بسیار سریع‌تر از انسان ایجاد کند.
کد خبر : 488940
4f06b7b2-753e-48b3-bb8f-777ca2653210_30212411048_2a1d7200e2_b.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تک‌اورگ، با پیشرفت فناوری و تحولات جامعه، باید راه‌هایی برای بهبود روش‌های تدریس خود بیابیم. سیستم‌های تدریس هوشمند می‌توانند بسیار مفید باشند، زیرا آن‌ها پیگیری پیشرفت را برای دانش‌آموزان و معلمان آسان می‌کنند. اما برای ایجاد آن‌ها کار و تلاش بسیار زیادی نیاز است. راه‌حل این امر همان‌طور که محققان دانشگاه کارنگی ملون گفته‌اند، هوش مصنوعی است.


کامپیوترها همیشه به دنبال ساده‌ترین راه‌حل برای یک مشکل هستند. اما انسان‌ها همیشه این توانایی را ندارند. ما باید ابزارهای زیادی برای حل مشکلات مختلف داشته باشیم، به همین دلیل معلمان همیشه چندین رویکرد متفاوت را در مورد یک موضوع آموزش می‌دهند، خواه جبر باشد یا دستور زبان.


دانشمندان اکنون دریافته‌اند كه هوش مصنوعی می‌تواند ایجاد چنین سیستم‌هایی را بسیار آسان‌تر كند. معلمان می‌توانند با ارائه چندین روش برای حل مشکلات در یک موضوع، به کامپیوتر آموزش دهند. سپس اشتباهات رایانه را اصلاح کنند. سرانجام هوش مصنوعی می‌تواند خودبه‌خود مشکلات مختلفی را حل کند. این امر باعث می‌شود ایجاد چنین سیستم‌های تدریس هوشمندی، بسیار سریع و آسان شود.


هنگامی‌که دانشمندان در حال برنامه‌نویسی اولین سیستم تدریس هوشمند بودند، 200 ساعت طول کشید تا ساختار هر ساعت آموزش توسعه داده شود. بعدها، همان‌طور که هوش مصنوعی بیشتر و بیشتر آموخت و پیشرفت کرد، این بار برای هر ساعت تدریس به 40 یا 50 ساعت کاهش یافت. بااین‌حال، این هدف نهایی نیست و دانشمندان معتقدند به‌زودی یک درس 30 دقیقه‌ای در 30 دقیقه آماده خواهد شد.


این الگوریتم یادگیری ماشینی اساساً نحوه یادگیری دانش‌آموزان را شبیه‌سازی می‌کند. معلمان می‌توانند به‌جای برنامه‌نویسی، از یک فرآیند «نشان دادن و تصحیح کردن» استفاده کنند. این عالی است، زیرا سیستم‌های هوشمند می‌توانند توسط معلمان ساخته شوند و نه برنامه‌نویسان هوش مصنوعی.


سیستم‌های تدریس هوشمند جایگزین معلمان نمی‌شوند، اما آن‌ها مزایای مناسبی را ارائه می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، آن‌ها می‌توانند ردیابی پیشرفت دانش‌آموزان را بسیار آسان کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند برخی از ابزارها را برای تحلیل عملکرد دانش‌آموزان ارائه دهند. معلمان می‌توانند بخش‌هایی از مطالب یادگیری را که هر دانش‌آموز بیشترین تلاش را دارند شناسایی کنند و از رویکردی متفاوت روی آن کار کنند. در اصل، تدریس هوش مصنوعی بیش از این که یک معلم باشد، یک ابزار خواهد بود.


بیماری همه‌گیر COVID-19 به ما آموخت که بخش بزرگی از تدریس را می‌توان به‌صورت آنلاین انجام داد. در آینده دانشجویان بیشتر و بیشتر از مربیان هوشمند استفاده می‌کنند. بنابراین مهم است که معلمان بتوانند این سیستم‌ها را به‌تنهایی ایجاد و برنامه‌ریزی کنند تا کلاس‌های اختصاصی‌تر و مؤثر‌تری ایجاد کنند.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته