دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

علی‌ خسروی: عملکرد داوران جای دفاع از آنها نگذاشته‌‌ است/ ذهن‌هایی که می‌گویند اشتباهات داوری علیه پرسپولیس مهندسی شده است باید روغن‌کاری شود

کارشناس داوری ایران گفت: آقایانی که ادعا دارند علیه داوری سند و مدرک دارند برای یکبار هم که شده، آنها را رو کنند تا همه متوجه منظورشان شوند.
کد خبر : 48437

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، بعد از اتفاقات بازی پرسپولیس و ذوب آهن در چهارچوب رقابت های جام حذفی که با اشتباه داوری و اخراج دروازه‌بان پرسپولیس همراه بود، اعتراض‌ها از سوی اعضای باشگاه پرسپولیس و هواداران این تیم آنقدر زیاد شد که پای وزیر ورزش را به ماجرای داوری باز کرد به طوری که او در نامه‌ای به سجادی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان دستور پیگیری وضعیت داوری فوتبال و احقاق حق باشگاه پرسپولیس را صادر کرد. البته پیش از دستور وزیر مهدی تاج رییس سازمان لیگ در نامه‌ای به علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال درخواست کرد تا به وضعیت اشتباهات داوری در مسابقات لیگ برتر رسیدگی شود.


علی خسروی کارشناس داوری کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص انتقاداتی که این روزها علیه داوری می‌شود گفت: «بعد از بازی دربی که با قضاوت خوب محسن ترکی همراه بود، آقایان آمدند و بلافاصله بعد از بازی در مورد عملکرد خوب داوری صحبت کردند، اما بعد از دیدار پرسپولیس و ذوب آهن هیچ کدام از مدیران داوری کشور صحبتی در این مورد نداشتند. انتظار می‌رفت همانطور که بعد دربی به نوعی در قضاوت خوب محسن ترکی شریک شدند و صحبت کردند، نسبت به عملکرد بد داوری دیدار پرسپولیس و ذوب آهن حداقل با یک بیانیه از تیم فوتبال پرسپولیس عذرخواهی می‌کردند.»


وی در ادامه با اشاره به سکوت جامعه داوری در قبال انتقادات صورت گرفته گفت: «با عملکردی که داوران در لیگ امسال داشتند، دیگر جای دفاع برای ما نگذاشته‌‌اند که بخواهیم از آنها حمایت کنیم. در بازی های امسال در چهار بازی که همه آنها برای پرسپولیس بود چهار داور ما که اتفاقا جز بهترین داوران آسیا هستند محروم شدند. در بازی پرسپولیس مقابل ذوب آهن در دیدار رفت لیگ برتر علیرضا فغانی روی اشتباهی که انجام داد، چهار هفته محروم شد، در بازی پرسپولیس مقابل سپاهان، حسین زرگر محروم شد، در بازی پرسپولیس مقابل سایپا، احمد صالحی با محرومیت روبرو شد و در نهایت در بازی آخر جام حذفی این اتفاق برای یدالله جهانبازی افتاد.»


وی ادامه داد:« با این وضعیت که در یازده هفته از مسابقات چهار نفر از بهترین داوران ایران محروم می شوند، دیگر پیشکسوتان و جامعه داوری باید چگونه از قضاوت‌ها حمایت کنند. در ابتدای فصل ما اعلام کردیم که 100 داور برای لیگ برتر زیاد است و 60 نفر برای قضاوت دراین بازی ها کافی است. همچنین گفتیم اعضای کمیته داوران باید از کل کشور انتخاب شوند تا همه استان‌هایی که نماینده در لیگ دارند در کمیته داوران نماینده داوری داشته باشند اما کسی به حرف‌های ما گوش نکرد تا امروز وضعیت داوری به گونه‌ای باشد که هیچ کس از آن راضی نیست.»


خسروی در ادامه و در پاسخ به این شائبه که گفته می‌شود که اشتباهات داوری به طور مهندسی شده علیه پرسپولیس است نیز گفت: «صحبت‌هایی که در این مورد می‌شود کذب محض است و ذهن‌هایی که به این مورد فکر می کنند، باید روغن کاری شوند. پرسپولیس یکی از بزرگترین تیم های فوتبال ایران و آسیا است و هیچ داوری نمی تواند علیه پرسپولیس سوت بزند. پرسپولیس شناسنامه فوتبال ایران است و همه داوران به این تیم احترام می گذارند و در بازی های این تیم دقت بیشتری به خرج می دهند اما متاسفانه در لیگ پانزدهم حداقل تا به امروز کبوتر بد اقبالی روی پشت بام پرسپولیس نشسته است و این از بدشانسی این تیم است که داوران بازی‌های پرسپولیس اشتباهات تاثیرگذاری داشتند.»


کارشناس داوری ایران در مورد اینکه بعضی از افراد گفتند که علیه داوران سند و مدرک دارند، خاطرنشان کرد: «همیشه این صحبت ها مطرح است اما افرادی که این مباحث را مطرح می‌کنند هیچ وقت هیچ سند و مدرکی را رو نکرده‌اند. آقایان اگر حرفشان راست است، سند رو کنند تا ما هم متوجه شویم. متاسفانه افراد برای اینکه در انتخابات اسفند ماه فدراسیون پست و سمتی بگیرند، این صحبت‌ها را مطرح می کنند و دستشان هم به جایی بند نیست.»


داور بازنشسته فوتبال ایران درباره راه حل برون رفت از مشکلاتی که امروز جامعه داوری با آنها دست به گریبان است نیز گفت: «مشکلات داوری نه با سمینار حل می شود و نه با چند جلسه کلاس داوری. از نظر من کل استخوان‌بندی سیستم داوری ایران باید تغییر کند، چون به سیستم سنتی اداره می شود. به مدیران کمیته داوران توصیه می کنم سعی کنند در جذب اعضای کمیته داوران از دوستان خودشان کمتر استفاده کنند و بیشتر از افراد مخالف بهره ببرند تا نظرات آنها هم در روند داوری ایران تاثیر داشته باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته