دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1399 - 14:17

هوش مصنوعی به کمک نظارت به بیماران مبتلا به کرونا می‌آید

محققان با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و سیگنال‌های اینترنت بی‌سیم بر رفتار بیماران مبتلا بر کرونا نظارت می‌کنند.
کد خبر : 483192
مبتلا 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از ونچربیت، با ادامه روند رو به افزایش ابتلا به ویروس کووید-19 گروهی از محققان دانشگاه ام‌آی‌تی تصمیم گرفتند سیستمی را طراحی کنند که پزشکان و پرستاران با استفاده از آن‌ می‌توانند مبتلایان به بیماری کرونا را از راه دور زیر نظر گرفته و از آن‌ها مراقبت کنند.


مراجعه بیش از حد مردم به مراکز درمانی و پرشدن تخت‌های بیمارستانی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا سبب شده فشار بسیار زیادی به کادر درمانی وارد شود و تعدادی زیادی از این افراد نیز به ویروس کووید-19 آلوده شوند و جان خود را از دست بدهند.


سامانه نظارت از راه دور دانشگاه ام‌آی‌تی با مجهز شدن به فناوری هوش مصنوعی این امکان را برای کادر درمانی فراهم کرده است که بدون نیاز به ارتباط نزدیک با بیماران از وضعیت جسمی آن‌ها آگاهی یافته و به صورت کاملا زنده با مبتلایان به ویروس کووید-19 ارتباط داشته باشند.


در سیستم طراحی شده برای نظارت بر بیماران کرونایی دو فناوری نقش اساسی دارند. برای راه‌اندازی این سیستم ابتدا باید مودمی اختصاصی ارسال امواج اینترنت بی‌سیم را در محلی مشخص از خانه نصب کرد. پس ایجاد شبکه، فناوری هوش مصنوعی در بازه‌های زمانی مشخص میزان تنفس، خواب و نحوه حرکت بیمار را مورد تحلیل قرار می‌دهد و اطلاعات دریافتی را برای متخصصان ارسال می‌کند.



این سیستم با بروز هرگونه حالت غیرعادی و علائم بدتر شدن وضعیت جسمی فرد مبتلا به ویروس کرونا به سرعت هشداری را برای مراکز درمانی ارسال می‌کند تا امدادگران به کمک بیمار مربوطه بیایند. گروه پشتیبانی این سیستم برای اسکن بدن بیماران دروبین‌های مخصوصی را در محل‌های مختلفی از محل سکونت فرد بیمار نصب می‌کنند.


استفاده از چنین سیستمی لزوم بستری شدن و حضور همه مبتلایان به ویروس کرونا در مراکز درمانی را کاهش می‌دهدو در نتیجه علاوه بر اینکه بیمار در محیطی سالم‌تر قرنطینه می‌شود کادر درمانی نیز کمتر فشار سنگین کاری را تحمل کرده و تا حد بسیار کمی در خطر ابتلا به کووید-19 قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

برچسب ها: هوش مصنوعی کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته