دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1394 - 13:39
دیلی تلگراف منتشر کرد

مشخصات 10 دانشگاه برتر انگلیس از نظر کیفیت زندگی دانشجویان

«دیلی تلگراف» در گزارش اخیر خود 10 دانشگاه برتر انگلیسی از نظر فراهم کردن بهترین کیفیت زندگی برای دانشجویان را معرفی کرد و دانشگاه لافبور به عنوان بهترین دانشگاه انگلیس از نظر کیفیت زندگی دانشجویان معرفی شد.
کد خبر : 48144

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، همیشه یکی از دغدغه‌های مهم بسیاری از دانشجویان این است که برای کدام دانشگاه‌ها درخواست پذیرش دهند، فاکتورهای مهمی نظیر کیفیت تدریس، کیفیت خدمات دانشگاه، سابقه دانشگاه و کیفیت زندگی و... در تصمیم‌گیری دانشجویان نقش به سزایی دارد.


این مسائل باعث شد «دیلی تلگراف» در گزارش اخیر خود 10 دانشگاه برتر انگلیس از نظر فراهم کردن بهترین کیفیت زندگی برای دانشجویان را معرفی کند. شاخص‌هایی نظیر هزینه زندگی، نرخ اشتغال، میزان دستمزدی که یک دانشجو می‌تواند در آینده کسب کند و میزان رضایت دانشجویان در این رتبه‌بندی مد نظر قرار داده شده است.


لازم به ذکر است در این گزارش علاوه بر معرفی 10 دانشگاه برتر از نظر کیفیت زندگی، در تصویری نسبت دانشجویان زن هر دانشگاه‌ به دانشجویان مرد (بر حسب درصد)، میانگین هزینه‌ای که هر دانشجو بر حسب پوند می‌پردازد و تعداد دانشجوی هر دانشگاه مشخص شده است.


دانشگاه لافبور که سال قبل رتبه 2 را کسب کرده بود امسال توانست در رتبه یک قرار بگیرد. طبق تحقیق مذکور دانشجویان این دانشگاه از سرفصل دروس و نحوه ارائه آن راضی هستند، این میزان رضایت از میانگین رضایت در انگلیس (86%) نیز بیشتر است. همچنین دانشجویان این دانشگاه اعلام کردند که از نظر کیفیت زندگی اجتماعی این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های انگلیس است.



دانشگاه باث با بهبود کیفیت ساختمان دانشگاه‌ و ساختمان خوابگاه‌ها توانست در رتبه دوم این لیست قرار بگیرد. این دانشگاه همچنین دارای بیشترین میزان رضایت دانشجویان (میزان رضایت 93 درصدی) در بین دانشگاه‌های انگلیس است.



در حالی‌که که دانشگاه شفیلد جزو ده دانشگاه برتر از نظر زندگی اجتماعی در رتبه‌بندی تایمز هایر اجوکیشن شد، دانشگاه دورهام در گزارش دیلی تلگراف توانست از نظر کیفیت زندگی دانشجویان از دانشگاه شفیلد پیشی بگیرد، دانشجویان این دانشگاه اعلام کردند که رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، کافه‌های و سایر مراکز خدماتی این دانشگاه از تمامی دانشگاه‌های انگلیس ارزان‌تر است.



طبق اطلاعات راهنمای جامع دانشگاهی، داشنگاه نیوکاسل توانست از سال 2011 جایگاهش را بهبود ببخشد، و از 29 به رتبه 20 برسد. همچنین این دانشگاه توانست در رتبه 4 قرار بگیرد.



در حالی‌که بیشترین میزان دستمزد فارغ‌التحصیلان مربوط به دانشجویان فارغ‌التحصیل مدرسه اقتصادی لندن بود اما دانشجویان دانشگاه گلاسکو نیز بعد از فارغ‌التحصیل شدن می‌توانند حقوق خوبی نسبت به سایر دانشگاه‌ها دریافت کنند، میانگین دستمزد دانشجویان این دانشگاه 25,111 پوند است.



مانند دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج نیز سقوطی سه پله‌ای داشت و از رتبه سوم به رتبه ششم سقوط کرد.



دانشگاه نورثامبریا که برزگترین دانشگاه شمال غربی انگلیس است و پذیرای 33 هزار دانشجو از 100 کشور دنیا است، هزینه پایین نورثامبریا باعث شد که رتبه این دانشگاه از یازده به 7 ارتقا پیدا کند.



دانشگاه آکسفورد نیز مانند دانشگاه کمبریج با سه پله سقوط همراه بود و در جایگاه هشتم قرار گرفت. لازم به ذکر است سال گذشته این دانشگاه در جایگاه پنجم قرار داشت.



دانشگاه دندی به دلیل فروشگاه‌ها و رستوران‌های ارزان توانست در رتبه 9 این لیست قرار بگیرد. به‌علاوه این دانشگاه جزء سه دانشگاه انگلیسی است که کمترین نرخ جرم را دارند.



رتبه دهم این لیست متعلق به دانشگاه اکستر است که توانست نسبت به سال قبل 4 پله صعود کند. لازم به ذکر است که در رتبه‌بندی سال گذشته نشنال استودنت که میزان رضایت دانشجویان را در 267 دانشگاه انگلیسی بررسی کرده بود، این دانشگاه در رتبه 28 قرار گرفت.






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته