آموزش مجازی در خدمت دانشجویان عشایر/ 70 درصد دانشجویان در کلاسها حضور دارند
سیدکوروش سرورزاده در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم برای راهاندازی کلاسهای مجازی اظهار کرد: «با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان فارس این واحد دانشگاهی مانند سایر واحدهای دانشگاه آزاد در این استان برای توسعه و گسترش کلاسهای مجازی اقدام کرد؛ البته ناگفته نماند دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم بهدلیل وجود استادانی توانمند و زیرساختهای قوی در این زمینه پیشرو بود و برای راهاندازی کلاسهای مجازی بهکمک استان و سایر واحدها نیز آمد.»
وی افزود: «در واقع کلاسهای مجازی در این واحد دانشگاهی در هفته پایانی اسفند 98 راهاندازی و فعال شد و استادان در کلاسها حاضر بودند و با آغاز سال جدید نیز از پنجم فروردین بهصورت اختیاری این کلاسها دایر بود.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم خاطرنشان کرد: «بهدلیل رابطه خوب و صمیمی بین استادان و دانشجویان در این واحد دانشگاهی استقبال از این کلاسها مطلوب بوده بهطوریکه بر اساس آمارهای به دست آمده حدود ۷۰ درصد از دانشجویان در این کلاسها حضور دارند.»
سرورزاده با بیان اینکه در ابتدای راهاندازی کلاسهای مجازی با مشکلاتی از جمله قطعی و کندی اینترنت مواجه بودیم، نتوانستیم خدمات را به نحو احسن ارائه دهیم، یادآور شد: «برای حل مشکلات و معضلات این کلاسها ۱۰ نفر از همکاران را بهعنوان نیروی پشتیبان به خدمت گرفتیم که در تمام ساعات شبانه روز به دانشجویان و استادان پاسخگو بودند و در کنار کلاسهای مجازی از شبکههای اجتماعی مجازی نیز برای رساندن آموزشهای لازم به دانشجویان استفاده کردند.»
وی با بیان اینکه بخشی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم جزء عشایر و کوچنشینان هستند و برخی از استادان در برنامه و سختافزارهای خود دچار مشکل بودند، یادآور شد: بههمین منظور سایت رایانه برای استفاده آنان تجهیز شد؛ چراکه دانشجویان ما که جزء عشایر بودند با کندی و یا قطعی اینترنت مواجه بودند و استادان نیز مدت زمان زیادی طول میکشید تا مشکلات سختافزاری و نرمافزاری خود را برطرف کنند؛ از این رو ترجیح دادیم با رعایت پروتکلهای بهداشتی سایت رایانهای برای آنان آماده کنیم.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم درباره کاربردی بودن آموزش مجازی در شرایط عادی به آنا گفت: «ویروس کرونا هرچند مشکلاتی را برای جامعه ایجاد کرد و دردسرهایی برای زندگی اجتماعی به وجود آورد؛ اما مردم آگاه شدند که چگونه میتوانند از ظرفیتهای فضایمجازی برای برآورده کردن نیازهای خود استفاده کنند و بهتدریج شاهد هستیم که این فضا در حال باز کردن جای خود میان جامعه است.»
این مسئول ادامه داد: «در فضای آموزشی و آکادمیک نیز دانشجویان و استادان آموختند که چگونه با استفاده از این فضا کلاس را برگزار کرده و از این طریق مانع از تعطیلی آموزش و فراگیری علم شدند؛ فکر میکنم با ایجاد زیرساختهایی که جوابگوی این سبک آموزشی باشد بتوان از ۶۰ تا ۷۰ درصد از آموزش مجازی بهعنوان آموزش مکمل در کنار آموزش حضوری استفاده کرد.»
انتهای پیام/ ۴۱۱۷/4062/
انتهای پیام/