دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس سازمان پدافند غیر عامل:‌ در تمام حوزه‌های مرزی و غیرمرزی شهرک‌های پدافندی ساخته‌‌ایم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه مقام معظم رهبری در رأس هشداردهی نسبت به تهدیدات هستند گفت: تئوریزه کردن حضور آمریکا در کشور جزء حرکت‌های مشکوکی است که یا با برداشت غلط یا به شکل مغرضانه صورت می‌گیرد.
کد خبر : 47963

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: نمی‌توان با اتکای به رویکرد سنتی نسبت به مقابله با تهدیدات اقدام کرد بلکه ما باید تغییر ماهیت‌ها،‌ تغییر استراتژی‌ها و تغییر تاکتیک‌ها را احصاء کنیم.


جلالی اضافه کرد: خوشبختانه رهبری به عنوان دیدبان عالی و ناخدای کشور با هوشمندی و تدبیر تهدیدات را رصد می‌کنند و به مردم و مسئولان تذکر و آگاهی می‌دهند. وجود این نگاه بزرگترین نعمت برای کشور است.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: مقام معظم رهبری در رأس تشخیص، برآورد و هشداردهی نسبت به تهدیدات هستند و شاید در پرتو این مدیریت بخش زیادی از تهدیدات علیه کشور نیز کنترل شود؛ همچنان که با یک تشر ایشان به بخشی از تهدیدات پاسخ داده می‌شود. این دیدبان بصیر بزرگترین نعمت برای کشور و مظهر قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است.


دشمنی آمریکا تغییر نکرده است


اگر دشمنان ما بدانند که کشور ما در تمام حوزه‌های مرزی و غیرمرزی شهرک‌های پدافندی برای دفاع ساخته‌ است میل به تهاجم هم کم می‌شود

وی با بیان اینکه «بر اساس سخنان مقام معظم رهبری تهدیدات علیه ایران پس از برجام تغییر اساسی نکرده است»، افزود: دشمنی آمریکا هم نسبت به ما تغییر نکرده است. ما صرفاً در حوزه هسته‌ای نسبت به چالش‌ها و مشکلات تصمیمی گرفته‌ایم که این تصمیم هم با شروط و تذکرات ایشان قابل قبول است و ممکن است فرصت‌هایی ایجاد کند که در جای خود قابل بررسی است اما دشمنی و تهدید آمریکا کمافی‌السابق باقی است.


جلالی گفت: ممکن است با رعایت شروط رهبری، مجلس و شورای عالی امنیت ملی قابلیت اجرای برجام وجود داشته باشد و ما در یک مسأله با آنها توافق داشته باشیم. اما رهبری تأکید دارند برداشت سوء نشود که دشمنی تمام شده و قرار است بازه‌ای از همکاری‌های نزدیک را با آن‌ها داشته باشیم. آمریکایی‌ها همچنان به دنبال تسلط بر منافع ملی ما و تصمیم بلاشرط جمهوری اسلامی در برابر تهدیدات هستند و می‌خواهند از الگو شدن ایران جلوگیری کنند.


وی تصریح کرد: اهداف دشمن از تهدید علیه ایران توسعه لیبرال دموکراسی و سکولاریسم، هضم کردن ایران در مفهوم جهانی‌سازی و حذف جریان انقلابی مخالف با آمریکا است.


جلالی خاطرنشان کرد: کسانی که حضور آمریکا در کشور را در حوزه‌های مختلف تئوریزه می‌کنند و دیپلماسی مک‌دونالد، دیپلماسی ورزشی، دیپلماسی سینمایی و اساتید دانشگاه را مورد توجه قرار می‌دهند به سمت درست کردن پایه‌های نفوذ حرکت می‌کنند و این‌ها جزو حرکت‌های مشکوکی است که با برداشت غلط و یا مغرضانه و خائنانه شکل می‌گیرد.


وی با بیان این‌که «پدافند غیرعامل بنا به فرمایش مقام معظم رهبری به دنبال مصون‌سازی کشور و مقاومت در برابر تهدیدات است»،‌ گفت: اقدامات پدافند متمرکز بر حفاظت از مردم و جمعیت کشور در برابر تهدیدات است. سرمایه‌های فیزیکی، انسانی، معنوی و سایبری نیز دارایی‌های یک ملت هستند و ملت باید از این دارایی‌های خود در مقابل دشمنان حفاظت کند. ما همچنین باید تغییر در تهدید را بشناسیم و متناسب با آن رویکردهای پدافند غیرعامل را دنبال کنیم.


جلالی با تأکید بر لزوم آمادگی همه دستگاه‌ها در برابر هر نوع تهدید، ادامه داد: پدافند غیرعامل، توسعه، تولید و حفظ اقتدار ملی در برابر دشمنان است. اگر اقتصاد، فرهنگ و بخش سیاسی و دفاعی ما که مولفه‌های برقرارکننده امنیت ملی کشور هستند مورد تهاجم قرار گیرند ما با رویکرد پدافند غیرعامل می‌توانیم نسبت به آن اقدام کنیم و باید تلاش کنیم آسیب‌پذیری‌های کشور را به حداقل برسانیم.


جلالی پدافند غیرعامل را تضمین‌کننده تداوم کارکردهای ضروری کشور و ارتقای قدرت اداره کشور در وضع‌اضطراری توصیف کرد و گفت:‌ اگر دشمنان ما بدانند که کشور ما در تمام حوزه‌های مرزی و غیرمرزی شهرک‌های پدافندی برای دفاع ساخته‌ است میل به تهاجم هم کم می‌شود.


وی پدافند غیرعامل را موضوعی در سطح امنیت ملی دانست و یادآور شد: با جابه‌جا شدن دولت‌ها و آمدن و رفتن جریانات سیاسی این امر تغییری نمی‌کند چون نگاه پدافند، نگاه به منافع ملی و حیاتی کشور است.


رئیس پدافند غیر عامل در بخش دیگری از سخنان خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به دوازدهمین سالگرد صدور فرمان مقام معظم رهبری برایتشکیل سازمان پدافند غیرعامل، پیاده‌سازی فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسینی را برای همه ملل مسلمان آزادی‌بخش توصیف کرد و گفت: در ذات فرهنگ عاشورا مقاومت در برابر ظلم و تسلیم نشدن در قبال آن و زیر بار حکومت ظلم و جور نرفتن وجود دارد. همچنان که در طول دوران پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و سایر انقلاب‌های اسلامی نیز شهادت طلبی در برابر ظلم و ستم به چشم می‌خورد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته