دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1399 - 17:00

افراد مضطرب بیش از اندازه اعتماد می‌کنند

بررسی‌ها نشان می‌دهد که افرادی که اضطراب رنج می‌برند، خیلی زود و بیش از اندازه به دیگران اعتماد می‌کنند.
کد خبر : 486988
anxiety-trust_1600.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از فیورچریتی، نتایج مطالعه جدید دانشمندان دانشگاه براون حاکی از آن است که افراد سالم به سادگی می‌توانند کسانی که قابل اعتماد نیستند را تشخیص داده و واکنش سالمی مانند دوری از فرد غیرقابل‌اعتماد از خود نشان دهند اما این امر در خصوص افراد مضطرب صدق نمی‌کند.


افرادی که سطح قابل‌توجهی از اضطراب دارند نه تنها قادر به نشخیص افراد غیرقابل‌اعتماد نیستند بلکه خیلی زود به آنها اعتماد می‌کنند و روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند. براساس یافته‌های علمی، یادگیری و عدم‌قطعیت ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. اگر فرد اضطراب نداشته باشد، قادر به تشخیص عدم‌قطعیت در تعاملات اجتماعی و یادگیری از آنهاست. این امر به فرد کمک می‌کند  که مورد سواستفاده دیگران قرار نگیرد و یاد بگیرد که چه کسی قابل‌اعتماد است.


هر بار که فرد در وضعیت اجتماعی نامشخصی قرار می‌گیرد، قابل‌اعتماد بودن یا نبودن دیگران را در رفتارهایشان مشاهده می‌کند و نظر و عقیده‌اش درباره دیگران شکل می‌گیرد، بدین ترتیب تصمیم می‌گیرد که چه ارتباطی با آنها داشته باشد. به عبارت دیگر فرد با توجه به رفتاری که دیگران در تعاملات اجتماعی بروز می‌دهند، درمی‌یابند که شخص قابل اعتماد است یا خیر. هر چه فرد سالم‌تر باشد، راحت‌تر با موقعیت‌های اجتماعی نامشخص هماهنگ می‌شود.


یادگیری اجتماعی نیاز به مجموعه‌ای از مکانیسم‌هایی دارد که باعث افزایش سرعت و انعطاف‌پذیری فرد در برابر عدم‌قطعیت و نحوه برخورد با آن می‌شود. افرادی که از اضطراب رنج می‌برند قادر به تشخیص سیگنال‌های غیرقابل‌اعتماد بودن در دیگران نیستند. افراد مضطرب توانایی و تحمل عدم‌قطعیت در موقعیت‌های اجتماعی را ندارند. این افراد حتی در موقعیت‌های غیراجتماعی نیز قادر به سازگاری با شرایط در حال تکامل نیستند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: اضطراب اعتماد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته