دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فناوری در مبارزه با کرونا/11؛

استفاده از هوش مصنوعی در بحران کرونا رونق گرفت

بحران کرونا در سراسر دنیا باعث آسیب‌دیدن بسیاری از مشاغل شد. اما در این بین برخی فناوری‌ها ازجمله هوش مصنوعی برای کمک به این بحران رونق بیشتری گرفتند.
کد خبر : 487569
ai-artificial-intelligence-machine-learning-background_127544-409.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از چاینا دیلی، هوش مصنوعی برای مهار ویروس همه‌گیر کرونا در سراسر جهان نقش مهمی دارد، که باعث تسریع در استفاده از آن در مراقبت‌های بهداشت و درمان، تولیدات صنعتی و سایر بخش‌ها می‌شود.


لیانگ یالی، معاون رئیس گروه فروش، بازاریابی و ارتباطات شرکت اینتل، دراین‌باره گفت: اگرچه همه‌گیری ویروس کرونا روی بسیاری از جنبه‌های زندگی تأثیر داشته و آنها را متوقف کرده، اما روند دیجیتالی شدن را در جامعه تسریع می‌کند و باعث ادغام هوش مصنوعی و مراقبت‌های درمانی شده است.


طبق گفته‌های لیانگ، شرکت اینتل در واکنش به ویروس کرونا 40 میلیون دلار در بخش‌هایی همچون دسترسی به فناوری برای مراقبت از بیماران، سرعت بخشیدن به تحقیقات علمی و همچنین اطمینان از دسترسی به آموزش و یادگیری آنلاین برای دانش آموزان، هزینه کرده است. اینتل و شرکای آن در تلاش‌اند تا از هوش مصنوعی، رایانش ابری، رایانش لبه‌ای و سایر فناوری‌های پیشرفته استفاده کنند تا به سرعت بخشیدن در تحقیقات مربوط به ویروس‌کرونا کمک کنند.


مدیرعامل یک شرکت پزشکی چینی نو‌ظهور در حوزه هوش مصنوعی نیز بیان کرد: این شرکت یک سیستم تشخیصی کمکی مجهز به هوش مصنوعی را برای کمک به کاهش بار پزشکان در خط مقدم مبارزه با کرونا ایجاد کرده است. این سیستم در بیش از 20 بیمارستان چین برای کمک به طبقه‌بندی التهابات ریه ناشی از ویروس کرونا، استفاده شد. با تأیید موارد افزایش ویروس کشنده در خارج از کشور، این سیستم تاکنون در بیمارستان‌های بیش از 40 کشور ازجمله اکوادور، تایلند و انگلستان مورداستفاده قرار گرفته است.


همچنین مدیرعامل یک شرکت توسعه روبات‌های پزشکی مستقر در شانگهای نیز اظهار داشت: از روبات‌های این شرکت در بیش از 200 بیمارستان چین برای انجام عملیات‌های ضدعفونی استفاده شده است.


مدیریت فاصله‌گذاری اجتماعی، ردیابی شیوع ویروس و توسعه برخی اپلیکیشن‌ها از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی در مبارزه با کرونا است.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب